DiGiCo SD12-96 podczas Kwalifikacji Olimpijskich w USA

Z niemal nieograniczoną elastycznością i konfigurowalnością, konsoleta DiGiCo SD12-96 była doskonałym narzędziem, umożliwiającym szybkie dostosowanie dźwięku na żywo do zmieniających się potrzeb wielkiego wydarzenia sportowego!

30-07-2024

Historyczna dominacja Stanów Zjednoczonych w olimpijskich zawodach pływackich umieściła ten sport w centrum zainteresowania fanów, więc Kwalifikacje Olimpijskiej Drużyny Pływackiej USA były tam wydarzeniem na miarę NFL Draft. Wydarzenie to po raz pierwszy zorganizowano na stadionie NFL Lucas Oil Stadium w centrum Indianapolis.

Stadion, który po zbudowaniu dwóch basenów olimpijskich na boisku może pomieścić 30 tysięcy osób, stworzył ogromne wyzwania dźwiękowe – szczególnie ze względu na to, że wszystko miało być transmitowane w NBC Sports. Na szczęście, dzięki konsoli DiGiCo SD12-96, wspieranej przez SD-Racki i SD-MiNi Racki połączonych za pomocą pętli Optocore oraz dzięki konwerterowi DiGiCo Purple Box CAT5/MADI, cały system audio, w tym komunikacja i sygnały dla transmisji, mógł być obsługiwany przez SD12-96 w roli centralnego węzła dźwiękowego.

Ta impreza naprawdę jest na skalę NFL Draft” – zauważa Caleb Cassler, starszy specjalista audio w Dodd Technologies (DTI), która zapewniła dźwięk na żywo podczas kwalifikacji. DTI dostarczyła także drugą konsolę SD12-96 oraz DiGiCo SD10 i SD-Rack dla sceny muzycznej USA Swimming LIVE!.

System nagłośnienia stadionu przekształcił ogromne zamknięte miejsce w rozległy system rozproszony z wysoce specyficznymi strefami. Każda z nich wymagała własnych zestawów głośników i osobnych grup/aux z DiGiCo SD12-96, co konsola ta obsłużyła z łatwością dzięki możliwości elastycznej konfiguracji.

DiGiCo SD12-96

Cassler zauważył, że różne obszary – takie jak basen rozgrzewkowy, pomieszczenie pierwszego wezwania, strefa wejścia zawodników, lounge dla sportowców i inne – miały indywidualne wymagania co do dźwięku na żywo. Dzięki DiGiCo SD12-96 można było dostarczyć każdemu obszarowi osobny sygnał, co było kluczowe, szczególnie gdy trzeba było szybko konfigurować nowe przestrzenie.

Każdy, zarówno publiczność, pływacy, jak i spikerzy, miał swoje własne wymagania dotyczące dźwięku” – mówi Cassler – „Basen rozgrzewkowy, czy pomieszczenie pierwszego wezwania, wszystkie te pomieszczenia mają nagłośnienie, ale potrzebowały też określonego charakteru pod względem treści i głośności. Potem jest pomieszczenie ostatniego wezwania, które nie miało głośników, ale było otwarte na główną strefę, więc przez drzwi można było słyszeć tłum i ogłoszenia oraz muzykę, gdy pływacy przygotowywali się do wyjścia. Każda strefa była inna, a konsoleta DiGiCo SD12-96 umożliwiła wysłanie do każdej z nich dedykowanego sygnału z dokładnie tym, co było tam potrzebne. Routing był bardzo, bardzo elastyczny, co było konieczne.

W rzeczywistości, czasami przestrzenie musiały być szybko rekonfigurowane, np. gdy obszar do skoków musiał pomieścić grupę dostojników na spotkanie lub konferencję prasową. „Możliwość szybkiego dodawania nowych boksów lub grup i dostosowywania wszystkiego na bieżąco była kluczowa” mówi. „Jeśli nowa ‘sala’ pojawi się niespodziewanie i muszę dodać więcej głośników, mogę to zrobić bez rekonfiguracji całej konsolety. Konsoleta nigdy nie jest czynnikiem ograniczającym.

