Meyer Sound Spacemap Go podąża krok w krok za Michael’em Bubble!

paź 18, 2021 | Meyer Sound, Systemy Profesjonalne

Północnoamerykańska część trasy „An Evening with Michael Bublé” została wznowiona w sierpniu, w ramach której zaplanowano 23 koncerty na największych scenach USA. Trasa trwać będzie do końca października. Nagłośnienie oparte jest na systemie Meyer Sound, dostarczonym przez międzynarodową firmę produkcyjną Solotech. Po raz kolejny we współpracy z Michael’em wdrożono system nowatorskiej konfiguracji “podwójnej hybrydy” oparty na nagłośnieniu dwóch scen – sceny A i sceny B. Artysta przechadza się pomiędzy nimi podczas występu.

Nowością jest wykorzystanie aplikacji Spacemap Go firmy Meyer Sound, narzędzia do projektowania dźwięku przestrzennego oraz miksowania na żywo, które w sposób płynny i przejrzysty “śledzi” głos Michaela Bubble’a podczas przemieszczania się z jednej sceny na drugą. Spacemap Go zachowuję precyzyjną lokalizację źródła dźwięku, która w taki sam sposób odczuwalna jest we wszystkich miejscach na widowni. Jest to możliwe m.in. dzięki niezwykle precyzyjnym opóźnieniom w głośnikach.

Michaelowi zależało na wyeliminowaniu rozpraszającego opóźnienia między jego monitorami dousznymi a głównymi liniami nagłośnienia, podczas gdy przechadzał się na wybiegu pomiędzy sceną A i B. W 2018 roku Spacemap Go był jeszcze w fazie rozwoju, więc pracując z firmą Meyer Sound stworzyliśmy rozwiązanie tymczasowe, oparte na niestandardowym sprzęcie i oprogramowaniu. Udało się, ale teraz dzięki Spacemap Go jest to o niebo łatwiejsze, bardziej intuicyjne i niezwykle precyzyjne!”, wyjaśnia realizator FOH Craig Doubet.

Meyer Sound Spacemap Go

Spacemap Go to bezpłatna aplikacja na iPada, połączona bezpośrednio z platformą sieciową GALAXY. Zawiera wszystkie funkcje sterowania poziomami i opóźnieniami poszczególnych elementów systemu nagłośnieniowego. Pracując z intuicyjnym interfejsem ekranu dotykowego, użytkownicy mogą w czasie rzeczywistym mapować dźwięk w trzech wymiarach.

Dzięki Spacemap Go programowanie koncertu zostało znacznie usprawnione, pozwala nam  to również na większą personalizację”, kontynuuje Doubet. „Na przykład teraz funkcje opóźnienia są w pełni zintegrowane z panoramowaniem. Wcześniej musieliśmy zrobić ręczny switch, kiedy Michael poruszał się po wybiegu. Teraz, gdy Michael przemieszcza się z jednej sceny na drugą, stopniowe zmiany opóźnienia połączone są z panoramą, a wszystko to dzieję się pod kontrolą w czasie rzeczywistym”.

Precyzja Spacemap Go sprawia, że obrazowanie słuchowe będzie tak samo odczuwalne w każdym miejscu na widowni. Mówi o tym specjalista ds. wsparcia technicznego Meyer Sound, Josh Dorn-Fehrmann, który pomagał w programowaniu trasy:

Craig chciał mieć pewność, że widzowie po skrajnych stronach widowni odczują ten efekt tak samo, jak publiczność w środku. Kiedy Michael idzie w kierunku drugiej sceny, używamy Spacemap Go do przenikania się sygnału pomiędzy pięcioma różnymi wyjściami systemu GALAXY z różnymi czasami opóźnienia. Opóźnienia zmieniają się płynnie bez artefaktów, pozwalając publiczności po boku widowni dokładnie i precyzyjnie usłyszeć głos Michaela, gdy się oddala. To piękna rzecz – kiedy Michael się porusza, jego głos śledzi jego pozycję, a gdy znajduje się już na scenie B pozostaje w tym miejscu dla wszystkich. To daje Michaelowi i jego publiczności poczucie intymności. Dzięki temu eliminujemy niekomfortowe wrażenie kiedy artysta stoi tuż przed Tobą, ale słyszysz jego głos z odległych głośników”.

