Doda Aquaria Tour – kulisy nagłośnienia trasy koncertowej

11-01-2024

Kolejny koncert Dody z trasy koncertowej Aquaria Tour już za nami. Pierwszy w 2024 roku i szósty z całej trasy odbył się tym razem w Tauron Arenie w Krakowie. Artystka przystała na prośby fanów i po sukcesie warszawskich koncertów ogłosiła trzy dodatkowe daty, tym razem w Krakowie, Łodzi i Trójmieście. Wybranie innego miejsca kolejnych koncertów nie wiązało się jednak ze zmianą systemu nagłośnieniowego, którym niezmiennie od początku trasy jest Meyer Sound PANTHER.

Firma Brawlers, pod przewodnictwiem Remigiusza Kasztelnika, odpowiedzialna jest za obsługę techniczną całej trasy, postanowiła zaufać systemowi Meyer Sound PANTHER, konsolecie Waves LV1 oraz systemom bezprzewodowym marki Shure. Dzięki takiej konfiguracji sprzętu, ekipa techniczna z realizatorem FOH Dawidem Atamaniukiem na czele i realizatorem monitorowym Iwo Białym mogła wnieść wydarzenie na światowy poziom zgodnie z oczekiwaniami artystki.

Największa hala w Polsce, czyli Tauron Arena w Krakowie nie należy do najłatwiejszych obiektów do nagłaśniania. Dodatkowo zastosowanie asymetrycznej sceny z wybiegiem skrajnie po lewej stronie stało się wyzwaniem, któremu system PANTHER dał sobie radę z niezwykłą łatwością. Doda Aquaria Tour jest jedną z tych produkcji, która wymaga nietypowych rozwiązań, dlatego zdecydowano się na konfigurację:

Ogromna scena, a także odległość pomiędzy gronami na froncie wynosząca ponad 30m dla wielu stanowiłyby wyzwanie, jednak staranny projekt systemu przygotowany przez Dawida Atamaniuka przy wsparciu Arka Wielgosika i Pawła Daszkiewicza pozwolił na uzyskanie równomiernego pokrycia, klarowności i mocy.

Te czynniki były niezwykle ważnymi elementami przy muzyce zawierającej, oprócz żywego bandu, też dużą ilość elektroniki. Co ważniejsze PANTHER oferuje świetny stosunek mocy do wielkości, co było niezwykle ważne przy wydarzeniu, które kładzie nacisk na efekty wizualne. Dzięki swoim niewielkim wymiarom i wadze grona nie odciągały uwagi widzów od tego co na scenie najistotniejsze, czyli artysty.

Podczas koncertu w Krakowie po raz pierwszy w Polsce zagrały też nowe systemy niskotonowe Meyer Sound 2100-LFC. Godny następca 1100-LFC oferuje nie tylko zakres od 30 do 125Hz, ale też wzmacniacz klasy D z pojedynczym, 21-calowym przetwornikiem z 4 cewkami. Zredukowane wymiary i waga pozwoliły na „ukrycie” gron za systemem głównym, dzięki czemu stały się dla słuchaczy praktycznie niewidoczne, nie zaburzając tym samym odbioru koncertu. Oba grona zawierały 12 modułów na stronę w konfiguracji kardioidalnej. Dodatkowo uzupełniono setup za pomocą 10 basów MEYER SOUND 2100-LFC ustawionych centralnie przy scenie, również w konfiguracji kardioidalnej.

System sterowany był za pomocą 8 procesorów MEYER SOUND GALILEO GALAXY 408 oraz 2 procesorów MEYER SOUND GALILEO GALAXY 816. Na FOH’u Dawid Atamaniuk pracował na konsolecie Waves LV1, monitor natomiast realizował również przy pomocy LV1 i konsolety Avantis Iwo Biały.

Brawlers zdecydowali się użyć również niezawodnej marki Shure. Wykorzystano systemy bezprzewodowe Shure Axient Digital ADX dla Królowej Popu i gościnnie występujących artystów oraz Shure Axient Digital AD między innymi dla wokalistów śpiewających w chórkach. Odsłuch zrealizowano za pomocą bezprzewodowych monitorów osobistych Shure PSM 1000 dla wszystkich muzyków występujących na scenie.

Zastosowana konfiguracja przy użyciu marek takich jak MEYER SOUND, Waves i Shure pozwoliła na sprawną i bezawaryjną realizację koncertu. Osiem mikrofonów pomiarowych wykorzystanych podczas prób i koncertu dało jednoznaczny wniosek. Równomierne pokrycie całej Tauron Areny i niezauważalne przejścia pomiędzy gronami pozwoliły i pozwolą podczas ostatnich koncertów na trasie Doda Aquaria Tour widowni na niezakłócony odbiór na najwyższym poziomie.

Może Cię zainteresować:

Shure Louder Drums – magazyn perkusyjny

Shure Louder Drums – magazyn perkusyjny

Od dziesięcioleci Shure jest niezawodnym partnerem muzyków, producentów i realizatorów dźwięku na całym świecie. To dzięki tej współpracy narodził się magazyn Louder, którego celem jest dzielenie się wiedzą, inspiracją i doświadczeniem z najlepszymi artystami branży...

Parnelli Awards – Najwyższe wyróżnienie branży Eventowej

Parnelli Awards – Najwyższe wyróżnienie branży Eventowej

Parnelli Awards zostały ustanowione w 2001 roku przez Patricka Stansfielda i Terry’ego Lowe’a, wydawcę magazynów FOH oraz PLSN. Początkowo było to skromne wydarzenie w jednej z restauracji w Południowej Kalifornii, podczas którego wręczono jedną nagrodę Lifetime...