Wszystko o konsolecie DiGiCo Quantum 338

maj 13, 2020 | DiGiCo, Systemy Profesjonalne

Silniki Quantum, które montowane są do najnowszych konsolet DiGiCo to aktualnie jedne z najbardziej potężnych i wydajnych tego typu procesorów na rynku cyfrowego audio. Zaprezentowany ostatnio model 338 kontynuuje sukces modelu Quantum 7, który definiuje przyszłość w miksowaniu dźwięku.

 

W centrum Quantum 338 znalazły się trzy, 17-calowe ekrany o wysokim poziomie jasności, 70 indywidualnych mini-ekranów TFT oraz 38 czułych na dotyk, 100mm faderów ułożonych w trzech bankach po 12. Dwa dodatkowe można przypisać do dowolnie wybranej funkcji. Ekrany zapewniają niespotykaną wcześniej widoczność (1000 nit), bardzo wysoki kontrast i tryb ciemny “dark mode”.

 

To, co wyróżnia konsoletę to najnowsze, 32-bitowe konwertery ADC i DAC “Ultimate Stadius”, które od teraz wbudowane są jako standard wraz z 6 pojedynczymi lub 3 (redundant) połączeniami MADI, dwoma slotami DMI i wbudowanym interfejsem UB MADI USB.

Od teraz w zestawie znajdziemy też wiele użytecznych funkcji programowych. Mowa tutaj o Nodal Processing, który znacząco ułatwia kreowanie miksów IEM, Mustard zajmuje się modelowaniem channel-stripów na 48 kanałach, a Spice Rack “doprawia” brzmienie o dodatkowe 12 slotów processingowych, w tym Chili 6. Ten ostatni to sześcio-pasmowy kompresor, który korzysta z siły procesorów FPGA i świetnie sprawdzi się w obróbce wokali przy maksymalnym skupieniu na “problematycznych” częstotliwościach.

 

Jeżeli chodzi o I/O, to konsoleta może obsłużyć do 128 kanałów wejściowych z 64 szynami i matrycą 24×24. Na każdym z tych punktów dostępny jest oczywiście pełen processing. Lokalnie konsoleta oferuje 8 wejść i 8 wyjść, które również korzystają z konwerterów “Ultimate Stadius”. Nie mogło zabraknąć też 4 we/wy stereo AES/EBU. Użytkownicy wtyczek Waves mogą skorzystać z opcjonalnej karty SoundGrid. Całości dopełnia funkcja miksowania w LR/LCR/LCRS/5.1, próbkowanie 48/96 kHz oraz 256 dynamicznych korektorów.

 

Tekst i wideo: Infomusic.pl

Zobacz też inne wpisy w tej kategorii

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Praca na planie filmowym czy telewizyjnym charakteryzuje się zmiennymi warunkami pracy, a systemy rejestracji dźwięku często dobiera się pod specyfikę danej realizacji. Raz pracuje się z tzw. „torby” innym razem z wózka dźwiękowego. Niezależnie od sposobu pracy większość realizatorów dźwięku wybiera elementy systemu, które są lekkie oraz mają możliwość zasilania bateryjnego. Z tego względu systemy z serii Shure Axient Digital były poza moim zainteresowaniem, do czasu wprowadzenia do oferty odbiornika mobilnego ADX5D. Od momentu pojawienia się pierwszych informacji w internecie na temat ADX5D, byłem zainteresowany tym produktem, a możliwość dokładnego przetestowania zestawu z nadajnikiem plug-on AD3 napełniła mnie radością. Zapraszamy do testu i recenzji Artura Zielonki.

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Chcesz poprawić komunikację w swoim biurze, ale masz wątpliwości? Dowiedz się jak uzyskać najwyższej jakości dźwięk zapewniający czystość i klarowność rozmowy podczas wideokonferencji.

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Festiwal SoundEdit 2022 za nami! To były dla nas bardzo pracowite, ale jednocześnie inspirujące 3 dni. Dziękujemy wszystkim, który odwiedzili naszą przestrzeń prezentacyjną i zechcieli podzielić się z nami swoimi pytaniami i pomysłami.

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

DiGiCo prezentuje najnowsze oprogramowanie do konsolet z serii Quantum – Quantum338. Nowe oprogramowanie sprawia, że Quantum338 staje się idealną propozycją dla stacjonarnych i objazdowych produkcji teatralnych.

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Shure zaprezentował następcę cenionego AXT600 Axient Spectrum Manager, nowy AD600 Axient Digital Spectrum Manager. AD600 jest potężnym narzędziem nowej generacji do planowania i zarządzania koordynacją częstotliwości w najbardziej wymagających profesjonalnych aplikacjach audio.

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix ogłosił przejęcie Slate Digital, jednego z wiodących na świecie twórców wtyczek programowych do tworzenia i produkcji dźwięku. Z portfolio marek, które obejmuje Allen & Heath, Calrec, DiGiCo, DiGiGrid, Group One Limited, KLANG:technologies, Solid State Logic i Sound Devices, ta transakcja jeszcze bardziej wzmacnia znaczącą obecność grupy na profesjonalnych rynkach tworzenia i produkcji dźwięku.