Meyer Sound Spacemap Go

System składa się z dwóch platform GALAXY 816 Network Platform, które kontrolują funkcję Spacemap Go łącząc się przez Milan AVB z dzięwięcioma procesorami GALAXY. Cztery główne linie nagłośnienia wykorzystują w sumie 60 głośników liniowych LEO®LYON® wraz z 12 subbassami 1100-LFC™ i czterema 900-LFC™. Frotfille stanowi osiem głośników MINA i dwa JM-1P™.

Centralnie zawieszone głośniki na scenie B są odpowiednio opóźnione, gdy Bublé jest na głównej scenie, a stają się głównym systemem, gdy przechodzi do sceny B. System ten składa się z dziesięciu głośników liniowych LEO i 52 głośników MICA, a także głośników skierowanych na scenę z 16 głośnikami liniowymi LEOPARD® aktywnymi tylko wtedy, gdy Bublé znajduje się pod sceną B. Na system sceny B składa się również 12 subwooferów 700-HP, dwa 900-LFC i siedem głośników MINA jako frontfill.

Rozwiązanie Spacemap Go jest niezwykle efektywne” – mówi Doubet. “Mogłoby się wydawać, że mapowanie dźwięku przysporzy więcej pracy realizatorowi FOH, ale to nieprawda – jest niezwykle intuicyjne i proste. Z pewnością warto utrzymać intymny charakter więzi z publicznością i pozbyć się irytujących problemów monitorowych dzięki Spacemap Go“.

Meyer Sound Spacemap Go

Zobacz też inne wpisy w tej kategorii

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Praca na planie filmowym czy telewizyjnym charakteryzuje się zmiennymi warunkami pracy, a systemy rejestracji dźwięku często dobiera się pod specyfikę danej realizacji. Raz pracuje się z tzw. „torby” innym razem z wózka dźwiękowego. Niezależnie od sposobu pracy większość realizatorów dźwięku wybiera elementy systemu, które są lekkie oraz mają możliwość zasilania bateryjnego. Z tego względu systemy z serii Shure Axient Digital były poza moim zainteresowaniem, do czasu wprowadzenia do oferty odbiornika mobilnego ADX5D. Od momentu pojawienia się pierwszych informacji w internecie na temat ADX5D, byłem zainteresowany tym produktem, a możliwość dokładnego przetestowania zestawu z nadajnikiem plug-on AD3 napełniła mnie radością. Zapraszamy do testu i recenzji Artura Zielonki.

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Chcesz poprawić komunikację w swoim biurze, ale masz wątpliwości? Dowiedz się jak uzyskać najwyższej jakości dźwięk zapewniający czystość i klarowność rozmowy podczas wideokonferencji.

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Festiwal SoundEdit 2022 za nami! To były dla nas bardzo pracowite, ale jednocześnie inspirujące 3 dni. Dziękujemy wszystkim, który odwiedzili naszą przestrzeń prezentacyjną i zechcieli podzielić się z nami swoimi pytaniami i pomysłami.

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

DiGiCo prezentuje najnowsze oprogramowanie do konsolet z serii Quantum – Quantum338. Nowe oprogramowanie sprawia, że Quantum338 staje się idealną propozycją dla stacjonarnych i objazdowych produkcji teatralnych.

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Shure zaprezentował następcę cenionego AXT600 Axient Spectrum Manager, nowy AD600 Axient Digital Spectrum Manager. AD600 jest potężnym narzędziem nowej generacji do planowania i zarządzania koordynacją częstotliwości w najbardziej wymagających profesjonalnych aplikacjach audio.

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix ogłosił przejęcie Slate Digital, jednego z wiodących na świecie twórców wtyczek programowych do tworzenia i produkcji dźwięku. Z portfolio marek, które obejmuje Allen & Heath, Calrec, DiGiCo, DiGiGrid, Group One Limited, KLANG:technologies, Solid State Logic i Sound Devices, ta transakcja jeszcze bardziej wzmacnia znaczącą obecność grupy na profesjonalnych rynkach tworzenia i produkcji dźwięku.