Newman Scoring Stage, znajdujący się na terenie Fox Studio w Los Angeles, niedawno zmodernizował swoją reżyserkę, instalując monitory studyjne Bluehorn System firmy Meyer Sound. Bluehorn to perfekcyjnie zintegrowany system składający się z trzech przetworników w dwóch obudowach wraz z dedykowanym cyfrowym przetwarzaniem, który oferuje potężną moc akustyczną w połączeniu z płaską amplitudą i odpowiedzią fazową w całym słyszalnym spektrum.
Projekt Newman Scoring Stage jest pierwszą stałą instalacją systemu Bluehorn w dużym komercyjnym studiu. Równolegle z tą instalacją w Los Angeles funkcjonują firmy wynajmujące Bluehorn System dla tego typy zastosowań. Czołowa instytucja na mapie filmowej Hollywood od ponad ośmiu dekad, Newman Scoring Stage organizuje sesje nagraniowe dla wielu kultowych filmów, w tym The Sound of Music, The Matrix, Avatar, Pirates of the Caribbean i wielu innych.
„Niewielu inżynierów używało naszych starych zainstalowanych monitorów przednich”, mówi St. Amand, emerytowany inżynier techniczny studia, „zamiast tego korzystali z różnych monitorów średniego pola, które przynieśli ze sobą lub wzięli z naszego magazynu. Nie trzeba dodawać, że ustawianie tych [osobistych monitorów] było dla wszystkich czasochłonną niedogodnością. ”
System monitorów Bluehorn został zainstalowany na miesięczny okres próbny, na prośbę znanego realizatora muzyki filmowej Shawna Murphy’ego.
„Otrzymaliśmy pozytywne opinie od niemal wszystkich, którzy je słyszeli, ale to naprawdę Shawn i Armin Steiner pomogli mi przekonać kierownictwo do dokonania inwestycji” – wspomina St. Amand. „Pamiętam pierwszy dzień, kiedy Armin wszedł do pokoju z Bluehorn’ami. Usiadł i słuchał przez chwilę, a potem powiedział mi, że słyszy rzeczy, o których wiedział, że muszą tam być, ale wcześniej tak naprawdę nie mógł usłyszeć. Powiedział, że klarowność i definicja były po prostu zdumiewające. Potem prowadził intensywną kampanię, żeby je zainstalować na stałe.”
W przypadku systemu frontowego odsłuchu LCR instalacja obejmuje trzy aktywne zestawy Bluehorn, każdy z przetwornikiem stożkowym 12” i przetwornikiem ciśnieniowym 4” z tubą 80 ° x 50 ° oraz uzupełniającym przetwornikem niskotonowym 18”. Zintegrowany, cyfrowy procesor Bluehorn posiada opatentowany algorytm korekcji fazy, który zapewnia płaską odpowiedź od 25 Hz do 22 kHz. Cztery głośniki surround HMS-12 są zainstalowane dla kanałów bocznych i tylnych, a cztery kompaktowe subwoofery kinowe X-400C – rozmieszczone w dwóch zestawach końcowych – zapewniają wystarczającą moc dla kanałów LFE.
„Akceptacja nowego rozwiązania Bluehorn pomogła usprawnić i uprościć nasze operacje tutaj”, mówi Erin Rettig, obecnie nadzorujący inżynier w Newman Scoring Stage. „Realizatorzy, którzy tu pracują, mają znacznie większą pewność, w jaki sposób te monitory wpłyną na końcowy rezultat przy montażu filmu. Niektórzy przestali przywozić własne głośniki średniego pola i korzystają tylko z Bluehorn.”
Dla Rettiga zmiana w kierunku zwiększenia zaufania do nowych monitorów w reżyserce nie jest zaskoczeniem. „Kiedy zrozumiesz na czym polega równomierność fazy w pełnym paśmie i różnicę, jaką ona robi w zakresie dokładnego odtwarzania, zdajesz sobie sprawę, że Bluehorn dostarcza to, czego inne monitory nie potrafią. Po prostu maluje bardziej przejrzysty i dokładny obraz i z pewnością w naszym interesie jest zapewnienie naszym klientom dostępu do tych korzyści.”
Precyzyjne odwzorowanie jest niezbędne w monitorach użytych podczas nagrania muzyki, ponieważ wszelkie nieprawidłowości wykryte w końcowym miksie filmu mogą być trudne i kosztowne do naprawienia. „System Bluehorn lepiej pasuje do tego, co słychać w studiu dubbingowym Foxa”, mówi Marc Gebauer, główny inżynier wszystkich studiów w Fox Lot. „Uważam, że imponująca poprawa odpowiedzi fazowej i dynamicznej prowadzi do znacznej poprawy obrazowania i odwzorowania dźwięku”. Muzyka filmowa nagrana przy użyciu monitorowania systemu Bluehorn obejmuje filmy fabularne The New Mutants, Call of the Wild oraz Togo oraz programy telewizyjne Family Guy, American Dad and Agents of S.H.I.E.L.D. (ostatni odcinek). Obiekt Newman Scoring Stage został zbudowany w 1928 roku do produkcji filmowej, ale został przekształcony w studio muzyki filmowej na początku lat 30. XX wieku pod kierunkiem wybitnego kompozytora i aranżera Alfreda Newmana, ówczesnego kierownika działu muzycznego studia, od którego nazwiska obiekt obecnie nosi nazwę.