OPTIMOD 5500i

OPTIMOD 5500i kryje w sobie konkurencyjne pięciopasmowe oraz dwupasmowe przetwarzanie dźwięku OPTIMOD w obudowie wielkości jednego modułu rack i może stać się elementem Twojego systemu za cenę, która nigdy wcześniej nie była tak atrakcyjna. Jakość dźwięku jest tym, co określa 5500i – to dźwięk, który przykuwa uwagę odbiorców zapewniając dopracowaną w najmniejszych szczegółach i profesjonalnie przygotowaną prezentację, niezależnie od formatu i materiału źródłowego.

5500i może być również użyty jako znakomity samodzielny koder stereo, z latencją wynoszącą zaledwie 2 ms i pełnym limitowaniem przerzutów zarówno w lewej/prawej, jak również w kompozytowej domenie pasma podstawowego. Gdy 5500i jest używany w takim charakterze, musi być zasilany (zazwyczaj za pośrednictwem połączenia STL) przez w pełni wyposażony procesor dźwięku FM (taki jak Orban 8700i), który zapewnia ograniczanie pasma HF w odniesieniu do preemfazy oraz kontrolę wartości szczytowych.

Potrzebujesz więcej informacji?

Skontaktuj się z nami.

Szczegółowy opis

PRZEGLĄD:

5500i jest idealnym wyborem dla nadawców sieciowych, którzy przetwarzają sygnał korzystając z flagowego procesora Orban OPTIMOD 8700i w punkcie początkowym sieci i którzy potrzebują procesora przy każdym nadajniku w celu wyeliminowania przerzutów połączenia STL (używając trybu niezależnego kodera stereo w 5500i) oraz/lub do przetwarzania lokalnie wprowadzanych sygnałów, przy równoczesnym eliminowania sieciowych przerzutów połączenia STL (korzystając z trybu kodera stereo / procesora audio 5500i). Co więcej, te dwa tryby 5500i ułatwiają dużym nadawcom rządowym oraz sieciowym zarządzanie ich zasobami sprzętowymi, ponieważ każdy z 5500i może być użyty jako koder stereo z przetwarzaniem dźwięku lub bez niego. Wbudowany, z możliwością wyłączenia i dostępny w dwóch trybach kontroler mocy multipleksu ITU BS412 zapewnia dopasowanie poziomu sygnału wyjściowego 5500i do najbardziej rygorystycznych przepisów prawnych w państwach europejskich.

Wszechstronność nie ogranicza się tylko do dźwięku.

Model 5500i posiada w standardowej konfiguracji fabrycznej w pełni wyposażony generator RBS/RBDS. Generator obsługuje dynamiczne PS. Może być on sterowany za pośrednictwem presetów 5500i oraz serwera terminali ASCII, który można podłączyć do funkcji automatyzacji w celu obsługi wyświetlania tytułów oraz wykonawców.

5500i ma wejście częstotliwości referencyjnej 10 MHz, względem której można zablokować częstotliwość dźwięku pilota stereo do GPS lub innego standardu częstotliwości o wysokiej dokładności. Takie rozwiązanie poprawia działanie sieci jednoczęstotliwościowych (SFN) na obszarach, gdzie pokrywają się zasięgi jej nadajników.

Z 5500i Twój charakterystyczny dźwięk jest już prawie zapisany w presecie. Łatwa w użyciu regulacja Less/More w postaci jednego pokrętła pozwala dokonać odpowiednich zmian w dowolnym presecie fabrycznym, przechylając szalę między czystością a artefaktami przetwarzania, zgodnie z wymaganiami, jakie stawia rynek i konkurencja. Tryb Full Control zapewnia jeszcze większą wszechstronność w ukształtowaniu indywidualnego charakteru dźwięku.

