Teatr Muzyczny w Gdyni

12-05-2020

W Teatrze Muzycznym w Gdyni mamy do dyspozycji 40 kanałów mikrofonów bezprzewodowych Shure z serii ULX-D pracujących w technologii cyfrowej i co więcej – pracujących w paśmie, które nie jest podatne na zakłócenia ze strony już działającego w Polsce LTE. Mikrofony Shure ULXD mogą pracować znacznie bardziej efektywnie w ograniczonym pasmie radiowym, niż systemy analogowe, co ma szczególne znaczenie w coraz bardziej kurczącej się przestrzeni radiowej zajmowanej przez usługi telekomunikacyjne. Odbiorniki mikrofonów połączone są w sieci cyfrowej transmisji dźwięku Dante, co daje możliwość wykorzystania pełnego zakresu dynamiki systemów bezprzewodowych ULX-D (130db). Systemy cyfrowe mają bardzo dużą dynamikę, co przekłada się na możliwość uzyskania bardzo naturalnego dźwięku, praktycznie bez szumów.

W Teatrze używane są w większości systemy z nadajnikami paskowymi ULXD1 i mikrofonami nagłownymi Countryman, oraz DPA d:fine z serii Core. Oprócz tego, realizatorzy w teatrze mają do dyspozycji 8 mikrofonów doręcznych z kapsułami pojemnościowymi KSM9. W skład systemu wchodzą 4-kanałowe odbiorniki ULXD4Q. Czas pracy na akumulatorach wynosi do 11 godzin.

W obecnie realizowanej produkcji pod tytułem “Chłopi” na scenie gra 49 postaci, gdzie używamy 40 nadajników SHURE ULX-D, a 9 osób wymienia się nadajnikami z innymi.
Shure AXT 600 używany jest jako analizator widma radiowego, który pokazuje dokładnie to, co „wisi” w powietrzu, jakie są potencjalne źródła zakłóceń naszych mikrofonów.
10 poczwórnych odbiorników ULXD4Q podłączone zostało w sieci cyfrowej transmisji dźwięku Dante w trybie redundantnym, wykorzystującym standardowo wbudowane dwa porty Ethernetowe Dante w odbiornikach. Dzięki temu jesteśmy zabezpieczeni przed potencjalną awarią jednego z kabli lub switcha.

Wykorzystywane są też bezprzewodowe monitory odsłuchowe (IEM), a dokładniej – 12 kanałów SHURE PSM1000. Zakupione zostały na potrzeby produkcji Notre Dame de Paris. Każdy z aktorów występujących na scenie miał do dyspozycji odbiornik wraz ze słuchawkami dousznymi SHURE serii SE535. Odbiorniki pracują razem z akumulatorami Li-Ion SHURE SB900A, z czasem pracy około 6 godzin.

Każdy spektakl wymaga trochę innych ustawień, czy to poziomów wzmocnienia na odbiornikach, czy nazwisk/postaci grających w danej sztuce, czasami wykorzystywane są nadajniki do podłączenia instrumentów bądź innych sygnałów, które wymagane są w danej sztuce. Te wszystkie parametry przywoływane są z projektów zapisanych w programie Shure WWB6, by moc odtworzyć spektakl z możliwie takimi samymi ustawieniami jak podczas premiery. Poźniej szybka analiza pasma radiowego dzięki analizatorowi widma Shure AXT600, przypisanie częstotliwości do każdego nadajnika i można zacząć bezproblemową pracę.

Zestawienie sprzętu:

Może Cię zainteresować:

Przemiana technologiczna Zespołu “Mazowsze”

Przemiana technologiczna Zespołu “Mazowsze”

Nowa era technologiczna w Zespole Mazowsze rozpoczęła się od gruntownej modernizacji sali widowiskowej w Otrębusach pod Warszawą, która stanowi serce tego artystycznego ośrodka. W wyniku tej inwestycji zainstalowano zaawansowane rozwiązania audio, w tym systemy...

JIMEK Subklasyka – perfekcyjne brzmienie w formule 360 stopni

JIMEK Subklasyka – perfekcyjne brzmienie w formule 360 stopni

Hip-hopowa klasyka w symfonicznym wydaniu Radzimir Dębski, znany jako JIMEK, to artysta, który wyznacza nowe standardy w muzyce symfonicznej. Kompozytor, dyrygent i wizjoner, który bez kompromisów łączy klasyczne brzmienia z nowoczesnymi gatunkami muzycznymi. Jego...

Nagłośnienie 360° na trasie koncertowej Dawida Podsiadło

Nagłośnienie 360° na trasie koncertowej Dawida Podsiadło

Trasa koncertowa Dawida Podsiadło 2024 okazała się spektakularnym sukcesem, zarówno artystycznym, jak i technologicznym. Ostatni koncert na Stadionie Śląskim, największym obiekcie na trasie, stał się kwintesencją perfekcyjnie zaprojektowanego...