Centrum Kongresowe Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie

maj 4, 2023 | DiGiCo, Meyer Sound, Realizacje, Systemy Profesjonalne

Centrum Kongresowe Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie to wyjątkowe miejsce, które przyciąga uwagę nie tylko ze względu na swoją nowoczesną architekturę i wyposażenie, ale również ze względu na bogatą historię obiektu. Położone na skraju śródmieścia Lublina, w pobliżu Ogrodu Saskiego, Centrum Kongresowe oferuje wiele możliwości organizacji różnego rodzaju wydarzeń – od działalności dydaktycznej, konferencyjno-kongresowej, przez koncerty muzyczne lub występy kabaretowe po najróżniejsze imprezy okolicznościowe.

Sala główna Centrum Kongresowego może pomieścić ok. 600 osób w układzie teatralnym, a dzięki swojej konstrukcji pozwala na łatwe dostosowanie jej do indywidualnych potrzeb organizatorów. Wyposażona jest w nowoczesne nagłośnienie oraz oświetlenie sceny, co pozwala na organizację wydarzeń na najwyższym poziomie.

Jednym z kluczowych elementów nowego wyposażenia jest światowej klasy system miksowania dźwięku oparty o rozwiązania marki DiGiCo – konsoleta Quantum 5 wraz z dedykowanym stagebox-em scenicznym SD-Rack. Urządzenie to posiada aż 56 analogowych kanałów wejściowych oraz 48 analogowych kanałów wyjściowych, co pozwala na swobodną obsługę nawet bardzo dużych eventów. Dodatkowo, DiGiCo Quantum 5 w duecie z SD-Rackiem, który wyposażony jest w 8 cyfrowych kanałów wyjściowych w formacie AES/EBU, pozwalają na realizację najwyższej jakości dźwięku.

System miksowania dźwięku został połączony z przetwornikiem AD/DA za pomocą światłowodowego protokołu transmisji cyfrowych sygnałów fonicznych Optocore. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest połączenie w jednym “loopie” do 5 konsolet i 14 urządzeń I/O oraz transmisja do 504 kanałów audio z częstotliwością próbkowania do 96 kHz. Każda z konsolet może pracować w obrębie dwóch “loop-ów”, co jest rozwiązaniem nadmiarowym, pozwalającym użytkownikowi tych systemów patrzeć ze spokojem w przyszłość.

Konsolety DiGiCo serii Quantum znane są z bezkompromisowej jakości dźwięku, są także wybierane do realizacji najbardziej skomplikowanych i wymagających najwyższej jakości dźwięku wydarzeń, a to w połączeniu z zainstalowanym w Centrum Kongresowe Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie systemem nagłośnienia marki Meyer Sound LINA uzupełnionym w zakresie sub-niskotonowym o konstrukcje Meyer Sound 750-LFC, dało oczekiwany efekt w postaci równomiernego pokrycia całego audytorium Sali Kongresowej CKUP najwyższej jakości, selektywnym, punktualnym, naturalnym i szczegółowym dźwiękiem.

Oczywistym wyborem użytkownika systemu zainstalowanego w CKUP było uzupełnienie go o cyfrowe mikrofonowe systemy bezprzewodowe SHURE ULX-D (12 kanałów), bezprzewodowe systemy odsłuchowe IEM PSM 1000 (8 torów stereo) oraz klasyczne, sceniczne systemy odsłuchowe marki Meyer Sound MJF-208 (6 x wedge) oraz Meyer Sound ULTRA X-20 (Side-Fill).

Projekt, który udało częściowo zrealizować w 2022 r. nazywał się “Profesjonalizacja Centrum Kongresowego w Lublinie“, ciężko zatem wyobrazić sobie profesjonalizację sali widowiskowej Centrum bez najwyższej klasy sprzętu do realizacji dźwięku i światła. Przyznam szczerze, że w początkowej fazie moja wyobraźnia nie sięgała ani do systemu Meyer Sound, ani do konsolety DiGiCo SD5 z silnikiem Quantum. Z założenia przyjmowałem system liniowy i dobrą, riderową konsoletę. Przygotowanie projektu okupione było szeregiem konsultacji z ludźmi z branży czy odsłuchiwaniem systemów i konsolet. Chcąc zwiększyć portfolio Centrum o wydarzenia najwyższej klasy wybór padł na konsoletę, która sprawdzi się pod ręką najbardziej wymagającego realizatora. Czas pokazał, że również realizatorzy Centrum, w tym ja osobiście, z coraz większą radością obsługujemy wszelkie wydarzenia na DiGiCo, rezygnując całkowicie z innych, dotychczasowych rozwiązań.