Wszechstronność to cecha, która sprawia, że 5500i jest idealnym wyborem w przypadku każdego profilu rozgłośni. Jego pięciopasmowe przetwarzanie znakomicie sprawdza się w przypadku każdego rodzaju muzyki pop, podczas gdy dwupasmowe przetwarzanie o liniowości fazowej zapewnia niezwykle przezroczysty dźwięk muzyki klasycznej, jazzu oraz innych wyrafinowanych stylów muzycznych.

W przeciwieństwie do wielu mniejszych procesorów 5500i szczególnie dobrze radzi sobie z mową, która zawsze jest czysta, nawet, gdy przetwarzanie dźwięku obejmuje efekt loudness. Jeśli martwimy się o latencję, ponieważ osobie występującej na żywo musimy przekazywać do słuchawek sygnał „off air”, bądźmy spokojni, ponieważ przetwarzanie dźwięku z niezwykle krótkim opóźnieniem (5 ms) może nie być żadnym dyskomfortem dla najbardziej wybrednych osób w studiu. Możemy też zastosować przetwarzanie z optymalną latencją (15 ms), aby uzyskać najbardziej konkurencyjny dźwięk z jego opóźnieniem, które nadal jest wystarczająco krótkie, aby było w pełni akceptowane przez zdecydowaną większość osób uczestniczących na żywo w produkcji materiału.

Wbudowany w 5500i koder stereo, wejścia i wyjścia cyfrowe AES/EBU, a także wejścia i wyjścia analogowe umożliwiają bezproblemowe połączenie z dowolną infrastrukturą nadawczą, niezależnie od tego, czy 5500i znajduje się w studiu, czy też przy nadajniku. Dość wąskie pasmo, które jest ograniczone do 15 kHz oznacza, że możemy użyć dowolnego nieskompresowanego cyfrowego połączenia STL do przesłania sygnału 5500i – przetworzonego dźwięku ze studia do nadajnika bez kompromisu w aspekcie efektu loudnessu w transmitowanym sygnale – nie ma potrzeby użycia połączenia STL, które ma częstotliwość próbkowania wynoszącą 44,1 kHz lub 48 kHz.

Stereofoniczny modulator subkanału, który jest dostępny w koderze stereo, może działać w normalnym trybie dwuwstęgowym oraz w eksperymentalnym kompatybilnym trybie jednowstęgowym (SSB/VSB), który jest oferowany w celu umożliwienia użytkownikom porównania i oceny dwóch trybów.

Kontroler Analog Fallback to digital pozwala funkcji Silence Sense na przełączenie wejścia aktywnego z analogowego na cyfrowe w przypadku, gdy zostanie wykryta cisza w sygnale wejścia analogowego, ale nie w sygnale wejścia cyfrowego. Ta funkcja działa zamiennie, a także zarówno na wejściu analogowym, jak również cyfrowym AES. Parametry wykrycia ciszy mają zastosowanie równocześnie do obydwu wejść, a obydwa detektory są dostępne do zasilania wyjść tally 5500i oraz przesłania komunikatów SNMP Trap i alertów.

KLUCZOWE WŁAŚCIWOŚCI:

Szybka konfiguracja procesora dźwięku

Podobnie jak w przypadku innych modeli OPTIMOD, również 5500i zapewnia uporządkowaną procedurę z podpowiedziami, która ułatwia jego instalację.

Cztery struktury przetwarzania sygnału

5500i posiada cztery struktury przetwarzania dźwięku, wśród których znajdują się: Stand-Alone Stereo Encoder (niezależny koder stereo), Optimum Five-Band (pięciopasmowa lub „wielopasmowa”, z opóźnieniem 15 ms), która zapewnia spójny „przetworzony” dźwięk, wolny od niepożądanych efektów ubocznych, Ultra-Low-Latency Five-Band (opóźnienie 5 ms) oraz Two-Band (dwupasmowa) w celu zapewnienia transparentnego dźwięku, który zagwarantuje właściwe proporcje częstotliwości w oryginalnym emitowanym materiale. Struktury Optimum Five-Band oraz Two-Band mogą być przełączane za pośrednictwem płynnie działającej funkcji cross-fade. Należy zaznaczyć, że przełączenie na lub ze struktury Ultra-Low Latency Five-Band powoduje wyciszenie dźwięku przez około dwie sekundy, ponieważ kod DSP musi zostać ponownie załadowany.

