Mikrofony Shure w filmie “Elvis”

wrz 26, 2022 | Elektronika Użytkowa, Shure, Slider, Systemy Profesjonalne

Król mógł odejść z tego świata, ale jego legenda wciąż trwa – a to wszystko dzięki filmowi Baz Lurhmanna o Elvisie, w którym występują Austin Butler i Tom Hanks. Historyk firmy Shure, Michael Pettersen, wyjaśnia, w jaki sposób pomógł zachować oryginalny charakter mikrofonów w filmie.

Film, który ukazał się na całym świecie latem 2022 roku, jest kroniką kariery Elvisa Presleya, przekonująco sportretowanego przez Butlera, od czasów dzieciństwa po jego awans na największą gwiazdę popu na świecie. Film zbadał również skomplikowane relacje między Królem i jego menedżerem, pułkownikiem Tomem Parkerem, który jest grany przez Hanksa.

W listopadzie 2019 roku Shure Corporate Relations otrzymało maila od Warner Bros. Pictures na temat powstającej produkcji:

“W załączeniu lista życzeń mikrofonowych do Kat King Baza Lurhmanna (ówczesny tytuł roboczy filmu).

Produkcja rusza w lutym 2020 roku, w Australii. Tak, odtworzymy Południe i Vegas w Australii. Mamy kontener, który jedzie do Australii pod koniec listopada.

Proszę dać mi znać, jeśli macie jakieś pytania. Jeśli są tam mikrofony, które zostały wydane przez Shure ponownie, lub można je w łatwy sposób podmienić na inne modele, to proszę o radę. Dziękuję bardzo!

Warner Bros. Pictures, Production Resources”

Prośby takie jak ta nie są rzadkością. Od dziesięcioleci firma Shure pomaga firmom produkującym filmy w identyfikacji i lokalizowaniu historycznych mikrofonów. Nie wypożyczano zabytkowych mikrofonów z kolekcji, ale zapewniano usługi identyfikacji modeli starych mikrofonów, instrukcje obsługi, wymiary, rysunki techniczne, zdjęcia i źródła, takie jak wypożyczalnie rekwizytów, kolekcjonerzy czy aukcje internetowe.

Taka pomoc pozwala firmie produkcyjnej zaoszczędzić czas i pieniądze. W zamian produkty Shure często pojawiają się w najważniejszych filmach na świecie.

Na pierwszej liście mikrofonów znalazły się Unidyne I Model 55, Unidyne I Model 556, Unidyne II Model 55S oraz Uniplex Model 730B. Modele 55, 556 i 55S były łatwe do znalezienia; wypożyczalnie rekwizytów filmowych w Los Angeles posiadały wiele egzemplarzy. Rzadki mikrofon Model 730B był dostępny na aukcjach, ale jego ceny wahały się od 350 do ponad 500 dolarów.

W drugiej wersji listy mikrofonów dodano SM54Model 525. Vintage SM54 były dostępne, ale Model 525 okazał się nieuchwytny. Ostatecznie Warner Bros. znalazł model 535 i przemalował go tak, aby stworzyć odpowiednik Modelu 525.

Trzecia i ostatnia lista rozszerzyła się o Unidyne III SM57Unidyne III Model 545. Oba mikrofony są nadal produkowane, więc Warner Brothers mógł je nabyć. Jednak z pewnym zastrzeżeniem…

Michael Pettersen z Shure zaalarmował dział rekwizytów Warnera : “Nowe mikrofony Shure mają nowe logo Shure” – napisał do nich. “W latach 60. i 70. logo było inne. Jeśli chcecie użyć na ekranie nowoczesnego mikrofonu SM57, unikajcie zbliżenia na grill mikrofonu. Mikrofon można obrócić tak, aby logo było ukryte“.

Nie minęło wiele czasu, gdy otrzymał kilka wiadomości zwrotnych: “To info jest nieocenione!!! Jest tak wiele szczegółów dotyczących mikrofonów, które musimy wziąć pod uwagę. Wspaniale jest mieć informacje na ten temat“.

W filmie Elvis pojawiają się także inne marki mikrofonów, w tym wstęgowe RCA i ręczne Electro-Voice. Mimo to, na ekranie dominują modele Shure – tak jak to robił Król.

Zdjęcie u góry: AUSTIN BUTLER jako Elvis, Photo Credit: Courtesy of Warner Bros. Pictures

Zobacz też inne wpisy w tej kategorii

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Praca na planie filmowym czy telewizyjnym charakteryzuje się zmiennymi warunkami pracy, a systemy rejestracji dźwięku często dobiera się pod specyfikę danej realizacji. Raz pracuje się z tzw. „torby” innym razem z wózka dźwiękowego. Niezależnie od sposobu pracy większość realizatorów dźwięku wybiera elementy systemu, które są lekkie oraz mają możliwość zasilania bateryjnego. Z tego względu systemy z serii Shure Axient Digital były poza moim zainteresowaniem, do czasu wprowadzenia do oferty odbiornika mobilnego ADX5D. Od momentu pojawienia się pierwszych informacji w internecie na temat ADX5D, byłem zainteresowany tym produktem, a możliwość dokładnego przetestowania zestawu z nadajnikiem plug-on AD3 napełniła mnie radością. Zapraszamy do testu i recenzji Artura Zielonki.

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Chcesz poprawić komunikację w swoim biurze, ale masz wątpliwości? Dowiedz się jak uzyskać najwyższej jakości dźwięk zapewniający czystość i klarowność rozmowy podczas wideokonferencji.

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Festiwal SoundEdit 2022 za nami! To były dla nas bardzo pracowite, ale jednocześnie inspirujące 3 dni. Dziękujemy wszystkim, który odwiedzili naszą przestrzeń prezentacyjną i zechcieli podzielić się z nami swoimi pytaniami i pomysłami.

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

DiGiCo prezentuje najnowsze oprogramowanie do konsolet z serii Quantum – Quantum338. Nowe oprogramowanie sprawia, że Quantum338 staje się idealną propozycją dla stacjonarnych i objazdowych produkcji teatralnych.

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Shure zaprezentował następcę cenionego AXT600 Axient Spectrum Manager, nowy AD600 Axient Digital Spectrum Manager. AD600 jest potężnym narzędziem nowej generacji do planowania i zarządzania koordynacją częstotliwości w najbardziej wymagających profesjonalnych aplikacjach audio.

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix ogłosił przejęcie Slate Digital, jednego z wiodących na świecie twórców wtyczek programowych do tworzenia i produkcji dźwięku. Z portfolio marek, które obejmuje Allen & Heath, Calrec, DiGiCo, DiGiGrid, Group One Limited, KLANG:technologies, Solid State Logic i Sound Devices, ta transakcja jeszcze bardziej wzmacnia znaczącą obecność grupy na profesjonalnych rynkach tworzenia i produkcji dźwięku.