Ponadto, konsoleta DiGiCo SD12-96 służyła jako centrum infrastruktury komunikacyjnej wydarzenia, zarządzając systemami Riedel Artist i bezprzewodowymi jednostkami Bolero za pomocą karty DMI-DANTE64@96 oraz hubu/przełącznika Optocore M12 MADI do interfejsu z systemem komunikacyjnym przez MADI. „Konsoleta może obsłużyć praktycznie wszystko, co jest mi potrzebne, zarówno w kartach, jak i w opcjach Optocore. Mogę podłączyć MADI, podłączyć Dante, a potem, jeśli muszę coś dodać lub ktoś chce nowy sygnał, nie muszę odchodzić od konsolety i ponownie podłączać rzeczy. Mam już 64 kanały Dante i od 32 do 64 kanałów MADI, które mogę przesuwać w miarę potrzeb. Porty MADI na konsolecie były używane do lokalnego I/O mojego komputera do odtwarzania, LTC, nagrań itp., jak również przez Purple Box do ST, z wykorzystaniem światłowodu do SD-MiNi Rack.

DiGiCo SD12-96

Kolejnym przykładem, jak konsoleta DiGiCo SD12-96 uprościła złożone zadanie, była potrzeba uniknięcia opóźnienia z systemu PA w sygnale słyszanym przez prezenterów. „Było około 250 milisekund opóźnienia z PA, co utrudniało rozmowę i wzajemne rozumienie się” – wyjaśnia Cassler – „Więc po prostu ustawiłem osobny AUX dla nich i zaprogramowałem przycisk na ich komunikatorach, aby mogli słyszeć to, co chcieli słyszeć i nie słyszeć tego, czego nie chcieli. Wszystko sprowadza się do SD. Używam jej jako gigantycznej matrycy, co jest fantastyczne.” To również pomogło z czterema osobnymi źródłami odtwarzania wideo, które były częścią wejść, a którymi Cassler musiał zarządzać. Połowa obejmowała kod czasowy, a także efekty dźwiękowe, trzech bezprzewodowych prowadzących, śpiewaka hymnu, skrzypka, kwartet i chór.

Kwalifikacje Olimpijskiej Drużyny Pływackiej USA wystawiły do boju praktycznie wszystko, czym produkcja wydarzenia na żywo zaatakować mogła konsolety FOH i jej A1, od MADI do Dante do AES67, ale do wszystkiego dołożył się naprawdę skomplikowany system PA, który wymagał licznych poprawek w ciągu kilku dni. „Na DiGiCo SD12-96 mogłem obsłużyć każdy rodzaj dźwięku i robiłem to bez najmniejszego problemu” – mówi Cassler – „Każdy mógł rzucić mi cokolwiek czego akurat potrzebował, a z ja mogłem to obsłużyć i profesjonalnie zrealizować.”

Może Cię zainteresować:

Shure wprowadza innowacyjny system odsłuchu Axient Digital PSM

Shure wprowadza innowacyjny system odsłuchu Axient Digital PSM

Shure prezentuje najnowszy system odsłuchu dousznego Axient Digital PSM, który redefiniuje standardy w branży audio. Wprowadzając WMAS, system ten oferuje niezrównaną elastyczność i skalowalność, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla profesjonalnych realizatorów...

Metallica i Meyer Sound: Nowa Era Koncertów Stadionowych

Metallica i Meyer Sound: Nowa Era Koncertów Stadionowych

Trasa koncertowa M72 World Tour zespołu Metallica, która rozpoczęła się w kwietniu 2023 roku, to wydarzenie, które nie tylko cieszy fanów tej legendarnej grupy, ale również ustanawia nowy standard jakości dźwięku na koncertach...

Bezpieczeństwo dźwięku kluczowym elementem ochrony sieci AV

Bezpieczeństwo dźwięku kluczowym elementem ochrony sieci AV

W dzisiejszych czasach sieciowe rozwiązania audio stają się coraz bardziej powszechne w firmach i instytucjach, które stawiają na zdalną współpracę. Urządzenia takie jak mikrofony, głośniki czy procesory sygnałowe umożliwiają efektywne prowadzenie spotkań i zapewniają...