Wyjście monitorowania DJ o małym opóźnieniu

5500i oferuje wyjście monitorowania o małym opóźnieniu, które przekazuje dźwięk pobrany z wyjścia wielopasmowego kompresora i zapewnia opóźnienie wynoszące około 4 ms. Takie rozwiązanie pozwala rozmówcy/DJ-owi w komfortowy sposób monitorować przetwarzany emitowany dźwięk korzystając ze słuchawek.

RDS

5500i ma wbudowany w pełni wyposażony generator RDS/RBDS, który obsługuje statyczne oraz dynamiczne wartości RDS.

Opóźnienie różnicowe

Maksymalne opóźnienie wynoszące 16 sekund może być użyte jako opóźnienie różnicowe w instalacjach HD Radio/DAB+, co pozwala na użycie kodera stereo 5500i (włączając w to limiter kompozytowy) w instalacjach HD Radio/DAB+.

Zdalne sterowanie oraz obsługa z poziomu ściany przedniej

Obsługa i konfigurowanie pracy procesora dźwięku 5500i jest komfortowe z wykorzystaniem dostarczonego oprogramowania dla komputerów Windows. Sterowanie pracą jest możliwe za pośrednictwem lokalnej sieci lub Internetu. Procesor 5500i może być również łatwo obsługiwany z poziomu ściany przedniej i znajdującego się tam wyświetlacza oraz kontrolerów.

Presety fabryczne oraz sterowanie LESS-MORE

Wybór presetów fabrycznych oraz proste w użyciu sterowanie LESS-MORE pozwalają na łatwe stworzenie własnej sygnatury dźwiękowej. Orban z przyjemnością pomoże Ci znaleźć idealną konfigurację dla Twojej stacji.

Kontroler mocy multipleksu ITU BS-412

Wyłączany limiter mocy multipleksu działający adaptacyjnie względem emitowanego sygnału może niezauważalnie kontrolować moc zgodnie ze standardem ITU-R BS412.

Wejście referencyjne 10 MHz

Wejście referencyjne 10 MHz pozwala zablokować częstotliwość dźwięku pilota stereo oraz częstotliwość próbkowania wyjścia kompozytowego względem sygnału referencyjnego 10 MHz (jak GPS), ułatwiając działanie sieci jednoczęstotliwościowej (SFN) oraz sieci prawie jednoczęstotliwościowej (Near-SFN).

Tryb testowy bypass oraz generator dźwięku

Tryb testowy bypass można wywoływać lokalnie, za pomocą zdalnego sterowania lub za pomocą funkcji automatyzacji, aby umożliwić przeprowadzenie testu działania systemu nadawczego lub też łatwego porównania dźwięku oryginalnego z poddanym przetwarzaniu. Wbudowany generator dźwięku line-up ułatwia szybkie i dokładne ustawienie poziomu.

Obsługa SNMP

Funkcje protokołu SNMP (Simple Network Management Protocol) pozwalają na monitorowanie statusu działania urządzenia Optimod i wysyłanie komunikatów alarmu z Optimod za pośrednictwem połączenia z siecią Ethernet.

Funkcjonalność kodera stereo

OPTIMOD 5500i pozwala na zmianę między trybem normalnym dwupasmowym a pięciopasmowym procesora dźwięku oraz trybami samodzielnego kodera stereo przy użyciu płynnie działającej funkcji cross-fade. To ułatwia przełączanie między wstępnie przetworzonymi sygnałami sieciowym (gdzie potrzebne jest tylko ograniczanie przerzutów) a sygnałami lokalnymi (gdzie potrzebne jest pełne przetwarzanie dźwięku).