KLANG przedstawia KLANG:konductor

wrz 14, 2021 | Klang, Systemy Profesjonalne

Klang przedstawia swój najnowszy system monitoringu dousznego KLANG:konductor, jak dotąd najpotężniejszy i najbardziej wszechstronny istniejący procesor monitoringowy.

„Po połączeniu z firmą DiGiCo w 2018 roku i stworzeniu wielu rozwiązań zintegrowanych z ich konsoletami, coraz więcej inżynierów dźwięku implementowało do swojej codziennej pracy immersyjne zestawy douszne firmy KLANG, mówi współzałożyciel KLANG, dr Pascal Dietrich. „Z upływem czasu rosło zapotrzebowanie na rozszerzenia liczby kanałów wejściowych, ilości oddzielnych torów monitorowych, a co za tym idzie zwiększenie elastyczności i możliwościtwórczych”.

Zaprojektowany z myślą o instniejących już rozwiązaniach i instalacjach audio, KLANG:konductor zapewnia wysokiej klasy system miksowania, który może wysłać do 16 immersyjnych miksów, przetwarza 128 sygnałów wejściowych z częstotliwością do 96 kHz, przy latencji mniejszej od 0,25 ms.

„Nasz zespół badawczo-rozwojowy zmieścił dwa razy więcej mocy obliczeniowej w jednym urządzeniu o wysokości 3RU, niż w przypadku któregokolwiek z naszych poprzednich produktów. Udało się to dzięki najnowszym, superszybkim rdzeniom FPGA”, wyjaśnia dyrektor ds. technologii w firmie Klang, Benedikt Krechel. „Wielu naszych klientów docenia elastyczność I/O, którą oferuje nasz pierwszy flagowy produkt KLANG:fabrik, ale wiemy, że poczas tras po różnych krajach muszą szybko dostosowaćsię do bardzo różniących się od siebie sytuacji I/O. KLANG:konductor znacznie poszerzył tę elastyczność”.

KLANG:konductor oferuje trzy sloty na karty DMI, aby zapewnić pełną swobodę wejść i wyjść oraz gwarantuje stabilną integrację z każdą istniejącą konfiguracją audio. Na przykład dwie karty DMI-MADI umożliwiają wysłanie 128 kanałów wejściowych i miksów do konsoli; a jedna karta DMI-Dante może łączyć te miksy z KLANG:kontroller. W połączeniu ze zintegrowanymi możliwościami routingu, pozwala również użytkownikowi konwertować audio na różne formaty, np. Optocore, Dante lub MADI, z każdą kartą DMI oferującą do 64 kanałów wejściowych i wyjściowych zarówno przy 48 kHz, jak i 96 kHz.

KLANG:Konductor świetnie nadaje się do konwersji różnych formatów audio, dzięki czemu ma niezwykłe zastosowanie jako interfejs do wirtualnych prób lub nagrań wielośladowych, będąc w tym samym czasie używany jako system douszny.

Bezproblemowa i intuicyjna integracja z konsoletami i aplikacją DiGiCo oraz aplikacją KLANG:app dają inżynierom podręczną kontrolę nad wysyłkami, a KLANG:kontroller pozwala muzykom tworzyć ich własny miks. To połączenie zapewnia największą możliwą elastyczność i gwarantuje szybki dostęp do ustawień miksu lub całego systemu monitorowego.

Podczas gdy niewiele wzmacniaczy słuchawkowych pozwala na współpracę ze słuchawkami o niskiej impedancji, KLANG:konductor oferuje te same wzmacniacze klasy studyjnej co KLANG:quelle. Dzięki temu realizatorzy mogą bezpośrednio podłączyć swoje słuchawki douszne, wysłać do nich wyjście cue z konsoli i płynnie przełączyć się na cue KLANG za pośrednictwem aplikacji.

