Meyer Sound Spacemap Go generuje wirtualny tłum na stadionie

Ze względu na ograniczoną liczbę kibiców, którzy mogą uczestniczyć w meczach, jedna z najbardziej znanych uniwersyteckich drużyn footballowych w Stanach straciła istotny motywator do dobrej gry – dźwięk ponad 100 000 skandujących kibiców rozbrzmiewający na stadionie. Za pomocą systemu Meyer Sound złożonego z 66 aktywnych głośników i przy użyciu oprogramowania mapującego Spacemap Go, spróbowano odtworzyć dźwięki tłumu.

Tłum 100 000 fanów footballu nie wytwarza płaskiego, statycznego dźwięku” – mówi Rob Snyder z Rob Snyder Productions, jeden z pomysłodawców koncepcji. „Dźwięk jest żywy, narasta, zmienia kierunki. Nie da się tego odwzorować za pomocą typowego rozproszonego systemu PA, ale dzięki Spacemap Go byliśmy w stanie zasymulować efekt w jak najbardziej realistyczny sposób”.

Spacemap Go to przełomowe narzędzie Meyer Sound do projektowania i miksowania dźwięku przestrzennego. Bezpłatna aplikacja może być używana z jednym lub kilkoma iPadami Apple. Za jej pomocą można programować do 32 wejść i 64 wyjść przy użyciu standardowych procesorów GALAXY Network Platform, pojedynczych lub połączonych w sieci.

Meyer Sound Spacemap Go

Spacemap Go to niezwykle potężna i wszechstronna aplikacja, łatwa w konfiguracji i intuicyjna w obsłudze. Do zaprojektowania nagłośnienia stadionu użyliśmy tylko jednego procesora GALAXY 816, dostarczając system na czas i mieszcząc się w budżecie“, mówi Rob Snyder, właściciel Rob Snyder Productions.

Snyder skonsultował się z Joshem Dorn-Fehrmannem z Meyer Sound Technical Services w sprawie rozmieszczenia głośników i szablonów trajektorii systemu. Zestaw głośników, rozmieszczony w szesnastu miejscach na poziomie „A”, składał się z 20 głośników liniowych LYON, 32 głośników LEOPARD wraz z głośnikami niskotonowymi – ośmioma 900-LFC i sześcioma 1100-LFC.

Dorn-Fehremann zaprojektował mapę przestrzenną zakładającą różne poziomy natężenia dźwięku w różnych lokalizacjach, a także umożliwił Snyderowi – za pomocą iPada połączonego do WiFi – na manipulację efektem w zależności od akcji dzięjącej się w danym czasie na boisku. Efekt złożony był z sześciu kanałów wejściowych, takich jak standardowy ambient tłumu, owacje, pieśni kibiców, zespół muzyczny czy pogłos.

Użytkownicy chwalą sobie intuicyjność aplikacji – “po pięciu minutach ze Spacemap Go byłem w stanie załadować gotowe projekty i zacząć zmieniać je wedle własnych upodobań“, mówi Brian Jester, szef JCR Studio and Sound. “Dzięki dynamicznej trajektorii dźwięku, Spacemap Go tworzy bardzo realistyczne środowisko meczu na stadionie“.

Dowiedz się więcej
o Spacemap GO.

Może Cię zainteresować:

Pomieszczenia Teams Room z certyfikowanymi urządzeniami Shure

Pomieszczenia Teams Room z certyfikowanymi urządzeniami Shure

Microsoft Teams to najpopularniejsza platforma do współpracy wewnątrzfirmowej i wideokonferencji, której popularność stale rośnie. Proces tworzenia pomieszczeń konferencyjnych z obsługą Teams wymaga od administratorów IT wyselekcjonowania elastycznych i niezawodnych...

Zapraszamy na szkolenie z koordynacji częstotliwości w Gdyni

Zapraszamy na szkolenie z koordynacji częstotliwości w Gdyni

Szkolenie z praktycznej koordynacji częstotliwości radiowych dla systemów bezprzewodowych Shure Zapraszamy na praktyczne szkolenie z koordynacji częstotliwości radiowych dla profesjonalnych systemów mikrofonów bezprzewodowych. Przedstawimy podstawy technologii...

Meyer Sound świętuje 45 lat innowacyjności

Meyer Sound świętuje 45 lat innowacyjności

Meyer Sound świętuje 45 lat innowacyjność prezentując nowe logo oraz potwierdza ambitne plany inwestycji w przyszłość. Meyer Sound, pionier w dziedzinie profesjonalnego audio od momentu powstania w 1979 roku, świętuje 45 lat innowacji prezentując nowe logo. Inicjatywa...