Shure i DiGiCo podczas 32. finału WOŚP

02-02-2024

32. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy już za nami. Tegoroczna edycja pod hasłem „Płuca po pandemii” odbyła się 28 stycznia 2024 roku w Warszawie. Na błoniach PGE Narodowego mogliśmy obejrzeć występy wyjątkowych polskich artystów takich jak Lemon, Poparzeni Kawą Trzy, Pull The Wire, Enej, Zalewski czy Kwiat Jabłoni. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy to wyjątkowe i bardzo ważne wydarzenie dla wszystkich Polaków, dlatego cieszymy się, że produkty marki Shure i DiGiCo mogły w nim uczestniczyć po raz kolejny. W poprzednich latach finał odbywał się między innymi pod Pałacem Kultury i Nauki, na placu Bankowym czy placu Teatralnym. Tegoroczna edycja została zorganizowana na błoniach Stadionu Narodowego, gdzie zbudowano nie tylko scenę główną, ale też studio telewizyjne.

Jurek Owsiak, jeden z założycieli Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, został wyposażony w niezawodny system Shure Axient Digital ADX2FD pracujący w układzie Quadversity™. Dodatkowo zastosowano system monitorów osobistych Shure PSM®1000. Zarówno duża scena jak i ta w studiu telewizyjnym została wyposażona w systemy bezprzewodowe. Na dużej scenie zastosowano 16 kanałów systemu Axient® Digital, 16 kanałów PSM1000 oraz 4 dodatkowe kanały PSM1000 przygotowane dla produkcji. Natomiast mała scena mogła pochwalić się odpowiednio 12 kanałami systemu Axient® Digital oraz 8 kanałami PSM1000. Obie sceny podczas trwania całego Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy były pod stałą kontrolą Shure AD600, który zapewnia szerokopasmowe skanowanie widma radiowego w czasie rzeczywistym oraz monitorowanie w zakresie od 174 MHz do 2,0 GHz. Warto dodać, że również współprowadzący i goście zostali wyposażeni w 18 kanałów systemu Axient® Digital.

Produkty marki DiGiCo również stały się niezbędnym elementem finału. Na małej scenie na FOHu i monitorze stanęła konsoleta DiGiCo SD12. Na dużej scenie konsoletą monitorową został DiGiCo Quantum 5, a główną DiGiCo Quantum 7. Za dostarczenie sprzętu i nagłośnienie odpowiadała firma Gigant Sound, która od lat realizuje wydarzenia związane z WOŚP.

Dzięki takiej konfiguracji zapewniono stałość i stabilność sygnału, dzięki którym jedno z najważniejszych wydarzeń w Polsce przebiegło bez żadnych zakłóceń, a ekipa techniczna mogła spokojnie dbać o realizację bez obaw o awarie.

Może Cię zainteresować:

Pasmo UHF i walka o dźwięk bez zakłóceń w Unii Europejskiej

Pasmo UHF i walka o dźwięk bez zakłóceń w Unii Europejskiej

Brukselskie warsztaty zorganizowane przez RSPG, zatytułowane „Przyszłość pasma 470–694 MHz w UE”, stały się areną dyskusji na temat dalszego wykorzystania cennego pasma UHF. To właśnie w tym zakresie częstotliwości funkcjonują urządzenia, które stanowią podstawę pracy...

Fryderyki 2025 – techniczna perfekcja pod batutą Brawlers

Fryderyki 2025 – techniczna perfekcja pod batutą Brawlers

Fryderyki 2025 – gdzie dźwięk gra pierwsze skrzypce Chociaż wieczór należał do artystów – z Krzysztofem Zalewskim i Kaśką Sochacką na czele – to za kulisami prawdziwe show stworzyli realizatorzy dźwięku. Firma Brawlers, pod kierownictwem Remigiusza Kasztelnika,...