Na urządzeniu znajduje się 7-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy, który umożliwia bezpośrednią kontrolę miksu, konfigurację systemu, zmianę routingu czy obserwację mierników dźwięku. Urządzenie zasilane jest przez Ethernet przez bezpośrednie podłączenie do KLANG:kontrollera lub KLANG:quelle, a podwójnie redundantne zasilaczezapewniają maksymalną stabilność.

„Immersyjny miks douszny szybko osiągnął niezwykłą popularność, ponieważ zapewnia muzykom naturalne wrażenia słuchowe minimalizując równocześnie poczucie izolacji na scenie”, mówi Pascal Dietrich. „KLANG:konductor to jak dotąd nasz najpotężniejszy i najbardziej elastyczny procesor, który zapewnia zarówno inżynierom, jak i muzykom niezwykle potężny, prosty w użyciu, wszechstronny i stabilny system”.

KLANG:konductor miał swoją premierę na PLASA Show w Londynie, które odbywało się od 5 do 7 września 2021 r.

Zobacz też inne wpisy w tej kategorii

Shure przedstawia kapsułę KSM11

Shure przedstawia kapsułę KSM11

SHURE PRZEDSTAWIA KSM11: NAJNOWOCZEŚNIEJSZĄ BEZPRZEWODOWĄ KAPSUŁĘ MIKROFONOWĄ ZAPEWNIAJĄCĄ PRZEŁOMOWĄ CZYSTOŚĆ WOKALU. Zaprojektowana z myślą o najwyższej klasy występach wokalnych, kapsuła KSM11 rewolucjonizuje sposób miksowania koncertów na żywo.

Waves przedstawia SoundGrid V13

Waves przedstawia SoundGrid V13

Z przyjemnością informujemy o nowej wersji V13 wszystkich aplikacji Waves SoundGrid, w tym eMotion LV1 i SuperRack, a także o nowych aplikacjach do zdalnego sterowania: MyFOH i mRecall. Wszystkie aplikacje Waves SoundGrid są teraz kompatybilne z Windows 11 oraz z Apple M1 poprzez Rosettę.

Audio Engineering Society przyjęło AES75-2022 jako nowy standard pomiarowy

Audio Engineering Society przyjęło AES75-2022 jako nowy standard pomiarowy

Audio Engineering Society ogłosiło przyjęcie i publikację standardu AES75-2022, „Standard AES dla akustyki – Pomiar maksymalnego liniowego poziomu dźwięku głośnika za pomocą hałasu”. Nowy standard powstał z potrzeby praktycznej i spójnej procedury określania wydajności głośników. AES75 jest wynikiem szeroko zakrojonych prac grupy zadaniowej SC-04-03-A Komitetu Normalizacyjnego AES, której współprzewodniczą Merlijn van Veen (starszy specjalista ds. wsparcia technicznego i edukacji w Meyer Sound) i Roger Schwenke (starszy naukowiec i lider innowacji w Meyer Sound).

Shure KSM – test mikrofonów w Nebula Studio

Shure KSM – test mikrofonów w Nebula Studio

Nebula Studio to profesjonalne studio nagrań znajdujące się w Warszawie, które powstało z inicjatywy Macieja Karbowskiego i Tomasza Stołowskiego, którzy na codzień zajmują się grą w Tides From Nebula – zespole regularnie koncertującym na całym świecie. Panowie wzięli na warsztat 3 mikrofony z serii KSM – KSM137, KSM32 i KSM353 – pokazując ich zastosowanie podczas nagrywania perkusji w studio.

Meyer Sound odmienia centrum Cartuja Center CITE w Sewilli

Meyer Sound odmienia centrum Cartuja Center CITE w Sewilli

Centrum Cartuja Center CITE, położone w portowym mieście Sewilli, stało się jednym z najważniejszych miejsc w Hiszpanii, w których organizowane są spotkania, imprezy i przedstawienia artystyczne. W tym rozległym kompleksie znajduje się wiele różnej wielkości obiektów, ale największą uwagę podczas dużych koncertów i wydarzeń teatralnych przyciąga Sala Główna, obecnie w pełni wyposażona w ponad 300 głośników Meyer Sound.