Meyer Sound Spacemap Go generuje wirtualny tłum na stadionie

19-05-2021

Ze względu na ograniczoną liczbę kibiców, którzy mogą uczestniczyć w meczach, jedna z najbardziej znanych uniwersyteckich drużyn footballowych w Stanach straciła istotny motywator do dobrej gry – dźwięk ponad 100 000 skandujących kibiców rozbrzmiewający na stadionie. Za pomocą systemu Meyer Sound złożonego z 66 aktywnych głośników i przy użyciu oprogramowania mapującego Spacemap Go, spróbowano odtworzyć dźwięki tłumu.

Tłum 100 000 fanów footballu nie wytwarza płaskiego, statycznego dźwięku” – mówi Rob Snyder z Rob Snyder Productions, jeden z pomysłodawców koncepcji. „Dźwięk jest żywy, narasta, zmienia kierunki. Nie da się tego odwzorować za pomocą typowego rozproszonego systemu PA, ale dzięki Spacemap Go byliśmy w stanie zasymulować efekt w jak najbardziej realistyczny sposób”.

Spacemap Go to przełomowe narzędzie Meyer Sound do projektowania i miksowania dźwięku przestrzennego. Bezpłatna aplikacja może być używana z jednym lub kilkoma iPadami Apple. Za jej pomocą można programować do 32 wejść i 64 wyjść przy użyciu standardowych procesorów GALAXY Network Platform, pojedynczych lub połączonych w sieci.

Meyer Sound Spacemap Go

Spacemap Go to niezwykle potężna i wszechstronna aplikacja, łatwa w konfiguracji i intuicyjna w obsłudze. Do zaprojektowania nagłośnienia stadionu użyliśmy tylko jednego procesora GALAXY 816, dostarczając system na czas i mieszcząc się w budżecie“, mówi Rob Snyder, właściciel Rob Snyder Productions.

Snyder skonsultował się z Joshem Dorn-Fehrmannem z Meyer Sound Technical Services w sprawie rozmieszczenia głośników i szablonów trajektorii systemu. Zestaw głośników, rozmieszczony w szesnastu miejscach na poziomie „A”, składał się z 20 głośników liniowych LYON, 32 głośników LEOPARD wraz z głośnikami niskotonowymi – ośmioma 900-LFC i sześcioma 1100-LFC.

Dorn-Fehremann zaprojektował mapę przestrzenną zakładającą różne poziomy natężenia dźwięku w różnych lokalizacjach, a także umożliwił Snyderowi – za pomocą iPada połączonego do WiFi – na manipulację efektem w zależności od akcji dzięjącej się w danym czasie na boisku. Efekt złożony był z sześciu kanałów wejściowych, takich jak standardowy ambient tłumu, owacje, pieśni kibiców, zespół muzyczny czy pogłos.

Użytkownicy chwalą sobie intuicyjność aplikacji – “po pięciu minutach ze Spacemap Go byłem w stanie załadować gotowe projekty i zacząć zmieniać je wedle własnych upodobań“, mówi Brian Jester, szef JCR Studio and Sound. “Dzięki dynamicznej trajektorii dźwięku, Spacemap Go tworzy bardzo realistyczne środowisko meczu na stadionie“.

Dowiedz się więcej
o Spacemap GO.

Może Cię zainteresować:

Klang i DiGiCo w pierwszym musicalu Silent Disco w Polsce

Klang i DiGiCo w pierwszym musicalu Silent Disco w Polsce

Klang i DiGiCo redefiniują doświadczenie teatralne – „Jesus Christ Superstar” w Toruniu jako pierwszy musical Silent Disco w Polsce Teatr Muzyczny w Toruniu, który od lat słynie z odważnych i nowatorskich produkcji, postanowił zrealizować „Jesus Christ Superstar” w...

Spotkanie i szkolenie RF Venue z Bobem Lee – 21 maja 2025

Spotkanie i szkolenie RF Venue z Bobem Lee – 21 maja 2025

Będzie to też doskonała okazja do zdobycia praktycznej wiedzy na temat istotnych parametrów anten i związanej z tym fizyki propagacji fal radiowych. To wszystko będziemy pokazywali za pomocą szczególnych możliwości telemetrii systemów Shure Axient Digital, zarówno w...

PROMOCJA MAJ: Shure SM4 i statyw GATOR SH-BROADCAST1

PROMOCJA MAJ: Shure SM4 i statyw GATOR SH-BROADCAST1

Najlepszy upgrade dla twojego studia – promocja majowa Jeśli tworzysz muzykę, podcasty, nagrania lektorskie czy prowadzisz streamy, dobrze wiesz, że dźwięk ma znaczenie. W maju przygotowaliśmy coś, co pomoże ci wejść na nowy poziom jakości – bez kompromisów i bez...