Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Płocku

maj 12, 2020 | DiGiCo, Realizacje

Teatr Dramatyczny w Płocku stanowi jedną z najnowszych realizacji firmy Polsound i może pochwalić się nowoczesnym systemem dźwięku przestrzennego opartym na rozwiązaniach marki Meyer Sound, TiMax, Shure, DiGiCo oraz Waves.

Przewodnią ideą, która przyświecała autorom w trakcie tworzenia projektu nagłośnienia było to, ażeby każdy widz znajdujący się na sali słyszał dźwięk z taka samą jakością, z takim samym poziomem i z taką samą barwą. Do tego dodano rozbudowany system surround, spotykany w wielu teatrach za granicą, bez którego trudno wyobrazić sobie nowoczesny spektakl. Tak zaprojektowany system nagłośnienia pobudza kreatywność i pozwala tworzyć unikalne dla danego miejsca efekty, a ponadto jest przystosowany do organizacji różnych wydarzeń kulturalnych, nawet koncertów rockowych. Ta swoista uniwersalność była również kluczowym aspektem tworzenia projektu.

Duża Scena

System nagłośnienia głównego sceny dużej teatru składa się z następujących elementów:

Na widowni zainstalowany jest system Surround składający się z 14 x Meyer Sound UP Junior sterowanych z procesora efektowego TiMax SoundHub. System nagłośnienia sterowany jest za pomocą 2 procesorów DSP Meyer Sound Galaxy 816.

W kabinie realizatora zainstalowana jest konsoleta Digico SD9 wyposażona w interface Optocore oraz Waves. Do dyspozycji realizatora jest pakiet wtyczek Waves Diamond.

Konsoleta połączona jest z rackami przyłączeniowymi na scenie za pomocą sieci światłowodowej Optocore z wykorzystaniem AutoRoutera Route66. Do dyspozycji realizatorów na scenie znajdują się 2 racki przyłączeniowe Digico SD-Rack z wyprowadzonymi złączami na panele przyłączeniowe znajdujące się po obydwu stronach sceny. Realizatorzy mają również możliwość podłączenia drugiej konsolety Digico SD9, SD11 lub jakiejkolwiek innej Digico (tzw. monitorowej) wyposażonej w interface Optocore na złączach OpticalCon Duo.

Z uwagi na umiejscowienie reżyserki w kabinie zastosowano 2 monitory odsłuchowe bliskiego pola Meyer Sound Amie, które zapewniają spójność brzmienia z systemem nagłośnieniowym zainstalowanym na widowni dużej sali teatru.

Na potrzeby przyjezdnych produkcji przewidziano przyłącza CAT5E, BNC 75 Ohm oraz analogowe umożliwiające podłączenie swoich urządzeń dźwiękowych do istniejącej infrastruktury dźwiękowej teatru. Przyłącza te zlokalizowane są po obydwu stronach sceny oraz na widowni. Podłączone do nich sygnały mogą zostać przełączone wg potrzeb w krosownicy znajdującej się w szafie sprzętowej.

System mikrofonów bezprzewodowych stanowi 20 kanałów Shure ULX-D z mikrofonami do ręki SM58/Beta58 oraz nagłownymi.

Systemy bezprzewodowe monitorowane są przez specjalistyczne oprogramowanie teatralne Wavetool Platinum służące do zarządzania oraz monitorowania stanu pracy wszystkich systemów bezprzewodowych z możliwością ich niezależnego odsłuchania.

Scena Kameralna

System nagłośnienia głównego małej sceny teatru składa się z następujących elementów:

Dodatkowo dookoła widowni zainstalowany jest system Surround składający się z 8 x Meyer Sound UPM1P.

System nagłośnienia sterowany jest za pomocą procesora DSP Meyer Sound Galaxy 816.

W kabinie realizatora zainstalowana jest konsoleta Digico SD9 wyposażona w interface Optocore oraz Waves. Do dyspozycji realizatora jest pakiet wtyczek Waves Diamond.

Konsoleta połączona jest z rackiem przyłączeniowym znajdującym się w szafie sprzętowej za pomocą sieci światłowodowej Optocore. Do dyspozycji realizatorów na scenie znajdują się panele przyłączeniowe z wyprowadzonymi złączami XLR, CAT5E, BNC 75Ohm, OptocalCon Duo po obydwu stronach sceny.

Kompleksową instalację na zlecenie firmy Polsound wykonała firma ODEO Andrzej Kawiak.

Tekst: Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Płocku / Muzyka i Technologia
Zdjęcia: Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Płocku / Muzyka i Technologia

Zobacz też inne wpisy w tej kategorii

Przestrzeń biurowa Dynatrace w Gdańsku

Przestrzeń biurowa Dynatrace w Gdańsku

Dynatrace jest jedną z największych firm informatycznych na świecie. Spółka notowana na amerykańskiej giełdzie zajmuje się tworzeniem oprogramowania opartego na AI oraz aplikacji do automatyzacji procesów. Centralnym punktem biura jest wyjątkowa kafeteria, która została przystosowana do organizacji wydarzeń, warsztatów oraz prezentacji. System nagłośnieniowy bazuje na rozwiązaniach marki Tannoy, a konkretnie na kolumnach OCV8, które zostały podwieszone na suficie. Każda z kolumn zasilana jest przy udziale wzmacniaczy lab.gruppen, znajdujący się na pokładzie protokół Dante wykorzystywany jest do odbierania sygnałów z matrycy Symetrix, natomiast do niej trafiają sygnały analogowe z bezprzewodowych systemów mikrofonowych Shure QLXD.

System dźwiękowy w Trefl S.A. w Gdyni

System dźwiękowy w Trefl S.A. w Gdyni

Firma Trefl S.A. to dynamicznie rozwijająca się firma rodzinna, która na rynku istnieje od 1985 roku. W 2019 roku powstała nowa siedziba firmy w Gdyni, przez co zrodziła się potrzeba na wyposażenie sal konferencyjnych oraz sali do badań focusowych w najnowszy sprzęt audiowizualny. Poza wyposażeniem sal w profesjonalne kamery PTZ, które pozwalają skupić się na temacie badań, jednym z najważniejszych punktów instalacji jest wyposażenie obu sal w mikrofony marki Shure. Projektem oraz instalacją kompleksowo zajęła się firma Eurotrend.

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

DiGiCo prezentuje najnowsze oprogramowanie do konsolet z serii Quantum – Quantum338. Nowe oprogramowanie sprawia, że Quantum338 staje się idealną propozycją dla stacjonarnych i objazdowych produkcji teatralnych.

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix ogłosił przejęcie Slate Digital, jednego z wiodących na świecie twórców wtyczek programowych do tworzenia i produkcji dźwięku. Z portfolio marek, które obejmuje Allen & Heath, Calrec, DiGiCo, DiGiGrid, Group One Limited, KLANG:technologies, Solid State Logic i Sound Devices, ta transakcja jeszcze bardziej wzmacnia znaczącą obecność grupy na profesjonalnych rynkach tworzenia i produkcji dźwięku.