Meyer Sound debiutuje w słynnym klubie Buddy Guy’s Legends Club

lut 11, 2022 | Meyer Sound, Systemy Profesjonalne

Buddy Guy jest ikoną chicagowskiego bluesa od ponad pół wieku, wirtuoz gitary w wieku osiemdziesięciu lat kontynuuje pełną trasę koncertową składającą się z około 140 występów rocznie. Jednak w styczniu każdego roku powraca do Buddy Guy’s Legends, klubu bluesowego będącego jego prywatną własnością i prowadzonego przez jego rodzinę, gdzie występuje na szesnastu koncertach. W tym roku, jego coroczny powrót do domu zyskał na jakości dźwięku dzięki zainstalowaniu nowych zestawów głośnikowych Meyer Sound serii ULTRA-X dla publiczności oraz monitorów scenicznych MJF-210 dla wykonawców.

Nowy system Meyer Sound jest o wiele bardziej klarowny niż to, co mieliśmy wcześniej” zauważa Greg Guy, syn Buddy’ego Guy’a i inżynier regularnie pracujący w klubie, również znakomity gitarzysta. “Liczba głośników jest taka sama jak poprzednio, a pomimo tego, że nowe głośniki są dużo mniejsze, w rzeczywistości brzmią lepiej. Realizator dźwięku Buddy’ego, który obsługuje jego główne trasy koncertowe, przyszedł, chodził po sali słuchając i był bardzo zadowolony.

Poprzedni system został zainstalowany, gdy Buddy Guy’s Legends przenosił się z pierwotnej lokalizacji w 2010 roku. “To był dobry system na swoje czasy i wciąż działał“, mówi Charlotte Guy Nunn, córka Buddy’ego i dyrektor operacyjny rodzinnego przedsięwzięcia. “Ale nadszedł czas, aby przejść na najnowszą technologię, skorzystać z lepszej wydajności i niezawodności. No i oczywiście Buddy’emu musi się podobać, jak to brzmi, a jak na razie podoba mu się to, co słyszy.

Meyer Sound Buddy Guy's

Nowy system składa się z czterech głośników ULTRA-X40 dla zapewnienia pokrycia frontu i boku sceny z dyskretnym kompaktowym głośnikiem ULTRA-X20 wypełniającym centrum. Potężny bas dostarczany jest przez subwoofery 900-LFC, a do napędzenia i optymalizacji systemu wykorzystano platformę sieciową GALAXY 408. Modernizacja objęła również cztery nowe monitory sceniczne MJF-210. Nowy system został zaprojektowany, dostarczony i zoptymalizowany przez firmę DBS Audio Systems z Coatesville, Pennsylvania, pod nadzorem Dave’a Brotmana.

Przed miesięczną rezydenturą Buddy Guy’a, system został przetestowany przez inne zespoły bluesowe z Chicago podczas tras koncertowych, przy czym Greg Guy stał za konsoletą mikserską podczas większości występów.

Zdarzyło mi się, że główny wokalista zespołu przybiegł do konsolety i zapytał, ‘Co zrobiłeś? Brzmi to tak dobrze, że prawie nie potrzebuję monitorów!“. Wtedy dopiero mówię, że mamy nowe głośniki!”.

Guy docenia również moc i płaską odpowiedź nowych monitorów MJF-210 zarówno jako gitarzysta na scenie, ale również realizator FOH.

Meyer Sound Buddy Guy's

Nowe monitory przyszły dopiero w drugim tygodniu czterotygodniowego występu mojego taty” wspomina Guy, “więc dopiero wtedy zamieniliśmy monitory wypożyczone z jego zestawu koncertowego na Meyery. Mój tata od razu zauważył różnicę. Powiedział, że teraz słyszy lepiej i może powinni pomyśleć o zabraniu tych nowych w trasę“.

Modernizacja brzmienia obejmowała również nową cyfrową konsolę mikserską Yamaha CL3 ze stage boxem RIO 3224.

Buddy Guy był współwłaścicielem słynnego Checkerboard Lounge na południowej stronie Chicago, zanim otworzył Legends. Zgodnie ze swoją nazwą, nowy klub gościł wielu bluesowych i rockowych muzyków, od Willie Dixona, Otisa Rusha i B.B. Kinga po Stevie Ray Vaughna, Erica Claptona, Rolling Stonesów i Davida Bowie. Klub jest pewnego rodzaju muzeum, Buddy Guy wystawia tam swoje 34 nagrody Blues Music Awards (najwięcej w historii dla pojedynczego artysty) wraz z jego Kennedy Center Honors, trofeum potwierdzającym jego miejsce w Rock and Roll Hall of Fame, rękawice od Muhammada Ali i gitarą podarowana mu przez Keitha Richardsa.

Zobacz też inne wpisy w tej kategorii

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Praca na planie filmowym czy telewizyjnym charakteryzuje się zmiennymi warunkami pracy, a systemy rejestracji dźwięku często dobiera się pod specyfikę danej realizacji. Raz pracuje się z tzw. „torby” innym razem z wózka dźwiękowego. Niezależnie od sposobu pracy większość realizatorów dźwięku wybiera elementy systemu, które są lekkie oraz mają możliwość zasilania bateryjnego. Z tego względu systemy z serii Shure Axient Digital były poza moim zainteresowaniem, do czasu wprowadzenia do oferty odbiornika mobilnego ADX5D. Od momentu pojawienia się pierwszych informacji w internecie na temat ADX5D, byłem zainteresowany tym produktem, a możliwość dokładnego przetestowania zestawu z nadajnikiem plug-on AD3 napełniła mnie radością. Zapraszamy do testu i recenzji Artura Zielonki.

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Chcesz poprawić komunikację w swoim biurze, ale masz wątpliwości? Dowiedz się jak uzyskać najwyższej jakości dźwięk zapewniający czystość i klarowność rozmowy podczas wideokonferencji.

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Festiwal SoundEdit 2022 za nami! To były dla nas bardzo pracowite, ale jednocześnie inspirujące 3 dni. Dziękujemy wszystkim, który odwiedzili naszą przestrzeń prezentacyjną i zechcieli podzielić się z nami swoimi pytaniami i pomysłami.

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

DiGiCo prezentuje najnowsze oprogramowanie do konsolet z serii Quantum – Quantum338. Nowe oprogramowanie sprawia, że Quantum338 staje się idealną propozycją dla stacjonarnych i objazdowych produkcji teatralnych.

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Shure zaprezentował następcę cenionego AXT600 Axient Spectrum Manager, nowy AD600 Axient Digital Spectrum Manager. AD600 jest potężnym narzędziem nowej generacji do planowania i zarządzania koordynacją częstotliwości w najbardziej wymagających profesjonalnych aplikacjach audio.

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix ogłosił przejęcie Slate Digital, jednego z wiodących na świecie twórców wtyczek programowych do tworzenia i produkcji dźwięku. Z portfolio marek, które obejmuje Allen & Heath, Calrec, DiGiCo, DiGiGrid, Group One Limited, KLANG:technologies, Solid State Logic i Sound Devices, ta transakcja jeszcze bardziej wzmacnia znaczącą obecność grupy na profesjonalnych rynkach tworzenia i produkcji dźwięku.