Hania Rani “Ghosts” – AirPol i DiGiCo Q326 na europejskim tournée

Koncert Hani Rani, który odbył się 23 marca 2025 na warszawskim Torwarze, zainaugurował europejską trasę promującą album Ghosts. Za kompleksową realizację techniczną trasy odpowiada firma AirPol Sound & Light, która do obsługi sceny wprowadziła najnowsze konsolety DiGiCo Quantum 326 i touringowy setup najwyższej klasy.

14-04-2025

Hania Rani AirPol

AirPol Sound & Light i DiGiCo Quantum 326

W niedzielny wieczór 23 marca 2025 roku warszawski Torwar zapełnił się po brzegi – wszystko za sprawą jedynego w Polsce koncertu Hani Rani w ramach europejskiej trasy promującej album Ghosts. Występ otworzył całe tournée, obejmujące wybrane miasta w Europie. Choć samo wydarzenie było kameralne w tonie, jego zaplecze techniczne stało na bardzo wysokim poziomie – i to właśnie ten aspekt przyciągał uwagę branżowych obserwatorów.

Za realizację całej europejskiej trasy odpowiada firma AirPol Sound & Light z Warszawy, która dostarczyła pełne zaplecze sceniczne – od monitoringu, przez systemy bezprzewodowe, aż po cyfrowe konsolety i całą infrastrukturę sceniczną. Największą nowością w tym zestawie są dwie konsolety DiGiCo Quantum 326, które zadebiutowały w tym projekcie w pełnej produkcyjnej konfiguracji.

“Quantum 326 to sprzęt, który daje ogromne możliwości w trasie – szybka konfiguracja, świetna jakość brzmienia i potężna moc FPGA. Używamy dwóch sztuk – jedna na FOH, druga na monitorze. Do tego SD-Racki 32-bitowe, pluginy Waves, odsłuchy bezprzewodowe Shure PSM1000 – wszystko spięte touringowo za pomocą Optocore. To rozwiązanie szybkie w rozstawieniu i absolutnie niezawodne w każdej lokalizacji.” – mówi Krzysztof Polesiński z AirPol Sound & Light.

Za realizację dźwięku na całej trasie odpowiadają Agata Dankowska (FOH) oraz Maciej Kuśnierz (monitory) – oboje z Poznania i od lat aktywni na polskiej scenie muzycznej.

Lokalne wsparcie na Torwarze – Brawlers i Meyer Sound PANTHER

Choć za całą trasę odpowiada AirPol Sound & Light, podczas warszawskiego koncertu wsparcie techniczne zapewniła również firma The Brawlers, odpowiedzialna za powieszenie i konfigurację systemu nagłośnieniowego oraz obsługę supportu – Patricka Watsona. To właśnie Brawlers zainstalowali potężny system Meyer Sound PANTHER, składający się z dwóch gron głównych po 16 modułów, outfilli po 8 oraz subbasów 2100-LFC, uzupełnionych o frontfill do pierwszych rzędów. Za obsługę i strojenie systemu odpowiedzialny był Piotr Szreder.

Na potrzeby Watsona dostarczono także osobne konsolety DiGiCo Quantum 338 – po jednej na FOH i monitor, co zapewniło pełną separację i sprawną organizację pracy między zespołami, ale przede wszystkim komfort artystom i realizatorom.

Hania Rani Meyer Sound PANTHER
Hania Rani Meyer Sound PANTHER
Hania Rani Meyer Sound PANTHER

Pewny wybór na europejską trasę

Współpraca firm AirPol Sound & Light i The Brawlers sprawiła, że koncert na Torwarze przebiegł nie tylko bez zakłóceń, ale też pokazał, jak może wyglądać wzorowa realizacja dużej produkcji w trudnym akustycznie obiekcie. Dzięki doświadczeniu obu ekip udało się płynnie zintegrować lokalne działania z ogólną strukturą trasy, w której wszystkie elementy – od sceny po realizację FOH – muszą być gotowe do działania w możliwie krótkim czasie.

“Zastosowanie konsolet DiGiCo Quantum 326 okazało się strzałem w dziesiątkę. To rozwiązanie, które – poza oczywistą jakością dźwięku – oferuje niezbędną elastyczność zachowując niewielki rozmiar. To wszystko sprawia, że realizatorzy mogą skupić się na miksie, bez walki z ograniczeniami sprzętu.” – dodaje Polesiński.

AirPol Sound & Light przygotował kompletny touringowy zestaw, który będzie powtarzalny na każdym etapie trasy. Taki sposób pracy nie tylko przyspiesza logistykę, ale też gwarantuje jakość na wszystkich przystankach tournée.

Inauguracja trasy Hani Rani pokazała, że dobrze przemyślana produkcja techniczna to nie tylko „tło” koncertu – to jego integralna część. A AirPol, dzięki doświadczeniu i najnowszym narzędziom, potrafi przełożyć wizję artystki na realne, precyzyjnie działające środowisko koncertowe.

Tekst i zdjęcia: Daniel Wojtala

Może Cię zainteresować:

Klang i DiGiCo w pierwszym musicalu Silent Disco w Polsce

Klang i DiGiCo w pierwszym musicalu Silent Disco w Polsce

Klang i DiGiCo redefiniują doświadczenie teatralne – „Jesus Christ Superstar” w Toruniu jako pierwszy musical Silent Disco w Polsce Teatr Muzyczny w Toruniu, który od lat słynie z odważnych i nowatorskich produkcji, postanowił zrealizować „Jesus Christ Superstar” w...

Spotkanie i szkolenie RF Venue z Bobem Lee – 21 maja 2025

Spotkanie i szkolenie RF Venue z Bobem Lee – 21 maja 2025

Będzie to też doskonała okazja do zdobycia praktycznej wiedzy na temat istotnych parametrów anten i związanej z tym fizyki propagacji fal radiowych. To wszystko będziemy pokazywali za pomocą szczególnych możliwości telemetrii systemów Shure Axient Digital, zarówno w...