Konsolety DiGiCo – synonim niezawodności i precyzji
Konsolety DiGiCo zyskały uznanie wśród realizatorów dźwięku na całym świecie dzięki swojej niezawodności, elastyczności i wyjątkowej jakości dźwięku. Quantum 852 to jedno z najbardziej zaawansowanych rozwiązań w portfolio tej marki. Wyjątkowość tej konsolety polega na jej ogromnej mocy obliczeniowej oraz zaawansowanych funkcjach przetwarzania dźwięku, które pozwalają na pełną kontrolę nad każdym aspektem miksu.
„Dzięki konsolecie DiGiCo Quantum 852 możemy mieć pełną kontrolę nad każdym kanałem audio. Jej możliwości processingowe są nieocenione, zwłaszcza przy tak dużych produkcjach jak nasze koncerty, gdzie liczba kanałów wejściowych i wyjściowych jest ogromna” – mówi Piotr Przedbora, realizator dźwięku w Zespole Mazowsze.
Quantum 852 zapewnia również ogromną liczbę wejść i wyjść, które są kluczowe przy realizacji dźwięku na żywo w takiej instytucji, gdzie liczba mikrofonów, instrumentów i urządzeń peryferyjnych może być wyjątkowo duża. Dzięki temu sala widowiskowa Zespołu Mazowsze jest w stanie obsługiwać nawet najbardziej złożone koncerty symfoniczne czy występy z chórem i baletem, bez obawy o utratę jakości.
Warto zaznaczyć, że w Zespole Mazowsze oprócz konsolet DiGiCo Quantum 852, które są głównymi narzędziami w sali koncertowej, wykorzystuje się także konsolety dwie DiGiCo Quantum 338. Te wyjazdowe modele konsolet stanowią wszechstronne rozwiązanie w trakcie koncertów plenerowych i wyjazdowych. Wyposażone w oprogramowanie Pulse, konsolety 338 oferują pełną mobilność i elastyczność, zachowując przy tym wszystkie cechy jakościowe i funkcjonalne typowe dla serii Quantum.
„Konsolety Quantum 338 są nieocenione w trakcie koncertów wyjazdowych. Pozwalają na szybkie i łatwe dostosowanie miksu do różnych warunków akustycznych przy zachowaniu tej samej wypracowanej w Sali Widowiskowej jakości.” – dodaje Krzysztof Polesiński, Sound System Designer, który odpowiada za całość projektu inwestycji w nowoczesne technologie audio w zespole.
Zaawansowane funkcje – Mustard, Chili i automatyka
DiGiCo nie tylko dostarcza konsolety, które oferują świetną jakość dźwięku, ale również stawia na innowacyjne rozwiązania technologiczne, które umożliwiają łatwą adaptację do dynamicznych warunków koncertów na żywo. Processing Mustard, Chilli czy Naga, będące integralną częścią konsolety Quantum 852, to wyjątkowe narzędzia do przetwarzania sygnałów audio, które pozwalają na uzyskanie dźwięku o głębi i przestrzenności.
„Mustard Processing zapewnia nam niespotykaną naturalność dźwięku, a Chili dodaje głębi oraz zapewnia lepsza kontrolę. To sprawia, że miks jest nie tylko technicznie doskonały, ale także pełen artystycznej ekspresji” – podkreśla Piotr Przedbora.
Konsolety DiGiCo są również wyposażone w zaawansowaną automatykę, która ułatwia pracę realizatora. Możliwość zapisywania snapshotów pozwala na szybką zmianę konfiguracji w trakcie wydarzenia, co jest nieocenione w pracy na żywo. Każda zmiana, niezależnie od tego, czy dotyczy ustawień mikrofonów, efektów, czy miksu, może być natychmiast przywrócona za pomocą jednego kliknięcia.
KLANG i Fourier Audio – dźwięk przestrzenny na scenie oraz rewolucja w kreacji brzmienia
Zespół Mazowsze zainwestował również w system KLANG, który zapewnia muzykom na scenie wysokiej jakości dźwięk przestrzenny. KLANG to system monitorowy, który umożliwia odsłuch douszny dźwięku w przestrzeni 3D, co daje artystom lepszą kontrolę nad tym, co słyszą na scenie. Dzięki KLANG, muzycy mogą precyzyjnie słyszeć siebie nawzajem oraz każdy instrument w orkiestrze w pełnej, przestrzennej formie. To rozwiązanie jest szczególnie ważne w przypadku koncertów symfonicznych, gdzie muzycy muszą mieć pełną świadomość swojego miejsca w całości wykonania.
