Położony w pobliżu południowo-wschodniego brzegu jeziora Garda we Włoszech Gardaland jest jednym z najstarszych parków rozrywki w kraju. Otwarty w 1975 roku, inspirowany światem historii, geografii, nauki i fantazji cieszy się niesłabnącą popularnością – co roku odwiedza go ponad 3 miliony osób! Ogromna różnorodność atrakcji zaspokaja potrzeby klientów w każdym wieku. W poprzednich latach system audio obiektu zaczął szwankować – ciągłe awarie, niewielka elastyczność systemu, skomplikowana i przestarzała instalacja przewodowa oraz brak możliwości zdalnego monitorowania i kontroli, skłoniły techników Gardalandu do zmiany systemu AV.

Zdecydowano się na rozwiązania zaproponowane przez firmę Symetrix we współpracy z inżynierami dźwięku Sisme. Nowa instalacja umożliwia dystrybucję, przetwarzanie, monitorowanie i sterowanie systemem Audio-Video w czasie rzeczywistym na terenie całego obiektu o powierzchni pięćdziesięciu akrów. Lata doświadczeń w projektowaniu i wdrażaniu systemów audio inżynierów firmy Sisme w połączeniu z niezawodną techniką Symetrix dało klientowi pewność, że zaproponowane rozwiązanie spełni najwyższe standardy współczesnych systemów AV.

Siedem pomieszczeń technicznych w różnych częściach parku połączonych jest ze sobą poprzez linie światłowodowe. Rdzeniem systemu są procesory Symetrix Radius NX 12 × 8 rozszerzone o 4-kanałową kartę wejść analogowych, które wprowadzają szesnaście kanałów audio do systemu, zapewniając przetwarzanie dźwięku w razie potrzeby, a także przesyłają dźwięk do pozostałych miejsc w parku za pomocą połączenia Dante.

Interfejsy Symetrix xOut (siedem modeli xOut 4 i jeden xOut 12) w różnych pomieszczeniach parku konwertują dźwięk z sieci Dante z powrotem na dźwięk analogowy dla 40 kanałów wzmacniaczy umieszczonych w różnych strefach parku. Interfejsy xOut 4 i xOut 12 są konfigurowane za pomocą oprogramowania Symetrix Composer. Oprogramowanie Composer umożliwia technikom szybką konfigurację całej sieci audio z dowolnego miejsca w parku, a aplikacja sterująca systemem – SymVue – zapewnia prostą i niezawodną kontrolę nad routingiem sieciowym. Interfejs aplikacji SymVue jest w pełni dostosowany do użytkownika, co zapewnia intuicyjną obsługę oraz możliwość jego modyfikacji wedle własnych potrzeb. Automatyczna aktywacja systemu następuje tuż po otwarciu bram parku dzięki internetowemu programowi Event Scheduler firmy Symetrix. Automatycznie również wyłącza każdą strefę po godzinie zamknięcia parku. W razie potrzeby wprowadzenia zmian, personel może uzyskać dostęp do Event Schedulera za pomocą komputera, tabletu czy smartfona.

Stworzenie dużego, elastycznego systemu audio do obsługi wielkiego parku pełnego różnorodnych atrakcji jest ogromnym wyzwaniem. Połączenie wydajności i nowoczesności firmy Symetrix z doświadczeniem topowych inżynierów dźwięku umożliwiło zaprojektowanie systemu niezawodnego, prostego w zarządzaniu zarówno centralnie, jak i na poszczególnych obszarach parku, a także przygotowanego na rozbudowę gdyby zapotrzebowanie w przyszłości się zwiększyło.