Mikrofony Shure w filmie “Elvis”

wrz 26, 2022 | Elektronika Użytkowa, Shure, Systemy Profesjonalne

Król mógł odejść z tego świata, ale jego legenda wciąż trwa – a to wszystko dzięki filmowi Baz Lurhmanna o Elvisie, w którym występują Austin Butler i Tom Hanks. Historyk firmy Shure, Michael Pettersen, wyjaśnia, w jaki sposób pomógł zachować oryginalny charakter mikrofonów w filmie.

Film, który ukazał się na całym świecie latem 2022 roku, jest kroniką kariery Elvisa Presleya, przekonująco sportretowanego przez Butlera, od czasów dzieciństwa po jego awans na największą gwiazdę popu na świecie. Film zbadał również skomplikowane relacje między Królem i jego menedżerem, pułkownikiem Tomem Parkerem, który jest grany przez Hanksa.

W listopadzie 2019 roku Shure Corporate Relations otrzymało maila od Warner Bros. Pictures na temat powstającej produkcji:

“W załączeniu lista życzeń mikrofonowych do Kat King Baza Lurhmanna (ówczesny tytuł roboczy filmu).

Produkcja rusza w lutym 2020 roku, w Australii. Tak, odtworzymy Południe i Vegas w Australii. Mamy kontener, który jedzie do Australii pod koniec listopada.

Proszę dać mi znać, jeśli macie jakieś pytania. Jeśli są tam mikrofony, które zostały wydane przez Shure ponownie, lub można je w łatwy sposób podmienić na inne modele, to proszę o radę. Dziękuję bardzo!

Warner Bros. Pictures, Production Resources”

Prośby takie jak ta nie są rzadkością. Od dziesięcioleci firma Shure pomaga firmom produkującym filmy w identyfikacji i lokalizowaniu historycznych mikrofonów. Nie wypożyczano zabytkowych mikrofonów z kolekcji, ale zapewniano usługi identyfikacji modeli starych mikrofonów, instrukcje obsługi, wymiary, rysunki techniczne, zdjęcia i źródła, takie jak wypożyczalnie rekwizytów, kolekcjonerzy czy aukcje internetowe.

Taka pomoc pozwala firmie produkcyjnej zaoszczędzić czas i pieniądze. W zamian produkty Shure często pojawiają się w najważniejszych filmach na świecie.

Na pierwszej liście mikrofonów znalazły się Unidyne I Model 55, Unidyne I Model 556, Unidyne II Model 55S oraz Uniplex Model 730B. Modele 55, 556 i 55S były łatwe do znalezienia; wypożyczalnie rekwizytów filmowych w Los Angeles posiadały wiele egzemplarzy. Rzadki mikrofon Model 730B był dostępny na aukcjach, ale jego ceny wahały się od 350 do ponad 500 dolarów.

W drugiej wersji listy mikrofonów dodano SM54Model 525. Vintage SM54 były dostępne, ale Model 525 okazał się nieuchwytny. Ostatecznie Warner Bros. znalazł model 535 i przemalował go tak, aby stworzyć odpowiednik Modelu 525.

Trzecia i ostatnia lista rozszerzyła się o Unidyne III SM57Unidyne III Model 545. Oba mikrofony są nadal produkowane, więc Warner Brothers mógł je nabyć. Jednak z pewnym zastrzeżeniem…

Michael Pettersen z Shure zaalarmował dział rekwizytów Warnera : “Nowe mikrofony Shure mają nowe logo Shure” – napisał do nich. “W latach 60. i 70. logo było inne. Jeśli chcecie użyć na ekranie nowoczesnego mikrofonu SM57, unikajcie zbliżenia na grill mikrofonu. Mikrofon można obrócić tak, aby logo było ukryte“.

Nie minęło wiele czasu, gdy otrzymał kilka wiadomości zwrotnych: “To info jest nieocenione!!! Jest tak wiele szczegółów dotyczących mikrofonów, które musimy wziąć pod uwagę. Wspaniale jest mieć informacje na ten temat“.

W filmie Elvis pojawiają się także inne marki mikrofonów, w tym wstęgowe RCA i ręczne Electro-Voice. Mimo to, na ekranie dominują modele Shure – tak jak to robił Król.

