Teatr Muzyczny w Gdyni

12-05-2020

W Teatrze Muzycznym w Gdyni mamy do dyspozycji 40 kanałów mikrofonów bezprzewodowych Shure z serii ULX-D pracujących w technologii cyfrowej i co więcej – pracujących w paśmie, które nie jest podatne na zakłócenia ze strony już działającego w Polsce LTE. Mikrofony Shure ULXD mogą pracować znacznie bardziej efektywnie w ograniczonym pasmie radiowym, niż systemy analogowe, co ma szczególne znaczenie w coraz bardziej kurczącej się przestrzeni radiowej zajmowanej przez usługi telekomunikacyjne. Odbiorniki mikrofonów połączone są w sieci cyfrowej transmisji dźwięku Dante, co daje możliwość wykorzystania pełnego zakresu dynamiki systemów bezprzewodowych ULX-D (130db). Systemy cyfrowe mają bardzo dużą dynamikę, co przekłada się na możliwość uzyskania bardzo naturalnego dźwięku, praktycznie bez szumów.

W Teatrze używane są w większości systemy z nadajnikami paskowymi ULXD1 i mikrofonami nagłownymi Countryman, oraz DPA d:fine z serii Core. Oprócz tego, realizatorzy w teatrze mają do dyspozycji 8 mikrofonów doręcznych z kapsułami pojemnościowymi KSM9. W skład systemu wchodzą 4-kanałowe odbiorniki ULXD4Q. Czas pracy na akumulatorach wynosi do 11 godzin.

W obecnie realizowanej produkcji pod tytułem “Chłopi” na scenie gra 49 postaci, gdzie używamy 40 nadajników SHURE ULX-D, a 9 osób wymienia się nadajnikami z innymi.
Shure AXT 600 używany jest jako analizator widma radiowego, który pokazuje dokładnie to, co „wisi” w powietrzu, jakie są potencjalne źródła zakłóceń naszych mikrofonów.
10 poczwórnych odbiorników ULXD4Q podłączone zostało w sieci cyfrowej transmisji dźwięku Dante w trybie redundantnym, wykorzystującym standardowo wbudowane dwa porty Ethernetowe Dante w odbiornikach. Dzięki temu jesteśmy zabezpieczeni przed potencjalną awarią jednego z kabli lub switcha.

Wykorzystywane są też bezprzewodowe monitory odsłuchowe (IEM), a dokładniej – 12 kanałów SHURE PSM1000. Zakupione zostały na potrzeby produkcji Notre Dame de Paris. Każdy z aktorów występujących na scenie miał do dyspozycji odbiornik wraz ze słuchawkami dousznymi SHURE serii SE535. Odbiorniki pracują razem z akumulatorami Li-Ion SHURE SB900A, z czasem pracy około 6 godzin.

Każdy spektakl wymaga trochę innych ustawień, czy to poziomów wzmocnienia na odbiornikach, czy nazwisk/postaci grających w danej sztuce, czasami wykorzystywane są nadajniki do podłączenia instrumentów bądź innych sygnałów, które wymagane są w danej sztuce. Te wszystkie parametry przywoływane są z projektów zapisanych w programie Shure WWB6, by moc odtworzyć spektakl z możliwie takimi samymi ustawieniami jak podczas premiery. Poźniej szybka analiza pasma radiowego dzięki analizatorowi widma Shure AXT600, przypisanie częstotliwości do każdego nadajnika i można zacząć bezproblemową pracę.

Zestawienie sprzętu:

Może Cię zainteresować:

JIMEK Subklasyka – perfekcyjne brzmienie w formule 360 stopni

JIMEK Subklasyka – perfekcyjne brzmienie w formule 360 stopni

Hip-hopowa klasyka w symfonicznym wydaniu Radzimir Dębski, znany jako JIMEK, to artysta, który wyznacza nowe standardy w muzyce symfonicznej. Kompozytor, dyrygent i wizjoner, który bez kompromisów łączy klasyczne brzmienia z nowoczesnymi gatunkami muzycznymi. Jego...

Nagłośnienie 360° na trasie koncertowej Dawida Podsiadło

Nagłośnienie 360° na trasie koncertowej Dawida Podsiadło

Trasa koncertowa Dawida Podsiadło 2024 okazała się spektakularnym sukcesem, zarówno artystycznym, jak i technologicznym. Ostatni koncert na Stadionie Śląskim, największym obiekcie na trasie, stał się kwintesencją perfekcyjnie zaprojektowanego...

Meyer Sound PANTHER Demo Days 2024

Meyer Sound PANTHER Demo Days 2024

Przygotowanie PANTHER Demo Days oparto na haśle „Stań oko w oko z PANTHER”. Celem stało się stworzenie spotkania z systemem wielkoskalowym jakiego jeszcze na rynku nie było. Jednym z kluczowych założeń było pokazanie systemu w pełnej krasie w naturalnych dla niego...