Meyer Sound Spacemap Go podąża krok w krok za Michael’em Bubble!

paź 18, 2021 | Meyer Sound, Systemy Profesjonalne

Północnoamerykańska część trasy „An Evening with Michael Bublé” została wznowiona w sierpniu, w ramach której zaplanowano 23 koncerty na największych scenach USA. Trasa trwać będzie do końca października. Nagłośnienie oparte jest na systemie Meyer Sound, dostarczonym przez międzynarodową firmę produkcyjną Solotech. Po raz kolejny we współpracy z Michael’em wdrożono system nowatorskiej konfiguracji „podwójnej hybrydy” oparty na nagłośnieniu dwóch scen – sceny A i sceny B. Artysta przechadza się pomiędzy nimi podczas występu.

Nowością jest wykorzystanie aplikacji Spacemap Go firmy Meyer Sound, narzędzia do projektowania dźwięku przestrzennego oraz miksowania na żywo, które w sposób płynny i przejrzysty „śledzi” głos Michaela Bubble’a podczas przemieszczania się z jednej sceny na drugą. Spacemap Go zachowuję precyzyjną lokalizację źródła dźwięku, która w taki sam sposób odczuwalna jest we wszystkich miejscach na widowni. Jest to możliwe m.in. dzięki niezwykle precyzyjnym opóźnieniom w głośnikach.

Michaelowi zależało na wyeliminowaniu rozpraszającego opóźnienia między jego monitorami dousznymi a głównymi liniami nagłośnienia, podczas gdy przechadzał się na wybiegu pomiędzy sceną A i B. W 2018 roku Spacemap Go był jeszcze w fazie rozwoju, więc pracując z firmą Meyer Sound stworzyliśmy rozwiązanie tymczasowe, oparte na niestandardowym sprzęcie i oprogramowaniu. Udało się, ale teraz dzięki Spacemap Go jest to o niebo łatwiejsze, bardziej intuicyjne i niezwykle precyzyjne!”, wyjaśnia realizator FOH Craig Doubet.

Meyer Sound Spacemap Go

Spacemap Go to bezpłatna aplikacja na iPada, połączona bezpośrednio z platformą sieciową GALAXY. Zawiera wszystkie funkcje sterowania poziomami i opóźnieniami poszczególnych elementów systemu nagłośnieniowego. Pracując z intuicyjnym interfejsem ekranu dotykowego, użytkownicy mogą w czasie rzeczywistym mapować dźwięk w trzech wymiarach.

Dzięki Spacemap Go programowanie koncertu zostało znacznie usprawnione, pozwala nam  to również na większą personalizację”, kontynuuje Doubet. „Na przykład teraz funkcje opóźnienia są w pełni zintegrowane z panoramowaniem. Wcześniej musieliśmy zrobić ręczny switch, kiedy Michael poruszał się po wybiegu. Teraz, gdy Michael przemieszcza się z jednej sceny na drugą, stopniowe zmiany opóźnienia połączone są z panoramą, a wszystko to dzieję się pod kontrolą w czasie rzeczywistym”.

Precyzja Spacemap Go sprawia, że obrazowanie słuchowe będzie tak samo odczuwalne w każdym miejscu na widowni. Mówi o tym specjalista ds. wsparcia technicznego Meyer Sound, Josh Dorn-Fehrmann, który pomagał w programowaniu trasy:

Craig chciał mieć pewność, że widzowie po skrajnych stronach widowni odczują ten efekt tak samo, jak publiczność w środku. Kiedy Michael idzie w kierunku drugiej sceny, używamy Spacemap Go do przenikania się sygnału pomiędzy pięcioma różnymi wyjściami systemu GALAXY z różnymi czasami opóźnienia. Opóźnienia zmieniają się płynnie bez artefaktów, pozwalając publiczności po boku widowni dokładnie i precyzyjnie usłyszeć głos Michaela, gdy się oddala. To piękna rzecz – kiedy Michael się porusza, jego głos śledzi jego pozycję, a gdy znajduje się już na scenie B pozostaje w tym miejscu dla wszystkich. To daje Michaelowi i jego publiczności poczucie intymności. Dzięki temu eliminujemy niekomfortowe wrażenie kiedy artysta stoi tuż przed Tobą, ale słyszysz jego głos z odległych głośników”.

