DiGiCo Quantum 338 i DMI-KLANG w Kościele CCBC w Teksasie

sie 3, 2021 | DiGiCo, Klang, Systemy Profesjonalne

DiGiCo Quantum 338 i DMI-KLANG

Firma Digital Resources, integrator systemów Audio-Video z Southlake w Teksasie, wyposażyła niedawno kościół Christ Chapel Bible (CCBC) w mieście Forth Worth o nową konsolę DiGiCo Quantum338 w połączeniu z kartą DMI-KLANG. Wszystko to w trosce o najlepszej jakości dźwięk zarówno dla widowni, jak i artystów tam występujących.

Dyrektor techniczny CCBC Rob Wimberly, realizator FOH od 25 lat, przyznaje, że przejście na Quantum było naturalnym wyborem. “Wcześniej pracowaliśmy na DiGiCo SD10. W pewnym momencie wykorzystaliśmy maksymalną liczbę dostępnych w nim kanałów, więc porozmawiałem z firmą Group One – dystrybutorem DiGiCo w USA – która zasugerowała nam Quantum. Q338 pasował idealnie”.

Nowa seria Quantum od DiGiCo to ogromny krok na przód w zakresie mocy, łączności i wydajności konsolet cyfrowych. W kościelnym audytorium, w którym mieści się do 1500 widzów, znajduje się także szereg powiązanej z nią technologii. Q338 działa teraz na podwójnej pętli światłowodowej, która obejmuje również używany tu wcześniej SD12 96 oraz dwa nowo zainstalowane dwukierunkowe wielokanałowe konwertery formatu audio Orange Box, które wykorzystują gamę kart DMI DiGiCo; dwukanałowy Purple Box używany jako konwerter CAT5/optical MADI; trzy serwery SoundGrid Extreme (jeden do transmisji, dwa do realizacji FOH); cztery serwery UAD-2 Live Rack (dwa do transmisji, dwa do FOH), oraz łącznie cztery SD-Racki. Konsoleta została również rozszerzona o kartę DiGiCo DMI-AMM, automatyczny mikser mikrofonowy, idealnie sprawdzający się podczas konferencji czy dyskusji panelowych. Takie połączenie daje nieograniczone możliwości!

Następnym punktem modernizacji była aktualizacja oprogramowania KLANG. System dousznego odsłuchu słuchawkowego został zmieniony z KLANG:fabrik na DMI-KLANG.

Ta wieloetapowa modernizacja nagłośnienia początkowo podyktowana była potrzebą zwiększenia liczby dostępnych kanałów, ale służy też zapewnieniu większej elastyczności funkcjonalnej obiektu. Kościół organizuje śluby, pogrzeby i inne imprezy okolicznościowe, jak również duże, złożone koncerty chóralne. Taka specyfika miejsca wymaga możliwości szybkiej i bezawaryjnej konfiguracji sprzętu.

“Zdecydowaliśmy się na Optocore AutoRouters, ponieważ zauważyliśmy, że jest to system niezwykle elastyczny, używany na trasach koncertowych największych artystów. Tam automatyczne routery służą do konfiguracji różnych zestawów głośników w zależności od wielkości miejsca, my używamy go w zależności od tego jak wiele konsolet i stage racków potrzebujemy do obsługi danego wydarzenia”, mówi Wimberly. Realizator docenia też łatwość obsługi Quantum w oparciu o doświadczenie z serią SD oraz wysoką dowolność i elastyczność w programowaniu guzików konsolety.

Instalacja karty DMI-KLANG była niezwykle prosta – wszystko odbyło się na zasadzie plug and play. Obsługa monitorów jest intuicyjna, nie wymaga dodatkowej konsolety monitorowej. W nowej konfiguracji liczba odsłuchów IEM na scenie wzrosła z 12 do 16, każdy z muzyków może mieć kontrolę odsłuchu do 64 kanałów. „Mogę uzyskać dostęp do dowolnego miksu KLANG IEM na scenie i sterować nim z poziomu konsoli”, wyjaśnia Wimberly. „Seria konsol Quantum jest niesamowita, a integracja z systemem KLANG banalnie prosta”.

Inwentarz sprzętu audio CCBC jest imponujący – na terenie pięciu kampusów używane są obecnie nowy Quantum338, jeden SD10, dwa SD12, dwa SD9 i pięć SD11. W przypadku odsłuchów, poza DMI-KLANG na terenie CCBC znajduje się rownież osiem systemów miksowania monitorów osobistych KLANG: fabrik 3D.

Nowa infrastruktura audio Christ Chapel Bible Church była projektem złożonym i kompleksowym, dzięki czemu teraz może obsłużyć szeroki wachlarz różnorodnych eventów i innych wydarzeń. “To było ogromne przedsięwzięcie”, mówi Wimberly. “Teraz możemy z łatwością obsłużyć zarówno małe wesele jak i koncert chóralny ze 150-osobową orkiestrą. To rodzaj elastyczności, do którego dążyliśmy!”.

Zobacz też inne wpisy w tej kategorii

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Praca na planie filmowym czy telewizyjnym charakteryzuje się zmiennymi warunkami pracy, a systemy rejestracji dźwięku często dobiera się pod specyfikę danej realizacji. Raz pracuje się z tzw. „torby” innym razem z wózka dźwiękowego. Niezależnie od sposobu pracy większość realizatorów dźwięku wybiera elementy systemu, które są lekkie oraz mają możliwość zasilania bateryjnego. Z tego względu systemy z serii Shure Axient Digital były poza moim zainteresowaniem, do czasu wprowadzenia do oferty odbiornika mobilnego ADX5D. Od momentu pojawienia się pierwszych informacji w internecie na temat ADX5D, byłem zainteresowany tym produktem, a możliwość dokładnego przetestowania zestawu z nadajnikiem plug-on AD3 napełniła mnie radością. Zapraszamy do testu i recenzji Artura Zielonki.

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Chcesz poprawić komunikację w swoim biurze, ale masz wątpliwości? Dowiedz się jak uzyskać najwyższej jakości dźwięk zapewniający czystość i klarowność rozmowy podczas wideokonferencji.

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Festiwal SoundEdit 2022 za nami! To były dla nas bardzo pracowite, ale jednocześnie inspirujące 3 dni. Dziękujemy wszystkim, który odwiedzili naszą przestrzeń prezentacyjną i zechcieli podzielić się z nami swoimi pytaniami i pomysłami.

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

DiGiCo prezentuje najnowsze oprogramowanie do konsolet z serii Quantum – Quantum338. Nowe oprogramowanie sprawia, że Quantum338 staje się idealną propozycją dla stacjonarnych i objazdowych produkcji teatralnych.

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Shure zaprezentował następcę cenionego AXT600 Axient Spectrum Manager, nowy AD600 Axient Digital Spectrum Manager. AD600 jest potężnym narzędziem nowej generacji do planowania i zarządzania koordynacją częstotliwości w najbardziej wymagających profesjonalnych aplikacjach audio.

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix ogłosił przejęcie Slate Digital, jednego z wiodących na świecie twórców wtyczek programowych do tworzenia i produkcji dźwięku. Z portfolio marek, które obejmuje Allen & Heath, Calrec, DiGiCo, DiGiGrid, Group One Limited, KLANG:technologies, Solid State Logic i Sound Devices, ta transakcja jeszcze bardziej wzmacnia znaczącą obecność grupy na profesjonalnych rynkach tworzenia i produkcji dźwięku.