BLUEHORN w Scoring Stage/Fox Studios

maj 19, 2020 | Meyer Sound, Systemy Profesjonalne

Newman Scoring Stage, znajdujący się na terenie Fox Studio w Los Angeles, niedawno zmodernizował swoją reżyserkę, instalując monitory studyjne Bluehorn System firmy Meyer Sound. Bluehorn to perfekcyjnie zintegrowany system składający się z trzech przetworników w dwóch obudowach wraz z dedykowanym cyfrowym przetwarzaniem, który oferuje potężną moc akustyczną w połączeniu z płaską amplitudą i odpowiedzią fazową w całym słyszalnym spektrum.

Projekt Newman Scoring Stage jest pierwszą stałą instalacją systemu Bluehorn w dużym komercyjnym studiu. Równolegle z tą instalacją w Los Angeles funkcjonują firmy wynajmujące Bluehorn System dla tego typy zastosowań. Czołowa instytucja na mapie filmowej Hollywood od ponad ośmiu dekad, Newman Scoring Stage organizuje sesje nagraniowe dla wielu kultowych filmów, w tym The Sound of Music, The Matrix, Avatar, Pirates of the Caribbean i wielu innych.

„Niewielu inżynierów używało naszych starych zainstalowanych monitorów przednich”, mówi St. Amand, emerytowany inżynier techniczny studia, „zamiast tego korzystali z różnych monitorów średniego pola, które przynieśli ze sobą lub wzięli z naszego magazynu. Nie trzeba dodawać, że ustawianie tych [osobistych monitorów] było dla wszystkich czasochłonną niedogodnością. ”

System monitorów Bluehorn został zainstalowany na miesięczny okres próbny, na prośbę znanego realizatora muzyki filmowej Shawna Murphy’ego.

„Otrzymaliśmy pozytywne opinie od niemal wszystkich, którzy je słyszeli, ale to naprawdę Shawn i Armin Steiner pomogli mi przekonać kierownictwo do dokonania inwestycji” – wspomina St. Amand. „Pamiętam pierwszy dzień, kiedy Armin wszedł do pokoju z Bluehorn’ami. Usiadł i słuchał przez chwilę, a potem powiedział mi, że słyszy rzeczy, o których wiedział, że muszą tam być, ale wcześniej tak naprawdę nie mógł usłyszeć. Powiedział, że klarowność i definicja były po prostu zdumiewające. Potem prowadził intensywną kampanię, żeby je zainstalować na stałe.”

W przypadku systemu frontowego odsłuchu LCR instalacja obejmuje trzy aktywne zestawy Bluehorn,  każdy z przetwornikiem stożkowym 12” i przetwornikiem ciśnieniowym 4” z tubą 80 ° x 50 ° oraz uzupełniającym przetwornikem niskotonowym 18”. Zintegrowany, cyfrowy procesor Bluehorn posiada opatentowany algorytm korekcji fazy, który zapewnia płaską odpowiedź od 25 Hz do 22 kHz. Cztery głośniki surround HMS-12 są zainstalowane dla kanałów bocznych i tylnych, a cztery kompaktowe subwoofery kinowe X-400C – rozmieszczone w dwóch zestawach końcowych – zapewniają wystarczającą moc dla kanałów LFE.

„Akceptacja nowego rozwiązania Bluehorn pomogła usprawnić i uprościć nasze operacje tutaj”, mówi Erin Rettig, obecnie nadzorujący inżynier w Newman Scoring Stage. „Realizatorzy, którzy tu pracują, mają znacznie większą pewność, w jaki sposób te monitory wpłyną na końcowy rezultat przy montażu filmu. Niektórzy przestali przywozić własne głośniki średniego pola i korzystają tylko z Bluehorn.”

Dla Rettiga zmiana w kierunku zwiększenia zaufania do nowych monitorów w reżyserce nie jest zaskoczeniem. „Kiedy zrozumiesz na czym polega równomierność fazy w pełnym paśmie i różnicę, jaką ona robi w zakresie dokładnego odtwarzania, zdajesz sobie sprawę, że Bluehorn dostarcza to, czego inne monitory nie potrafią. Po prostu maluje bardziej przejrzysty i dokładny obraz i z pewnością w naszym interesie jest zapewnienie naszym klientom dostępu do tych korzyści.”

