Meyer Sound MAPP 3D. Nowy wymiar w projektowaniu systemów audio.

sie 19, 2020 | Meyer Sound, Systemy Profesjonalne

Firma Meyer Sound ma przyjemność zaprezentować oprogramowanie MAPP 3D, które jest najbardziej rozbudowanym narzędziem od czasu zaprezentowania w 2001 r. oryginalnego programu MAPP Online.

MAPP 3D może pracować zarówno na platformie Mac OSX jak i na komputerach z systemem Windows. Oprogramowanie jest całkowicie bezpłatne, a do jego prawidłowej pracy nie jest wymagany dostęp do sieci internet. Jak sama nazwa wskazuje, MAPP 3D zapewnia bardzo dokładną, trójwymiarową predykcję projektowanego systemu audio, wewnątrz szczegółowo odwzorowanych rysunków architektonicznych pomieszczenia. Oprogramowanie umożliwia również pełną integrację z sieciowymi procesorami Meyer Sound GALAXY oraz aplikacją zarządzającą – Compass®. Dało to możliwość szybkiego i płynnego przejścia z etapu projektowania systemu audio do jego optymalizacji już w warunkach koncertowych. Wszystkie zapisane w projekcie ustawienia można teraz przesłać do procesorów GALAXY za pomocą jednego kliknięcia. MAPP 3D oprócz tradycyjnych sygnałów testowych jak np. pink noise, posiada generator sygnału M‑Noise™, który staje się nowym standardem w określaniu maksymalnego poziomu wartości SPL. Połączenie tych wszystkich możliwości zapewnia najdokładniejszą przewidywalność w zakresie maksymalnej głośności systemu audio podczas reprodukcji muzyki.

„Wydanie MAPP 3D jest kamieniem milowym w rozwoju oprogramowania do projektowania systemów dźwiękowych, nie tylko dla firmy Meyer Sound, ale dla całej branży” – mówi Perrin Meyer, dyrektor Meyer Sound ds. Nowych technologii. „Szczegóły wizualizacji są spektakularne, a elastyczność interfejsu użytkownika jest bezprecedensowa, ale to, co naprawdę wyróżnia MAPP 3D, to ekstremalna dokładność predykcji. To, co mierzysz za pomocą wirtualnych mikrofonów w MAPP 3D, jest dokładnie tym, co zobaczysz w realnych warunkach korzystając z prawdziwych mikrofonów.”

Połączenie prostego w użyciu interfejsu użytkownika z możliwością importu plików graficznych z programów SketchUp (skp) i AutoCAD (dxf) znacząco skraca czas w przygotowaniu symulacji jak i w optymalizacji systemu audio. Dostęp do wielu płaszczyzn widokowych wraz z możliwością ich swobodnego obracania umożliwia szybkie i dokładne przeglądanie i analizę pokrycia dźwiękiem nawet najbardziej rozbudowanych obszarów widowni. Oprogramowanie umożliwia również automatyczne dobieranie kątów pomiędzy kolumnami w odniesieniu do zadanego terenu w wielu systemach wyrównanych liniowo jednocześnie. Ponadto MAPP 3D umożliwia projektantom systemów przeprowadzanie wirtualnej optymalizacji systemu już na etapie projektowania. MAPP 3D obsługuje procesory sygnałowe GALAXY w trybie offline, które mogą być przez projektantów dodawane, konfigurowane a wyniki wpływu ich działania analizowane w predykcji. Następnie, zapisane ustawienia można synchronizować bezpośrednio z procesorami sprzętowymi na miejscu. Dostępne są wszystkie funkcje przetwarzania na wyjściach zawarte we wszystkich modelach procesorów GALAXY. Dzięki funkcji kopiowania i wklejania można w szybki sposób kopiować ustawienia z jednego lub wielu kanałach jednocześnie.

Ponieważ MAPP 3D zawiera bardzo precyzyjne dane dotyczące czułości wszystkich głośników Meyer Sound, ma on możliwość wyświetlania predykcji systemów zarówno w formie rzeczywistego poziomu SPL jak i wartości tłumienia. Uwzględnienie czułości głośników oraz kompatybilność z sygnałem M-Noise zapewnia bardzo dokładną analizę zapasu mocy systemu. Pozwala to na dokładne dopasowanie wielkości i mocy systemu audio do zapotrzebowania, a tym samym na oszczędności związane z odpowiednim doborem komponentów do projektu. Dokładność parametrów głośników Meyer Sound zawartych w MAPP 3D oparta jest na trójwymiarowym pomiarze w komorze bezechowej wykonanym z dokładnością 1/48 oct. w ponad 65000 punktach. Dodatkowo uwzględniony jest pomiar w całym zakresie pasma częstotliwości rozpoczynając od 12.5 Hz dla głośnika sub-niskotonowego VLFC™. MAPP 3D wykorzystuje również niezaprzeczalne zalety pracy z głośnikami, które są samozasilane i produkowane z zachowaniem ekstremalnie niskiej tolerancji jakościowej w celu zapewnienia jednolitości wydajności.

