Meyer Sound LEO na “Arcoiris Tour” J. Balvina

Sty 10, 2020 | Systemy Profesjonalne

Po tym, jak urzekł publiczność w Ameryce Południowej i na Karaibach, by stać się panującą mega gwiazdą reggaetonu, kolumbijski piosenkarz J. Balvin poszerzył swoją globalną bazę fanów na obecnej, rozciągniętej na cztery kontynenty trasie “Arcoiris Tour”.
Aby udoskonalić produkcję audio dla niedawno zakończonej północnoamerykańskiej części trasy, opierała się ona na systemie liniowym z rodziny Meyer Sound LEO dostarczonym przez PRG Music Group.

Przez ostatnie 11 lat to właśnie opcja Meyer Sound była zdecydowanym wyborem Johna Buitrago, inżyniera FOH J. Balvina.
Dla Buitrago, system LEO Family zapewnia unikalną kombinację precyzji, jednorodności pokrycia i dynamicznej odpowiedzi w niskim zakresie.

“Uwielbiam realizować występy na żywo z Meyer Sound, nawet na bardzo dużych arenach, ponieważ wydaje mi się, że pracuję w studiu”,
– mówi Buitrago.
“Uwielbiam również fakt, że kiedy wszystkie częstotliwości są spójne na FOH, to mogę być pewien, że to, co słyszę, jest takie samo na całej arenie – dzięki rodzinie LEO i naszemu wspaniałemu inżynierowi systemu, Frankowi Ludom”.

Podwójne, przednie grona główne w konfiguracji dużej areny składają się z 14 liniowych modułów głośnikowych LEO-M z czterema liniowymi modułami głośnikowymi o szerokim pokryciu LYON-W pod każdym gronem w celu wypełnienia najbliższej przestrzeni. Szesnaście modułów LYON-W powieszono z każdej strony w celu zwiększenia zasięgu dźwięku.
W przypadku niskich częstotliwości niezbędnych dla reggaetonu, system zawiera 12 zestawów 1100-LFC sterujących niskimi częstotliwościami, powieszonych po sześć na stronę w celu zwiększenia mocy 20 zestawów 1100-LFC ułożonych na podłodze. Frontfill to 12 liniowych modułów głośnikowych LEOPARD.
Dwa procesory główne Galileo Callisto AES i sześć procesorów matrycowych Galileo Callisto steruje i optymalizuje cały system nagłośnienia.

“Najbardziej lubię w tym urządzeniu to, że można je mocno podkręcić, a nadal jest w nim spory zapas mocy”,
– komentuje PRG Audio System Tech Frank Peoples.
“Nie powiedziałbym, że John realizuje bardzo głośno, ale wie, jak J. Balvinowi podobają się niskie tony, więc będzie mocno naciskał na subwoofery. System jest w stanie obsłużyć i wygenerować mnóstwo energii, aby poruszyć pomieszczenie”.

Ludzie również znajdują ratunek w rozwiązaniach Meyer Sound, gdy podczas trasy brakuje im czasu.

‘’Z tym wszystkim, co jest związane z wizualną stroną tego koncertu, zdarza się, że nie mamy zbyt wiele czasu na dostrajanie dźwięku”
– mówi,
“i wtedy oprogramowanie Meyer Sound Compass Go pomaga nieco przyspieszyć pracę. Dzięki aplikacji Compass Go mogę chodzić z tabletem w dowolnym miejscu na arenie. Kiedy zbliżamy się do rozpoczęcia, mogę poruszać się po arenie, dokonując regulacji poziomów, podczas gdy John sprawdza wszystkie połącznia lub ustawia proporcję dźwięku. Po kilku pierwszych piosenkach, gdy tylko John poczuje się komfortowo, mogę wziąć swój tablet i poruszać się z nim nawet na górny balkon, aby upewnić się, że wszyscy doświadczają występu tak samo jak on”.

Na potrzeby kontroli bliskiego pola firma Buitrago wprowadziła parę głośników ULTRA-X40, czyli nowe źródło punktowe wykorzystujące te same technologie, co w rodzinnych matrycach LEO.

“Głośniki ULTRA-X40 dają mi wyjątkowo dokładne odwzorowanie głównych gron głośnikowych”,
– mówi Buitrago.
“Były one niezwykle pomocne w przypadku dużego hałasu tłumu, a zwłaszcza w segmencie B-stage show, kiedy duże nadmuchiwane rekwizyty często przechodzą między mną a głównym nagłośnieniem. Przejście między tymi dwoma źródłami jest niezauważalne”.

Dwaj inni kluczowi członkowie zespołu trasy koncertowej to inżynier monitorujący Hugo Pinzon, pracujący drugi raz na trasie koncertowej z J. Balvinem, oraz PRG Account Manager Jimmy Ibanez, który zajął się wszystkimi ustaleniami i logistycznym planowaniem produkcji audio z trasy.
Przed koncertem w San Jose ekipa audio skorzystała z okazji, aby zwiedzić fabrykę Meyer Sound w pobliskim Berkeley. Dla Buitrago wizyta ugruntowała jego zaangażowanie w kontynuację podróży na systemach firmy.

“Teraz lepiej rozumiem pasję, która zainspirowała karierę Johna Meyera”,
– mówi.
“Jako tylko jeden z przykładów, zawsze doceniam płynność i przejrzystość w systemach Meyera. A po obejrzeniu z bliska technologii, materiałów i rzemiosła, które wkładają w tuby o wysokiej częstotliwości, wiem, dlaczego są one uznawane za najlepsze na całym świecie. Inną rzeczą, na którą zawsze mogę liczyć, jest wsparcie techniczne, nie tylko tutaj, ale w każdym miejscu na świecie, i jest to bardzo ważne, ponieważ J. Balvin staje się coraz bardziej globalnym artystą”.

Północnoamerykański etap “Arcoiris Tour” J. Balvina rozpoczął się 2 sierpnia w Montrealu i zakończył się w Los Angeles 26 października, łącznie 35 koncertów w 34 miastach. Arcoiris po hiszpańsku oznacza “tęczę” i bez wątpienia trasa jest niezwykle kolorowa, ponieważ olśniewa efektami wizualnymi i gigantycznymi rekwizytami, które Variety określił jako “skrzyżowanie żywej kreskówki z niesamowitym przeżyciem halucynogennym”. Europejski i północnoafrykański odcinek trasy trwał od maja do lipca, a koncert w Ameryce Łacińskiej zaplanowano na 4 stycznia 2020 roku.

Urodzony w Medellin w Kolumbii, J Balvin po raz pierwszy przebił się z piosenką “6 AM” w duecie z Farruko, w 2014 roku. Jego singiel “Ginza” z 2016 roku ustanowił rekord najdłuższego pobytu na liście przebojów Billboardu Hot Latin Songs, a jego czwarty album studyjny, Energía, ugruntował jego status jednej z najgorętszych gwiazd muzyki latynoskiej. We współpracy z Rosalíą, J. Balvin wygrał “Najlepszą piosenkę miejską” za “Con Altura” na Latin GRAMMY Awards 2019.