„KLANG to przełom w technologii monitorowej. Dzięki niemu artyści mogą słyszeć dźwięk tak, jakby byli w samym środku orkiestry. To poprawia ich koncentrację i komfort pracy na scenie” – mówi Krzysztof Polesiński.
Zespół Mazowsze wykorzystuje również technologie Fourier Audio, które pozwalają na zastosowanie dowolnych wtyczek VST3 do obróbki dźwięku w czasie rzeczywistym. Serwery transform.engine współpracują z konsoletami DiGiCo, oferując zaawansowane funkcje automatyki.
„Fourier Audio to kolejny element, który umożliwia nam tworzenie wyjątkowego dźwięku. Dzięki tym serwerom, mamy możliwość korzystania z wtyczek VST3 oraz pełną kontrolę nad każdym detalem miksu, od kreacji pogłosów po dynamiczne ustawienia w czasie rzeczywistym. To narzędzie, które pozwala na pełną swobodę twórczą.” – mówi Piotr Przedbora.
Dzięki tym rozwiązaniom Zespół Mazowsze jest w stanie kreować dźwięk na poziomie światowych produkcji, dbając o każdy detal brzmienia.
Pierwsze w Polsce konsolety Q852 z oprogramowaniem teatralnym
Warto podkreślić, że konsolety DiGiCo Quantum 852 w Zespole Mazowsze to pierwsze takie urządzenia w Polsce. Są one dodatkowo wyposażone w oprogramowanie teatralne, które umożliwia pracę w najbardziej wymagających warunkach. Zespół posiada dwie konsolety Quantum 852 zainstalowane na stałe: jedną na FOH, a drugą na stanowisku Monitorowym. Dzięki temu realizatorzy dźwięku mają pełną kontrolę nad całością produkcji zarówno z perspektywy publiczności, jak i artystów na scenie.
„Posiadanie dwóch konsolet DiGiCo Quantum 852 w wersji teatralnej – jednej na FOH, drugiej na MON – pozwala na pełną niezależność w realizacji dźwięku. Oprogramowanie teatralne w tych konsoletach umożliwia szybką adaptację do wymagań spektakli i koncertów, co jest nieocenione w pracy tak dynamicznego zespołu” – mówi Krzysztof Polesiński.
Zespół Mazowsze, obok swojego artystycznego zróżnicowania, musi stawiać również na nowoczesność i elastyczność w realizacji dźwięku, aby sprostać rosnącym wymaganiom publiczności. Maestro Jacek Boniecki, dyrektor artystyczny Zespołu Mazowsze, podkreśla, jak ważna jest inwestycja w najnowsze technologie, aby każdy koncert czy spektakl był jak najlepszy nie tylko pod względem artystycznym, ale i technicznym.
„Zespół Mazowsze to zjawisko, które powinno być odpowiednio słyszane. Inwestycja w nowe technologie audio to dla nas krok ku przyszłości, w której dźwięk staje się równie ważnym elementem naszych występów, jak samo wykonanie. Te zmiany pozwolą nam nie tylko lepiej komunikować się z publicznością, ale również dają naszym artystom lepsze warunki do pracy” – mówi maestro Jacek Boniecki.
Inwestycja w przyszłość Zespołu Mazowsze
Zmiany technologiczne w Zespole Mazowsze to krok ku przyszłości, w której dźwięk odgrywa równie ważną rolę jak sam występ artystyczny. Dzięki inwestycji w konsolety DiGiCo z serii Quantum, systemy KLANG, Fourier Audio oraz Waves, Zespół Mazowsze jest w stanie realizować koncerty i spektakle, które nie tylko zachwycają publiczność, ale również oferują artystom i realizatorom nowy wymiar pracy. To technologia, która daje pełną kontrolę nad brzmieniem, zapewnia stabilność i elastyczność, a także pozwala na artystyczne wyrażenie każdego dźwięku w najdrobniejszych szczegółach.
„Dzięki tej inwestycji Zespół Mazowsze staje się nie tylko liderem artystycznym, ale także technologicznym w skali światowej. To krok w stronę przyszłości, która będzie wymagała jeszcze większej precyzji i innowacji w dźwięku” – podsumowuje Polesiński.