„Pracując w MAPP 3D, możesz mieć pewność, że Twoje wirtualne głośniki będą zachowywały się dokładnie tak, jak modele fizyczne testowane w komorze bezechowej” – mówi Todd Meier, dyrektor ds. Zarządzania produktem w Meyer Sound – „podobnie jak głośniki w finalnie zainstalowanym systemie audio. Ponadto aktywne systemy głośnikowe eliminują zmienne związane z zastosowaniem zewnętrznych wzmacniaczy, takie jak typ zastosowanego wzmacniacza, konfiguracja jego wejść i wyjść czy długość zastosowanego kabla głośnikowego, co prowadzi do zwiększenia złożoności systemu a także może wprowadzać błędy w predykcji takiego systemu. ”

Ulepszona grafika o wysokiej rozdzielczości i elastyczny interfejs użytkownika w MAPP 3D zapewniają szereg opcji projektowania i analizy wydajności. Projektanci systemów mogą wstawiać pliki z grafiką 3D, aby przewidzieć zachowanie systemu poza obszarem widowni. Aby przyspieszyć pracę poszczególne warstwy graficzne można niezależnie włączać i wyłączać. Obszary predykcji mogą być bardzo szybko tworzone z importowanych rysunków za pomocą narzędzia „Przyciąganie”. Dodatkowo płaszczyzny predykcji w dużych obiektach z symetrycznymi przekrojami można szybko utworzyć za pomocą liniowego i kątowego budowania obiektów wykorzystując narzędzia „Mirror”
oraz „Align”.Oprogramowanie MAPP 3D jest kompatybilne z większością komputerów z zainstalowanym systemem operacyjnym zarówno Windows 10 jak i z systemami Mac OSX od wersji 10.5.6 Catalina w wzwyż. Zalecane jest użycie komputerów z procesorami przynajmniej czterordzeniowymi oraz 8GB wielkością pamięci RAM. MAPP 3D można bezpłatnie pobierać ze strony Meyer Sound od dnia 19.08.2020 pod linkiem.

Zobacz też inne wpisy w tej kategorii

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Praca na planie filmowym czy telewizyjnym charakteryzuje się zmiennymi warunkami pracy, a systemy rejestracji dźwięku często dobiera się pod specyfikę danej realizacji. Raz pracuje się z tzw. „torby” innym razem z wózka dźwiękowego. Niezależnie od sposobu pracy większość realizatorów dźwięku wybiera elementy systemu, które są lekkie oraz mają możliwość zasilania bateryjnego. Z tego względu systemy z serii Shure Axient Digital były poza moim zainteresowaniem, do czasu wprowadzenia do oferty odbiornika mobilnego ADX5D. Od momentu pojawienia się pierwszych informacji w internecie na temat ADX5D, byłem zainteresowany tym produktem, a możliwość dokładnego przetestowania zestawu z nadajnikiem plug-on AD3 napełniła mnie radością. Zapraszamy do testu i recenzji Artura Zielonki.

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Chcesz poprawić komunikację w swoim biurze, ale masz wątpliwości? Dowiedz się jak uzyskać najwyższej jakości dźwięk zapewniający czystość i klarowność rozmowy podczas wideokonferencji.

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Festiwal SoundEdit 2022 za nami! To były dla nas bardzo pracowite, ale jednocześnie inspirujące 3 dni. Dziękujemy wszystkim, który odwiedzili naszą przestrzeń prezentacyjną i zechcieli podzielić się z nami swoimi pytaniami i pomysłami.

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

DiGiCo prezentuje najnowsze oprogramowanie do konsolet z serii Quantum – Quantum338. Nowe oprogramowanie sprawia, że Quantum338 staje się idealną propozycją dla stacjonarnych i objazdowych produkcji teatralnych.

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Shure zaprezentował następcę cenionego AXT600 Axient Spectrum Manager, nowy AD600 Axient Digital Spectrum Manager. AD600 jest potężnym narzędziem nowej generacji do planowania i zarządzania koordynacją częstotliwości w najbardziej wymagających profesjonalnych aplikacjach audio.

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix ogłosił przejęcie Slate Digital, jednego z wiodących na świecie twórców wtyczek programowych do tworzenia i produkcji dźwięku. Z portfolio marek, które obejmuje Allen & Heath, Calrec, DiGiCo, DiGiGrid, Group One Limited, KLANG:technologies, Solid State Logic i Sound Devices, ta transakcja jeszcze bardziej wzmacnia znaczącą obecność grupy na profesjonalnych rynkach tworzenia i produkcji dźwięku.