Dźwięk 3D w Teatrze Roma – Koncert Andrzeja Piasecznego

lip 3, 2020 | DiGiCo, Klang, Systemy Profesjonalne

Dźwięk 3D w Teatrze Roma

Teatr Muzyczny Roma jest miejscem szczególnym zarówno na mapie Warszawy, jak i wśród polskich Teatrów Muzycznych. Jakość dźwięku, doznania widzów, światowe produkcje – to charakteryzuje warszawski Teatr od zawsze. Po wielu latach modernizacji nagłośnienia nadszedł moment na przełomowe decyzje. Decyzją, która była nowatorską, ale także przełomową w polskiej muzyce rozrywkowej jest niewątpliwie wprowadzenie technlogii dźwięku imersyjnego.

Na przełomie 2019 i 2020 roku w Teatrze Muzycznym Roma odbył się pierwszy w historii polskiej muzyki rozrywkowej koncert Andrzeja Piasecznego w technologii dźwięku przestrzennego dla widowni. W koncercie także wykorzystano technologię monitoringu personalnego kooperacji firm DiGiCoKlang. Koncert w 3D to zupełnie inne odczucia jakich dotąd nie mogliśmy przeżyć. To także nowe narzędzie dla sound designerów, wprowadzające słuchacza w zupełnie nową rzeczywistość dźwięku. Można domniemać, że dźwięk immersyjny stanie się za kilka lat standardem i trudno nam już będzie słuchać koncertów w klasycznym stereo. Mamy także przykłady ze światowego rynku, że bilety na koncerty i spektakle immersyjne, w zamian za dużo lepsze doznania, mogą być po prostu droższe. 

Dźwięk 3D w Teatrze Roma

Decyzja związana w wyborem systemu nagłośnienia była długotrwałym procesem i przeprowadzonymi licznymi testami wielu różnych producentów sprzętu. Istotny był przede wszystkim bezkompromisowy efekt, który chciano uzyskać. Zdecydowano się na system nagłośnienia firmy Meyer Sound oraz konsolety DiGiCo w dość rozbudowanej specyfikacji.

Dźwięk 3D w Teatrze Roma

Realizacja: www.infomusic.pl

 Galeria:

 

Sprzęt wykorzystany w instalacji nagłośnienia:

  • 39 x Meyer Sound LINA L-C-R line array,
  • 4 x Meyer Sound 1100 LFC main subwoofer
  • 2 x Meyer Sound VLFC infra subwoofer;
  • 2 x Meyer Sound UPA1P infill loudspeaker;
  • 8 x Meyer Sound UPM1P front fill loudspeaker;
  • 4 x Meyer Sound MM4XPD zone fill loudspeaker;
  • 8 x Meyer Sound MM4XP upper side booth fill loudspeaker;
  • 4 x Meyer Sound UP4XP stage front monitor line loudspeaker;
  • 4 x Meyer Sound UPA2P stage monitor side fill loudspeaker;
  • 2 x Meyer Sound UPQ2P stage effect loudspeaker;
  • 10 x Meyer Sound UPQ1P top surround loudspeaker;
  • 16 x Meyer Sound UPJ1P middle surround loudspeaker;
  • 20 x Meyer Sound UPM1P lower surround loudspeaker;
  • 2 x Meyer Sound 900 LFC surround effect subwoofer;
  • 3 x Meyer Sound UPM1P VIP booth surround loudspeaker;
  • 4 x Meyer Sound Galaxy 816 processor;
  • 3 x Meyer Sound MPS488Hp power unit;
  • 1 x Meyer Sound D-Mitri DWTRX sound effect playback machine;
  • 3 x Meyer Sound D-Mitri DCP Core Processor;
  • 2 x Meyer Sound D-Mitri DCM2 Core Matrix;
  • 2 x Meyer Sound D-Mitri DAO24 output module;
  • 2 x Meyer Sound D-Mi- tri DAIO816 input/output module;
  • 1 x Meyer Sound D-Mitri DDIO input/output module;
  • 2 x Meyer Sound D-Mitri DGPIO general purpose I/O; 

Konsolety i osprzęt:

