Meyer Sound Spacemap Go generuje wirtualny tłum na stadionie

Ze względu na ograniczoną liczbę kibiców, którzy mogą uczestniczyć w meczach, jedna z najbardziej znanych uniwersyteckich drużyn footballowych w Stanach straciła istotny motywator do dobrej gry – dźwięk ponad 100 000 skandujących kibiców rozbrzmiewający na stadionie. Za pomocą systemu Meyer Sound złożonego z 66 aktywnych głośników i przy użyciu oprogramowania mapującego Spacemap Go, spróbowano odtworzyć dźwięki tłumu.

Tłum 100 000 fanów footballu nie wytwarza płaskiego, statycznego dźwięku” – mówi Rob Snyder z Rob Snyder Productions, jeden z pomysłodawców koncepcji. „Dźwięk jest żywy, narasta, zmienia kierunki. Nie da się tego odwzorować za pomocą typowego rozproszonego systemu PA, ale dzięki Spacemap Go byliśmy w stanie zasymulować efekt w jak najbardziej realistyczny sposób”.

Spacemap Go to przełomowe narzędzie Meyer Sound do projektowania i miksowania dźwięku przestrzennego. Bezpłatna aplikacja może być używana z jednym lub kilkoma iPadami Apple. Za jej pomocą można programować do 32 wejść i 64 wyjść przy użyciu standardowych procesorów GALAXY Network Platform, pojedynczych lub połączonych w sieci.

Meyer Sound Spacemap Go

Spacemap Go to niezwykle potężna i wszechstronna aplikacja, łatwa w konfiguracji i intuicyjna w obsłudze. Do zaprojektowania nagłośnienia stadionu użyliśmy tylko jednego procesora GALAXY 816, dostarczając system na czas i mieszcząc się w budżecie“, mówi Rob Snyder, właściciel Rob Snyder Productions.

Snyder skonsultował się z Joshem Dorn-Fehrmannem z Meyer Sound Technical Services w sprawie rozmieszczenia głośników i szablonów trajektorii systemu. Zestaw głośników, rozmieszczony w szesnastu miejscach na poziomie „A”, składał się z 20 głośników liniowych LYON, 32 głośników LEOPARD wraz z głośnikami niskotonowymi – ośmioma 900-LFC i sześcioma 1100-LFC.

Dorn-Fehremann zaprojektował mapę przestrzenną zakładającą różne poziomy natężenia dźwięku w różnych lokalizacjach, a także umożliwił Snyderowi – za pomocą iPada połączonego do WiFi – na manipulację efektem w zależności od akcji dzięjącej się w danym czasie na boisku. Efekt złożony był z sześciu kanałów wejściowych, takich jak standardowy ambient tłumu, owacje, pieśni kibiców, zespół muzyczny czy pogłos.

Użytkownicy chwalą sobie intuicyjność aplikacji – “po pięciu minutach ze Spacemap Go byłem w stanie załadować gotowe projekty i zacząć zmieniać je wedle własnych upodobań“, mówi Brian Jester, szef JCR Studio and Sound. “Dzięki dynamicznej trajektorii dźwięku, Spacemap Go tworzy bardzo realistyczne środowisko meczu na stadionie“.

Dowiedz się więcej
o Spacemap GO.

Może Cię zainteresować:

Optimal Audio – systemy nagłośnieniowe dla branży fitness

Optimal Audio – systemy nagłośnieniowe dla branży fitness

W świecie edukacji, droga do sukcesu zaczyna się od krystalicznie czystego dźwięku. Badania pokazują, że wysokiej jakości dźwięk to nie tylko przyjemność dla uszu - to klucz do odblokowania lepszego rozumienia, zapamiętywania i uczestnictwa w zajęciach wśród...

Rozwiązania KLANG:technologies podbijają Japonię

Rozwiązania KLANG:technologies podbijają Japonię

Firma nadzoruje usługi dźwiękowe dla prestiżowych obiektów w Japonii, takich jak Teatr Kabuki-za, Teatr Shinbashi Enbujo, Teatr Minamiza w regionie Kansai, Teatr Osaka Shochikuza oraz Teatr Shin Kabuki-za, wnoszących znaczący wkład w dziedzictwo...