Osobiście jestem jeszcze nadal w fazie odkrywania konsolety, ale każde nowe odkrycie daje mi nie tylko satysfakcję, ale również radość. Mimo tego, że zawsze uważałem, iż to nie konsoleta daje brzmienie wydarzeniu, ale realizator, jego wiedza na temat harmonii i wyobraźnia, to konsoleta może w tym pomóc. Oprócz samych zachwytów na temat jakości i nowoczesności konsolety, bardzo często wśród głównych atutów wymienia się mniejszą ilość włożonej pracy w przygotowanie wydarzenia w porównaniu do innych obiektów i znajdujących się tam systemów.

Dopełnieniem instalacji jest system nagłośnieniowy Meyer Sound. Sam układ liniowy to rewolucja. Jestem starej daty, kiedyś głośniki, by oddać moc musiały mieć odpowiednią średnicę i potężne zwrotnice, musiały też swoje ważyć. Dziś z dość małych kolumn dostajemy pełne pasmo niesamowitego dźwięku. Aby można było określić ten system to powiedziałbym, że jest po prostu wdzięczny. Mając obiekt przez który przewija się mnóstwo realizatorów korzystam też z ich opinii, a te są w samych superlatywach. Nie raz zdarza mi się, abstrahując od codziennych obowiązków, korzystać z obiektu tylko po to by na tym systemie posłuchać muzyki. Dla przyjemności.

Zbigniew Wierzchowski

Zbigniew Wierzchowski

Realizator CKUP w Lublinie

Lista sprzętu Centrum Kongresowego Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie:

System miksowania dźwięku:

  1 x DiGiCo Quantum 5
  1 x DiGiCo SD-Rack 56in/48out/8AESout

System nagłośnienia głównego:

  2 x (7 x Meyer Sound LINA) pracujące w układzie LR
  2 x (3 x Meyer Sound 750-LFC) pracujące w układzie LR
  5 x Meyer Sound UP-4slim pracujące jako dogłośnienie pierwszych rzędów widowni (Front Fill)
  1 x Meyer Sound Galaxy 816 – procesor zarządzający systemem nagłośnienia

System odsłuchowy:

  4 x Meyer Sound ULTRA X-20 funkcjonujące jako Side Fill
  6 x Meyer Sound MJF 208 pracujące jako mobilne, sceniczne odsłuch podłogowe (wedge)

System odsłuchu osobistego typu IEM:

  4 x SHURE PSM1000 P10TE podwójny nadajnik systemu IEM
  8 x SHURE PSM1000 P10RE odbiornik system IEM
10 x SHURE SE 535 CL słuchawki douszne systemu IEM
  2 x SHURE PA 421B sumator antenowy systemu IEM
  2 x SHURE PA805 SWB antena kierunkowa systemu IEM

System mikrofonów bezprzewodowych:

  3 x SHURE ULXD4QE czterokanałowy odbiornik cyfrowego systemu mikrofonowego
12 x SHURE UXD2/SM58 nadajnik bezprzewodowy typu „do ręki” cyfrowego systemu mikrofonowego z kapsułą dynamiczną SHURE SM58
  2 x SHURE ULXD2/KSM9 nadajnik bezprzewodowy typu „do ręki” cyfrowego systemu mikrofonowego z kapsułą pojemnościową SHURE KSM9
12 x SHURE ULXD1+TH53T/O-NC nadajnik bezprzewodowy typu „bodypack” cyfrowego systemu mikrofonowego w komplecie z mikrofonem nagłownym SHURE TwinPlex
  2 x SHURE ULXD8+ MX415RLPDF/C nadajnik bezprzewodowy typu „baza stołowa” w komplecie z mikrofonem SHURE MX415RLPDF/C

Zobacz też inne wpisy w tej kategorii

Shure TwinPlex – kolejny etap w dźwięku

Shure TwinPlex – kolejny etap w dźwięku

W dialogu lub monologu. W piosence lub przemówieniu. Jedno słowo może zaważyć na całej historii. Poprzez pot, hałas i zużycie, ten mały mikrofon ma ogromną pracę do wykonania. Shure TwinPlex wytrzymuje najtrudniejsze warunki pracy, aby każde wypowiedziane słowo było jednoznacznym potwierdzeniem jego jakości.

