Historyczna dominacja Stanów Zjednoczonych w olimpijskich zawodach pływackich umieściła ten sport w centrum zainteresowania fanów, więc Kwalifikacje Olimpijskiej Drużyny Pływackiej USA były tam wydarzeniem na miarę NFL Draft. Wydarzenie to po raz pierwszy zorganizowano na stadionie NFL Lucas Oil Stadium w centrum Indianapolis.
Stadion, który po zbudowaniu dwóch basenów olimpijskich na boisku może pomieścić 30 tysięcy osób, stworzył ogromne wyzwania dźwiękowe – szczególnie ze względu na to, że wszystko miało być transmitowane w NBC Sports. Na szczęście, dzięki konsoli DiGiCo SD12-96, wspieranej przez SD-Racki i SD-MiNi Racki połączonych za pomocą pętli Optocore oraz dzięki konwerterowi DiGiCo Purple Box CAT5/MADI, cały system audio, w tym komunikacja i sygnały dla transmisji, mógł być obsługiwany przez SD12-96 w roli centralnego węzła dźwiękowego.
„Ta impreza naprawdę jest na skalę NFL Draft” – zauważa Caleb Cassler, starszy specjalista audio w Dodd Technologies (DTI), która zapewniła dźwięk na żywo podczas kwalifikacji. DTI dostarczyła także drugą konsolę SD12-96 oraz DiGiCo SD10 i SD-Rack dla sceny muzycznej USA Swimming LIVE!.
System nagłośnienia stadionu przekształcił ogromne zamknięte miejsce w rozległy system rozproszony z wysoce specyficznymi strefami. Każda z nich wymagała własnych zestawów głośników i osobnych grup/aux z DiGiCo SD12-96, co konsola ta obsłużyła z łatwością dzięki możliwości elastycznej konfiguracji.
Cassler zauważył, że różne obszary – takie jak basen rozgrzewkowy, pomieszczenie pierwszego wezwania, strefa wejścia zawodników, lounge dla sportowców i inne – miały indywidualne wymagania co do dźwięku na żywo. Dzięki DiGiCo SD12-96 można było dostarczyć każdemu obszarowi osobny sygnał, co było kluczowe, szczególnie gdy trzeba było szybko konfigurować nowe przestrzenie.
„Każdy, zarówno publiczność, pływacy, jak i spikerzy, miał swoje własne wymagania dotyczące dźwięku” – mówi Cassler – „Basen rozgrzewkowy, czy pomieszczenie pierwszego wezwania, wszystkie te pomieszczenia mają nagłośnienie, ale potrzebowały też określonego charakteru pod względem treści i głośności. Potem jest pomieszczenie ostatniego wezwania, które nie miało głośników, ale było otwarte na główną strefę, więc przez drzwi można było słyszeć tłum i ogłoszenia oraz muzykę, gdy pływacy przygotowywali się do wyjścia. Każda strefa była inna, a konsoleta DiGiCo SD12-96 umożliwiła wysłanie do każdej z nich dedykowanego sygnału z dokładnie tym, co było tam potrzebne. Routing był bardzo, bardzo elastyczny, co było konieczne.”
W rzeczywistości, czasami przestrzenie musiały być szybko rekonfigurowane, np. gdy obszar do skoków musiał pomieścić grupę dostojników na spotkanie lub konferencję prasową. „Możliwość szybkiego dodawania nowych boksów lub grup i dostosowywania wszystkiego na bieżąco była kluczowa” mówi. „Jeśli nowa ‘sala’ pojawi się niespodziewanie i muszę dodać więcej głośników, mogę to zrobić bez rekonfiguracji całej konsolety. Konsoleta nigdy nie jest czynnikiem ograniczającym.”
Ponadto, konsoleta DiGiCo SD12-96 służyła jako centrum infrastruktury komunikacyjnej wydarzenia, zarządzając systemami Riedel Artist i bezprzewodowymi jednostkami Bolero za pomocą karty DMI-DANTE64@96 oraz hubu/przełącznika Optocore M12 MADI do interfejsu z systemem komunikacyjnym przez MADI. „Konsoleta może obsłużyć praktycznie wszystko, co jest mi potrzebne, zarówno w kartach, jak i w opcjach Optocore. Mogę podłączyć MADI, podłączyć Dante, a potem, jeśli muszę coś dodać lub ktoś chce nowy sygnał, nie muszę odchodzić od konsolety i ponownie podłączać rzeczy. Mam już 64 kanały Dante i od 32 do 64 kanałów MADI, które mogę przesuwać w miarę potrzeb. Porty MADI na konsolecie były używane do lokalnego I/O mojego komputera do odtwarzania, LTC, nagrań itp., jak również przez Purple Box do ST, z wykorzystaniem światłowodu do SD-MiNi Rack.”
Kolejnym przykładem, jak konsoleta DiGiCo SD12-96 uprościła złożone zadanie, była potrzeba uniknięcia opóźnienia z systemu PA w sygnale słyszanym przez prezenterów. „Było około 250 milisekund opóźnienia z PA, co utrudniało rozmowę i wzajemne rozumienie się” – wyjaśnia Cassler – „Więc po prostu ustawiłem osobny AUX dla nich i zaprogramowałem przycisk na ich komunikatorach, aby mogli słyszeć to, co chcieli słyszeć i nie słyszeć tego, czego nie chcieli. Wszystko sprowadza się do SD. Używam jej jako gigantycznej matrycy, co jest fantastyczne.” To również pomogło z czterema osobnymi źródłami odtwarzania wideo, które były częścią wejść, a którymi Cassler musiał zarządzać. Połowa obejmowała kod czasowy, a także efekty dźwiękowe, trzech bezprzewodowych prowadzących, śpiewaka hymnu, skrzypka, kwartet i chór.
Kwalifikacje Olimpijskiej Drużyny Pływackiej USA wystawiły do boju praktycznie wszystko, czym produkcja wydarzenia na żywo zaatakować mogła konsolety FOH i jej A1, od MADI do Dante do AES67, ale do wszystkiego dołożył się naprawdę skomplikowany system PA, który wymagał licznych poprawek w ciągu kilku dni. „Na DiGiCo SD12-96 mogłem obsłużyć każdy rodzaj dźwięku i robiłem to bez najmniejszego problemu” – mówi Cassler – „Każdy mógł rzucić mi cokolwiek czego akurat potrzebował, a z ja mogłem to obsłużyć i profesjonalnie zrealizować.”