Meyer Sound Spacemap Go

System składa się z dwóch platform GALAXY 816 Network Platform, które kontrolują funkcję Spacemap Go łącząc się przez Milan AVB z dzięwięcioma procesorami GALAXY. Cztery główne linie nagłośnienia wykorzystują w sumie 60 głośników liniowych LEO®LYON® wraz z 12 subbassami 1100-LFC™ i czterema 900-LFC™. Frotfille stanowi osiem głośników MINA i dwa JM-1P™.

Centralnie zawieszone głośniki na scenie B są odpowiednio opóźnione, gdy Bublé jest na głównej scenie, a stają się głównym systemem, gdy przechodzi do sceny B. System ten składa się z dziesięciu głośników liniowych LEO i 52 głośników MICA, a także głośników skierowanych na scenę z 16 głośnikami liniowymi LEOPARD® aktywnymi tylko wtedy, gdy Bublé znajduje się pod sceną B. Na system sceny B składa się również 12 subwooferów 700-HP, dwa 900-LFC i siedem głośników MINA jako frontfill.

Rozwiązanie Spacemap Go jest niezwykle efektywne” – mówi Doubet. „Mogłoby się wydawać, że mapowanie dźwięku przysporzy więcej pracy realizatorowi FOH, ale to nieprawda – jest niezwykle intuicyjne i proste. Z pewnością warto utrzymać intymny charakter więzi z publicznością i pozbyć się irytujących problemów monitorowych dzięki Spacemap Go„.

Meyer Sound Spacemap Go

Zobacz też inne wpisy w tej kategorii

Shure przedstawia kapsułę KSM11

Shure przedstawia kapsułę KSM11

SHURE PRZEDSTAWIA KSM11: NAJNOWOCZEŚNIEJSZĄ BEZPRZEWODOWĄ KAPSUŁĘ MIKROFONOWĄ ZAPEWNIAJĄCĄ PRZEŁOMOWĄ CZYSTOŚĆ WOKALU. Zaprojektowana z myślą o najwyższej klasy występach wokalnych, kapsuła KSM11 rewolucjonizuje sposób miksowania koncertów na żywo.

Waves przedstawia SoundGrid V13

Waves przedstawia SoundGrid V13

Z przyjemnością informujemy o nowej wersji V13 wszystkich aplikacji Waves SoundGrid, w tym eMotion LV1 i SuperRack, a także o nowych aplikacjach do zdalnego sterowania: MyFOH i mRecall. Wszystkie aplikacje Waves SoundGrid są teraz kompatybilne z Windows 11 oraz z Apple M1 poprzez Rosettę.

Audio Engineering Society przyjęło AES75-2022 jako nowy standard pomiarowy

Audio Engineering Society przyjęło AES75-2022 jako nowy standard pomiarowy

Audio Engineering Society ogłosiło przyjęcie i publikację standardu AES75-2022, „Standard AES dla akustyki – Pomiar maksymalnego liniowego poziomu dźwięku głośnika za pomocą hałasu”. Nowy standard powstał z potrzeby praktycznej i spójnej procedury określania wydajności głośników. AES75 jest wynikiem szeroko zakrojonych prac grupy zadaniowej SC-04-03-A Komitetu Normalizacyjnego AES, której współprzewodniczą Merlijn van Veen (starszy specjalista ds. wsparcia technicznego i edukacji w Meyer Sound) i Roger Schwenke (starszy naukowiec i lider innowacji w Meyer Sound).

Shure KSM – test mikrofonów w Nebula Studio

Shure KSM – test mikrofonów w Nebula Studio

Nebula Studio to profesjonalne studio nagrań znajdujące się w Warszawie, które powstało z inicjatywy Macieja Karbowskiego i Tomasza Stołowskiego, którzy na codzień zajmują się grą w Tides From Nebula – zespole regularnie koncertującym na całym świecie. Panowie wzięli na warsztat 3 mikrofony z serii KSM – KSM137, KSM32 i KSM353 – pokazując ich zastosowanie podczas nagrywania perkusji w studio.

Meyer Sound odmienia centrum Cartuja Center CITE w Sewilli

Meyer Sound odmienia centrum Cartuja Center CITE w Sewilli

Centrum Cartuja Center CITE, położone w portowym mieście Sewilli, stało się jednym z najważniejszych miejsc w Hiszpanii, w których organizowane są spotkania, imprezy i przedstawienia artystyczne. W tym rozległym kompleksie znajduje się wiele różnej wielkości obiektów, ale największą uwagę podczas dużych koncertów i wydarzeń teatralnych przyciąga Sala Główna, obecnie w pełni wyposażona w ponad 300 głośników Meyer Sound.