  • 2 x DiGiCo SD7T digital console;
  • 1 x DiGiCo EX007 console expander;
  • 4 x DiGiCo SD-Rack unit;
  • 1 x DiGiCo OrangeBox unit (Optocore / DANTE);
  • 2 x DiGiGrid MGB interface;
  • 5 x Allen & Heath ME-U 10 port PoE monitor hub;
  • 40 x Allen & Heath ME-1 personal mixer; 

Mikrofony:

  • Shure ULX-D digital wireless system (42-channels);
  • 4 x Shure PSM900 in-ear monitoring system;
  • 1 x Shure AXT600 RF scanner and management tool;
  • 1 x WaveTool Platinum wireless microphone control and monitoring system 

Pozostały osprzęt:

  • 1 x DirectOut MADI.9648 SRC converter; 
  • 2 x Waves Server Extreme; 
  • 2 x Waves Server One; 
  • 4 x Waves ProShow plugins bundle; 
  • 1 x Optocore AutoRoute66 intelligent patchbay; 
  • 4 x Optocore X6R-FX I/O unit; 
  • 1 x Optocore DD4-MR-FX unit;
  • 4 x Luminex GigaCore 10 Soundgrid switch
  • 1 x Luminex Gigacire 14 AVB switch

 

Zobacz też inne wpisy w tej kategorii

Shure przedstawia kapsułę KSM11

Shure przedstawia kapsułę KSM11

SHURE PRZEDSTAWIA KSM11: NAJNOWOCZEŚNIEJSZĄ BEZPRZEWODOWĄ KAPSUŁĘ MIKROFONOWĄ ZAPEWNIAJĄCĄ PRZEŁOMOWĄ CZYSTOŚĆ WOKALU. Zaprojektowana z myślą o najwyższej klasy występach wokalnych, kapsuła KSM11 rewolucjonizuje sposób miksowania koncertów na żywo.

Waves przedstawia SoundGrid V13

Waves przedstawia SoundGrid V13

Z przyjemnością informujemy o nowej wersji V13 wszystkich aplikacji Waves SoundGrid, w tym eMotion LV1 i SuperRack, a także o nowych aplikacjach do zdalnego sterowania: MyFOH i mRecall. Wszystkie aplikacje Waves SoundGrid są teraz kompatybilne z Windows 11 oraz z Apple M1 poprzez Rosettę.

Audio Engineering Society przyjęło AES75-2022 jako nowy standard pomiarowy

Audio Engineering Society przyjęło AES75-2022 jako nowy standard pomiarowy

Audio Engineering Society ogłosiło przyjęcie i publikację standardu AES75-2022, „Standard AES dla akustyki – Pomiar maksymalnego liniowego poziomu dźwięku głośnika za pomocą hałasu”. Nowy standard powstał z potrzeby praktycznej i spójnej procedury określania wydajności głośników. AES75 jest wynikiem szeroko zakrojonych prac grupy zadaniowej SC-04-03-A Komitetu Normalizacyjnego AES, której współprzewodniczą Merlijn van Veen (starszy specjalista ds. wsparcia technicznego i edukacji w Meyer Sound) i Roger Schwenke (starszy naukowiec i lider innowacji w Meyer Sound).

Shure KSM – test mikrofonów w Nebula Studio

Shure KSM – test mikrofonów w Nebula Studio

Nebula Studio to profesjonalne studio nagrań znajdujące się w Warszawie, które powstało z inicjatywy Macieja Karbowskiego i Tomasza Stołowskiego, którzy na codzień zajmują się grą w Tides From Nebula – zespole regularnie koncertującym na całym świecie. Panowie wzięli na warsztat 3 mikrofony z serii KSM – KSM137, KSM32 i KSM353 – pokazując ich zastosowanie podczas nagrywania perkusji w studio.

Meyer Sound odmienia centrum Cartuja Center CITE w Sewilli

Meyer Sound odmienia centrum Cartuja Center CITE w Sewilli

Centrum Cartuja Center CITE, położone w portowym mieście Sewilli, stało się jednym z najważniejszych miejsc w Hiszpanii, w których organizowane są spotkania, imprezy i przedstawienia artystyczne. W tym rozległym kompleksie znajduje się wiele różnej wielkości obiektów, ale największą uwagę podczas dużych koncertów i wydarzeń teatralnych przyciąga Sala Główna, obecnie w pełni wyposażona w ponad 300 głośników Meyer Sound.