Meyer Sound Panther – w trosce o środowisko

Meyer Sound Panther – w trosce o środowisko

Dzięki swoim kompaktowym rozmiarom, wysokiemu stosunkowi mocy do wagi oraz wyjątkowej wydajności energetycznej, wielkoformatowy liniowy zestaw głośnikowy PANTHER™ firmy Meyer Sound przyniósł zauważalne oszczędności zarówno w zakresie kosztów operacyjnych, jak i emisji gazów cieplarnianych (GHG) już w pierwszym roku światowego tournee. Dwa istotne przykłady to trasa Eda Sheerana “+ – = ÷ x” (“Mathematics”) oraz trasa Michaela Bublé “Higher Tour”.

Szkolenia DiGiCo dla studentów ADRiD w Warszawie

Szkolenia DiGiCo dla studentów ADRiD w Warszawie

W lutym i marcu mieliśmy przyjemność zorganizować bezpłatne szkolenia dla studentów i pracowników Akademii Dziennikarstwa i Realizacji Dźwięku w Warszawie. Pierwsze spotkanie odbyło się 17 lutego i było pierwszym z cyklu czterech szkoleń, które miały na celu wprowadzenie studentów w tajniki pracy na zaawansowanych konsoletach dźwiękowych DiGiCo z serii Quantum, SD i S.

Teatr Wybrzeże w Gdańsku

Teatr Wybrzeże w Gdańsku

Gdański Teatr Wybrzeże jest jednym z najważniejszych i najbardziej uznanych ośrodków kulturalnych w Polsce, słynącym z dynamicznego podejścia do tworzenia spektakli. Według oficjalnej strony, Teatr prezentuje rocznie około pięciuset spektakli, w tym około 10 premier, a przyciąga prawie 100 tysięcy widzów. Wysoka jakość artystyczna spektakli potwierdzona jest przez dużą frekwencję, pozytywne recenzje krytyków oraz wiele nagród zdobytych na najważniejszych festiwalach teatralnych. Wymagania artystyczne i estetyczne stawiane przez spektakle są bardzo wysokie, co stanowi wyzwanie dla akustyków pracujących w Teatrze. Aby osiągnąć poziom, któremu odpowiadają spektakle, akustykom przydały się najnowocześniejsze rozwiązania. Dzięki tym rozwiązaniom można nie tylko zapewnić doskonałą jakość dźwięku, ale także dostosować system do różnych scenografii i wizji reżysera.

Rozwiązania AV w Klinice Profident w Kielcach

Rozwiązania AV w Klinice Profident w Kielcach

W kompleksie Profident przy ulicy Legnickiej w Kielcach znajduje się duża sala konferencyjna wyposażona w najnowocześniejsze rozwiązania. Ta przestrzeń została stworzona z myślą o dostarczaniu wysokiej jakości usług stomatologicznych oraz szkoleń, które są bardzo istotnym elementem działalności Profident. W sali znajduje się system mikrofonów sufitowych Shure CVO-W/C, który zapewnia doskonałą jakość dźwięku podczas nagrywania wideokonferencji. Na mównicy z kolei zamontowane zostały mikrofony Shure MX391/S, a wszystko obsługiwane jest za pomocą matryc Symetrix Prism.

Poznaj nowy system bezprzewodowy Shure GLX-D+

Poznaj nowy system bezprzewodowy Shure GLX-D+

Shure GLX-D+ Dual Band Digital Wireless to idealne rozwiązanie dla muzyków i prezenterów, którzy chcą korzystać z urządzeń bezprzewodowych z gwarancją niezawodności pracy i bez zbędnych komplikacji. Każdy aspekt jego działania jest zarządzany automatycznie i z całkowitą niezawodnością, co pozwala skupić się wyłącznie na występie. Dzięki nowej technologii Dual Band Wireless, GLX-D+ może działać zarówno w 2,4 jak i 5,8 GHz, ponad dwukrotnie zwiększając dostępną szerokość pasma, a także inteligentnie unikając zakłóceń zapewniając niezawodny, wolny od problemów dźwięk. Wyposażony w inteligentne ładowanie z czasem pracy do 12 godzin (ulepszone w stosunku do poprzedniej generacji GLX-D), dołączony akumulator litowo-jonowy może być ładowany na wiele sposobów i oferuje możliwość szybkiego ładowania.