Zdjęcie u góry: AUSTIN BUTLER jako Elvis, Photo Credit: Courtesy of Warner Bros. Pictures

Zobacz też inne wpisy w tej kategorii

Poznaj nowy system bezprzewodowy Shure GLX-D+

Poznaj nowy system bezprzewodowy Shure GLX-D+

Shure GLX-D+ Dual Band Digital Wireless to idealne rozwiązanie dla muzyków i prezenterów, którzy chcą korzystać z urządzeń bezprzewodowych z gwarancją niezawodności pracy i bez zbędnych komplikacji. Każdy aspekt jego działania jest zarządzany automatycznie i z całkowitą niezawodnością, co pozwala skupić się wyłącznie na występie. Dzięki nowej technologii Dual Band Wireless, GLX-D+ może działać zarówno w 2,4 jak i 5,8 GHz, ponad dwukrotnie zwiększając dostępną szerokość pasma, a także inteligentnie unikając zakłóceń zapewniając niezawodny, wolny od problemów dźwięk. Wyposażony w inteligentne ładowanie z czasem pracy do 12 godzin (ulepszone w stosunku do poprzedniej generacji GLX-D), dołączony akumulator litowo-jonowy może być ładowany na wiele sposobów i oferuje możliwość szybkiego ładowania.

Meyer Sound MPS-488X – zasilacz dla systemów IntelligentDC

Meyer Sound MPS-488X – zasilacz dla systemów IntelligentDC

Firma Meyer Sound przedstawia MPS-488X™, nowy zintegrowany zasilacz i dystrybutor sygnału dla wielokanałowych systemów audio, wykorzystujących wyjątkową technologię IntelligentDC™. Dostarczając zarówno zbalansowany sygnał audio jak i 48V DC do zasilania głośników poprzez pojedynczy przewód koncentryczny, IntelligentDC w unikalny sposób łączy dźwiękową przewagę samodzielnie zasilanych głośników z łatwością instalacji systemów niskonapięciowych. Każdy MPS-488X zasila osiem kanałów mocy i zbalansowanych sygnałów audio.

Najnowsza aktualizacja KLANG KOS 5.3

Najnowsza aktualizacja KLANG KOS 5.3

Od edycji plików w trybie offline do ulepszonego zdalnego zarządzania, kolejna darmowa aktualizacja oprogramowania KLANG KOS 5.3 dostarcza nowe, przydatne funkcje do wszystkich istniejących systemów immersyjnych KLANG.

Tascam Portacapture X6

Tascam Portacapture X6

Przechwytywanie dźwięku o wysokiej rozdzielczości jest łatwiejsze dzięki Portacapture X6. Nagrywaj przy użyciu dwóch wbudowanych mikrofonów lub podłącz własne mikrofony do dwóch wejść XLR. Jakość nagrywania w Potracapture X6 będzie Twoją tajną bronią. Technologia nagrywania 96 kHz/32-bity zmiennoprzecinkowe oznacza, że możesz zarejestrować dźwięk ciszej lub głośniej niż ideał, zapewniając że nigdy nie przegapisz żadnej chwili.

Tascam prezentuje Sonicview – cyfrowe konsolety nowej generacji

Tascam prezentuje Sonicview – cyfrowe konsolety nowej generacji

TASCAM ma przyjemność zaprezentować nową linię cyfrowych mikserów Sonicview dostępnych w dwóch wersjach jako TASCAM Sonicview 16 lub TASCAM Sonicview 24. Obie jednostki zawierają najnowocześniejszą technologię i nowy wieloekranowy interfejs użytkownika o nazwie VIEW (Visual Interactive Ergonomic Workflow), aby umożliwić łatwą obsługę i kontrolę wszystkich parametrów systemu za pomocą całkowicie konfigurowalnych ekranów dotykowych, definiowalnych przez użytkownika przycisków i intuicyjnego oprogramowania sterującego. Ich bogaty zestaw funkcji sprawia, że cyfrowe miksery TASCAM Sonicview są wyjątkowym wyborem na trasy koncertowe, do studiów nagrań i broadcastu.