Bezpieczne i pewne zakupy (bez ryzyka podróbek).
Jako dystrybutor często spotykamy się z pytaniami od klientów, gdzie mają zakupić sprzęt, aby uniknąć produktów podrobionych (których mimo naszych starań wciąż jest na rynku dużo). Poniżej przeczytacie najważniejsze wskazówki, które pomogą w zakupie oryginalnych produktów z pewnych źródeł.
1. Kupujmy w autoryzowanych punktach
Najpewniejszym źródłem oryginalnego sprzętu są współpracujące z nami sklepy muzyczne, fotograficzne i hi-fi. Kupując w takim punkcie lub w ich sklepie internetowym możemy mieć pewność, że kupujemy towar oryginalny, pochodzący z polskiej dystrybucji, a tym samym, de facto od samego producenta.
Na te artykuły zawsze otrzymamy gwarancję respektowaną przez autoryzowany serwis oraz polską instrukcję obsługi do wybranej grupy produktów. Aktualną listę naszych sklepów partnerskich znajdziecie na stronie Gdzie kupić? Szczególnie polecamy zakupy w sklepach z odznaką „autoryzowanego dealera” w serwisie Ceneo.
2. Sprawdzajmy, gdzie dany sklep ma siedzibę
Polski język witryny internetowej nie musi wcale oznaczać, że sklep jest zlokalizowany w Polsce. Kupując towar z zagranicy nie możemy mieć pewności co do jego pochodzenia. W przypadku ewentualnej gwarancji możemy być zmuszeni do poniesienia kosztów wysyłki za granicę. Nie otrzymamy też polskiej instrukcji. Pomimo tego, że na infolinii często pracują osoby mówiące po polsku, uzyskanie fachowego wsparcia technicznego może być wyjątkowo utrudnione.
Oczywiście nie każdy sklep zagraniczny handluje podróbkami, ale nie jesteśmy w stanie tego zweryfikować np. po numerze seryjnym u polskiego dystrybutora, ponieważ nie posiada on bazy numerów seryjnych produktów spoza polskiej dystrybucji. Ponadto niektóre produkty (jak np. systemy bezprzewodowe) mogą nie spełniać wytycznych obowiązujących w Polsce.
Pamiętajmy też, że kupując w naszym kraju wspieramy rozwój rodzimego rynku i wspieramy krajową branżę, co jest wyjątkowo istotne w obecnych czasach.
3. Uważajmy przy zakupach na portalach typu Aliexpress, Banggood, Gearbest, Ebay, Amazon itp.
Podobnie jak w przypadku innych sklepów zlokalizowanych poza Polską, tak również i na zagranicznych portalach aukcyjnych (niektóre z nich mają już swoje polskie wersje) nie będziemy w stanie zweryfikować na 100% oryginalności produktów. Nasze doświadczenie, po kontakcie z klientami, którzy kupili towary z takich źródeł wskazuje, że podobne portale są wręcz siedliskiem podróbek, kuszących najczęściej atrakcyjnymi cenami. I choć można trafić też na towar oryginalny, to czy warto ryzykować dla paru złotych rzekomej oszczędności?
4. Weryfikujmy użytkowników polskich portali aukcyjnych
W przypadku naszych rodzimych portali aukcyjnych, przed zakupem warto sprawdzić dane sprzedającego. Naszą wątpliwość powinien wzbudzić fakt sprzedawania nowych towarów przez osoby/firmy, które nie wystawiają dowodu sprzedaży czy faktury. W sekcji negatywnych komentarzy też możemy znaleźć wskazówki co do oryginalności oferowanych produktów. Często nieuczciwi sprzedawcy mają w swojej ofercie sprzęt o bardzo szerokim asortymencie. Jeśli dany sprzedawca poza słuchawkami czy mikrofonami oferuje też np. części samochodowe czy kosmetyki, powinna nam się zaświecić czerwona lampka.
5. Nie dajmy się skusić niską ceną
Inną wskazówką co do oryginalności może być cena znacząco odbiegająca od średniej rynkowej. Zdarzają się oczywiście promocje czy wyprzedaże, ale jeśli cena nowego towaru jest dwu- trzy-krotnie niższa niż u konkurencji… to taki towar musiałby być sprzedawany poniżej ceny produkcji, co powinno mówić samo za siebie.
NIE WIESZ, CZY SPRZĘT, KTÓRY KUPIŁEŚ, JEST ORYGINALNY?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
22 2041 100
biuro@polsound.pl
Sprawdzimy numer seryjny (jeśli go posiada) urządzenia i spróbujemy Ci pomóc.
*dotyczy tylko wybranego sprzętu z dystrybucji firmy Polsound
6. Co w przypadku zakupów z drugiej ręki?
Przy kupnie produktów używanych znacznie trudniej zweryfikować ich oryginalność. Możemy poprosić sprzedającego o okazanie dowodu zakupu, choć taki dokument niestety może nie być oryginalny lub dotyczyć innego egzemplarza artykułu, który chcemy zakupić. Nie każdy też przechowuje dowód zakupu, dlatego działając w drugą stronę – zachowujmy paragon lub fakturę w razie ew. przyszłej odsprzedaży, nawet jeśli sprzęt jest już po gwarancji.
7. A jeśli już kupiłem sprzęt i mam wątpliwości?
Jeśli towar był zakupiony zdalnie (np. przez internet), jako nowy, od firmy, to zgodnie z prawem europejskim, przysługuje nam zwrot towaru do 14 dni od jego odebrania. Nie musimy wówczas nawet podawać przyczyny zwrotu. Możemy zwrócić towar, który budzi naszą wątpliwość i zakupić w to miejsce kolejny, ze sprawdzonego źródła.
Jeśli minęło już 14 dni, a oryginalność towaru budzi uzasadnione obawy o jego pochodzenie, wciąż możemy próbować zwrócić taki towar, powołując się na niezgodność z umową i konsekwencje wprowadzania do obrotu nieoryginalnych produktów.
8. W razie wątpliwości, kontaktujmy się z autoryzowanym dystrybutorem
W firmie Polsound zawsze chętnie odpowiemy na pytania i wątpliwości dotyczące pochodzenia produktów lub zweryfikujemy czy dany sklep z nami współpracuje. Nasz serwis może również ocenić oryginalność sprzętu (odpłatnie), jednak najczęściej musimy obejrzeć towar fizycznie. Zdjęcia mogą nie być wystarczające