Nothing But Thieves stawia na konsolety DiGiCo Quantum 338

Zespół Nothing But Thieves był bardzo zadowolony ze swojego zestawu koncertowego, ale jeden koncert w Korei Południowej zmienił wszystko. Na miejscu była konsoleta DiGiCo Quantum 338, a Gary Curtis, inżynier dźwięku FOH, wiedział od razu po jej usłyszeniu, że nie ma już odwrotu. Gdy zespół usłyszał jego nagrania wielościeżkowe, zgodził się natychmiast z jego opinią. Quantum 338 jest teraz ich konsoletą pierwszego wyboru zarówno na froncie, jak w pozycjach monitorowych.

Używaliśmy innego systemu przez około 7 lat” — wyjaśnia Curtis — „Ale kiedy usłyszeliśmy DiGiCo Quantum 338, wszyscy wiedzieliśmy, że to jest naprawdę to. Nagraliśmy próbę, więc mogliśmy dokładnie porównać obie konsolety. Ta poprzednia była świetna, ale DiGiCo to zupełnie inna klasa.

David Ruffle, inżynier monitorów, nie mógł uczestniczyć w koncertach w Korei Południowej, więc ostatnią rzeczą, jakiej się spodziewał, było używanie nowego zestawu. Nie znał Q338, ale rozmowa z dostarczającą sprzęt na trasę firmą Solotech potwierdziła, że to był właściwy wybór.

Chłopaki z Solotech zaprosili mnie do swojej siedziby w Solihull, abym mógł się pobawić jedną z ich konsolet przez kilka dni” — mówi David — „Przeprowadziliśmy testy przy użyciu wielościeżkowych nagrań, które słyszałem już tysiące razy wcześniej, ale tym razem brzmiały naprawdę niesamowicie. Przestrzeń i separacja, jaką konsoleta DiGiCo nadała tym utworom, były wręcz fenomenalne. Słyszałem detale, których wcześniej tam nie dostrzegłem.

DiGiCo Quantum 338

Dźwięk DiGiCo Quantum 338 to tylko jedna z zalet tej konsoli. Curtis uznał funkcje SNAPSHOT i SCENE za niezwykle przydatne. Pozwoliły bowiem zautomatyzować podczas koncertu pewne czynności, pozwalając technice skupić się bardziej na zespole i dając więcej czasu na dopieszczenie miksu

Mamy zintegrowany system kodu czasowego dla świateł i odtwarzania. Konwertując LTC na MTC za pomocą mojego Rosendahl mif4, mogę połączyć konsolę z kodem czasowym i Snapshots, które działają dokładnie wtedy, kiedy tego potrzebuję. Wszystkie drobne rzeczy, które dzieją się w tle i mogą odciągać uwagę, są teraz wykonywane przez konsoletę, dzięki czemu mogę naprawdę poczuć miks!” — mówi Curtis.

Quantum 338 posiada wiele funkcji, które znacznie poprawiły komfort pracy w porównaniu do poprzednich konsolet Curtisa i Ruffle’a. Dla Ruffle’a kluczowa jest powierzchnia konsoli. Quantum 338 korzysta z ergonomicznego, inteligentnego układu, z trzema 17-calowymi, wysokiej jasności ekranami, dzięki czemu wszystko jest na wyciągnięcie ręki. Możliwość przełączania ekranu Master na Aux pozwoliła mu stać w jednym miejscu i miksować utwór po utworze, zamiast skakać w prawo i lewo po całej konsoli.

DiGiCo Quantum 338

Curtis podziela to zdanie i doceniając także głębię i klarowność dźwięku, jaką oferuje konsola DiGiCo. Jak nam powiedział: „Dźwiękowo Quantum 338 jest w zupełnie innej lidze. Daje przestrzeń, a także głębszy i szerszy dźwięk. Mogę wychwycić niuanse, których wcześniej nie słyszałem. Posiadanie pod ręką wszystkich elementów przetwarzania jest świetne. Mustard Processing i emulacje kompresorów są szeroko używane w moich grupach. Większość przetwarzania jest tu na pokładzie, wspierana przez zaledwie kilka zewnętrznych efektów.

Komunikacja również uległa poprawie dzięki włączeniu do pracy konsol Quantum 338. Inżynierowie MON i FOH mogą pisać bezgłośne wiadomości tekstowe dzięki funkcji Text Chat, eliminując potrzebę dodatkowych prywatnych kanałów komunikacyjnych, co znacznie poprawia zdolność techniki do koncentracji na scenie.

Funkcja tekstowa jest naprawdę przydatna” — zauważa Ruffle — „Nasze konsole są w pętli, więc mogę rozmawiać z Garym na froncie i szybko identyfikować problemy lub po prostu z nim pogadać. Może to się wydawać głupie, ale jest naprawdę użyteczne.”

Zespół jest tak zadowolony z poprawy jakości dźwięku, że Ruffle i Curtis wiążą swoją przyszłość z DiGiCo na dłużej.

Dominic Craik jest gitarzystą i producentem zespołu, więc blisko współpracuję z nim podczas prób i mogłem dopasować dźwięk idealnie do jego potrzeb” — mówi Curtis — “Gdyby miał jakiekolwiek problemy, nie korzystalibyśmy z DiGiCo! Przed nami Wembley z Green Day, więc wszyscy jesteśmy bardzo podekscytowani i nie możemy się doczekać użycia tam nowego sprzętu!

Korzystam z wszystkich funkcji przetwarzania. Myślę, że to właśnie przekonało mnie do tej konsolety” — podsumowuje Ruffle — „Dodatkowo, powierzchnia 338 jest naprawdę użyteczna, a bezbolesne konwersje między konsoletami upewniają mnie, że jeśli będziemy musieli zrobić więcej koncertów, na których trzeba korzystać z miejscowego sprzętu, będę w stanie dostosować się do każdej konsolety z serii Quantum i zabrzmi to niesamowicie. Zdecydowanie chcę używać DiGiCo Quantum przez długi, długi czas!

Może Cię zainteresować:

Rozwiązania KLANG:technologies podbijają Japonię

Rozwiązania KLANG:technologies podbijają Japonię

Firma nadzoruje usługi dźwiękowe dla prestiżowych obiektów w Japonii, takich jak Teatr Kabuki-za, Teatr Shinbashi Enbujo, Teatr Minamiza w regionie Kansai, Teatr Osaka Shochikuza oraz Teatr Shin Kabuki-za, wnoszących znaczący wkład w dziedzictwo...