Precyzyjne odwzorowanie jest niezbędne w monitorach użytych podczas nagrania muzyki, ponieważ wszelkie nieprawidłowości wykryte w końcowym miksie filmu mogą być trudne i kosztowne do naprawienia. „System Bluehorn lepiej pasuje do tego, co słychać w studiu dubbingowym Foxa”, mówi Marc Gebauer, główny inżynier wszystkich studiów w Fox Lot. „Uważam, że imponująca poprawa odpowiedzi fazowej i dynamicznej prowadzi do znacznej poprawy obrazowania i odwzorowania dźwięku”. Muzyka filmowa nagrana przy użyciu monitorowania systemu Bluehorn obejmuje filmy fabularne The New Mutants, Call of the Wild oraz Togo oraz programy telewizyjne Family Guy, American Dad and Agents of S.H.I.E.L.D. (ostatni odcinek). Obiekt Newman Scoring Stage został zbudowany w 1928 roku do produkcji filmowej, ale został przekształcony w studio muzyki filmowej na początku lat 30. XX wieku pod kierunkiem wybitnego kompozytora i aranżera Alfreda Newmana, ówczesnego kierownika działu muzycznego studia, od którego nazwiska obiekt obecnie nosi nazwę.

Zobacz też inne wpisy w tej kategorii

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Axient Digital AD3 i ADX5D – test Artura Zielonki

Praca na planie filmowym czy telewizyjnym charakteryzuje się zmiennymi warunkami pracy, a systemy rejestracji dźwięku często dobiera się pod specyfikę danej realizacji. Raz pracuje się z tzw. „torby” innym razem z wózka dźwiękowego. Niezależnie od sposobu pracy większość realizatorów dźwięku wybiera elementy systemu, które są lekkie oraz mają możliwość zasilania bateryjnego. Z tego względu systemy z serii Shure Axient Digital były poza moim zainteresowaniem, do czasu wprowadzenia do oferty odbiornika mobilnego ADX5D. Od momentu pojawienia się pierwszych informacji w internecie na temat ADX5D, byłem zainteresowany tym produktem, a możliwość dokładnego przetestowania zestawu z nadajnikiem plug-on AD3 napełniła mnie radością. Zapraszamy do testu i recenzji Artura Zielonki.

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Studyjny dźwięk w każdym pomieszczeniu

Chcesz poprawić komunikację w swoim biurze, ale masz wątpliwości? Dowiedz się jak uzyskać najwyższej jakości dźwięk zapewniający czystość i klarowność rozmowy podczas wideokonferencji.

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Soundedit 22 – Relacja i podsumowanie wydarzenia

Festiwal SoundEdit 2022 za nami! To były dla nas bardzo pracowite, ale jednocześnie inspirujące 3 dni. Dziękujemy wszystkim, który odwiedzili naszą przestrzeń prezentacyjną i zechcieli podzielić się z nami swoimi pytaniami i pomysłami.

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

Oprogramowanie teatralne w DiGiCo Quantum 338

DiGiCo prezentuje najnowsze oprogramowanie do konsolet z serii Quantum – Quantum338. Nowe oprogramowanie sprawia, że Quantum338 staje się idealną propozycją dla stacjonarnych i objazdowych produkcji teatralnych.

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Nowy manager częstotliwości Shure AD600

Shure zaprezentował następcę cenionego AXT600 Axient Spectrum Manager, nowy AD600 Axient Digital Spectrum Manager. AD600 jest potężnym narzędziem nowej generacji do planowania i zarządzania koordynacją częstotliwości w najbardziej wymagających profesjonalnych aplikacjach audio.

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix staje się bardziej wszechstronny dzięki przejęciu Slate Digital

Audiotonix ogłosił przejęcie Slate Digital, jednego z wiodących na świecie twórców wtyczek programowych do tworzenia i produkcji dźwięku. Z portfolio marek, które obejmuje Allen & Heath, Calrec, DiGiCo, DiGiGrid, Group One Limited, KLANG:technologies, Solid State Logic i Sound Devices, ta transakcja jeszcze bardziej wzmacnia znaczącą obecność grupy na profesjonalnych rynkach tworzenia i produkcji dźwięku.