Opis
SD11 jest kompaktową konsoletą o szerokości 19 cali, którą można zamontować w raku lub na stole. Po zdemontowaniu boczków i podłokietnika odsłonięte zostają punkty montażowe, dzięki którym konsoletę można przystosować do pracy w niemal każdym otoczeniu.
SD11 oferowana jest w niesamowicie niskiej cenie, a bazując na potędze technologii DiGiCo Stealth Digital Processing™ i elastyczności, jaką gwarantują układy FPGA, oferuje najwyższą jakość brzmienia i funkcjonalność.
Opracowanie uaktualnień programowych i sprzętowych oznacza, że obecnie konsoleta dostępna jest w trzech wariantach: SD11, SD11i oraz SD11B.
Rozszerzona wersja SD11i dysponuje większą liczbą kanałów Flexi, korektorów dynamicznych i procesorów FX, a oprócz tego udostępnia algorytmy DiGiTuBe oraz wejścia wielokanałowe (dotychczas dostępne wyłącznie w modelu SD7). Najwyższy model w serii, SD11B, oprócz oprogramowania SD11i wyposażono w rozszerzenia, które czynią z niego idealne rozwiązanie dla rynku nadawczego. Zarówno SD11, jak i SD11i można rozbudować w dowolnej chwili.
Stalowa obudowa zapewnia trwałość konstrukcji, zaś pokrytą warstwą poliwęglanu powierzchnię obszaru roboczego wykonano z aluminium, co pozwoliło zredukować masę urządzenia. Każda wersja SD11 wyposażona jest w 12 czułych na dotyk zmotoryzowanych tłumików, umieszczonych poniżej dotykowego ekranu o przekątnej 15 cali. Taka konfiguracja pozwala, by praca z SD11 przebiegała równie szybko, co z każdą inną konsoletą DiGiCo.
Konsoleta ma 16 przedwzmacniaczy mikrofonowych, osiem wyjść liniowych oraz dwa monofoniczne wejścia/wyjścia AES, a oprócz tego port CAT5E, do którego można podłączyć moduł DiGiCo D-Rack. Pełni on rolę zdalnego modułu I/O, oferującego dodatkowe 32 wejścia mikrofonowe i maksymalnie 16 wyjść.
Do dyspozycji użytkownika są także porty MADI, GPI/O, MIDI, wyjście wideo dla ekranu Overview, we/wy Word Clock, port ethernetowy, pozwalający na zdalne sterowanie konsoletą oraz jej pracę w sieci, a także port USB do wymiany plików i archiwizowania sesji.
SD11 zapewnia 32 kanały wejściowe z pełnym przetwarzaniem, z których osiem można skonfigurować jako pełne kanały Flexi (32 kanały Flexi w wariantach SD11i oraz SD11B). Wszystkie tory wejściowe wyposażone są w podwójne wejścia monofoniczne, przełączane jako „główne” i „alternatywne”, co jest idealnym rozwiązaniem w przypadku eventów, podczas których zachodzi konieczność użycia wielu mikrofonów zapasowych.
Standardowy zakres przetwarzania sygnału w kanałach wejściowych obejmuje: opóźnienie, jedno- lub wielokanałowe presety, filtry HPF i LPF o skuteczności 24 dB/oktawę, czteropasmową korekcję parametryczną z wyborem krzywej charakterystyki filtrów, kompresor i bramkę, ruchomy punkt insertowy oraz dostęp do komutacji do wszystkich szyn.
Standardowy zakres przetwarzania sygnału w kanałach wyjściowych obejmuje: opóźnienie, czteropasmową korekcję parametryczną, filtrowanie, kompresor i bramkę, ruchomy punkt insertowy, grupy z komutacją szyn do szyn oraz Auxy, które można skierować wprost do wyjść, co umożliwia sprawną komunikację monitorową.
Funkcja korekcji dynamicznej pozwala na kompresję i ekspansję wszystkich czterech pasm korekcji parametrycznej (lub sześciu w SD11i i SD11B). Te potężne procesory można przypisywać do dowolnych kanałów wejściowych lub wyjściowych, bez względu na to czy są one skonfigurowane jako mono, stereo, czy LCR. Jednocześnie można alokować cztery moduły. Konsoleta oferuje też kompresory wielopasmowe, pozwalające na rozszerzoną kontrolę dynamiki sygnału w dowolnym kanale wejściowym lub wyjściowym. Także i w tym przypadku można włączyć maksymalnie cztery takie kompresory (sześć w modelach SD11i oraz SD11B) na kanałach wejściowych lub wyjściowych.
Jedna z bardziej niezwykłych funkcji, jak na tak małą konsoletę, jaką jest SD11, to obecność 12 szyn Flexi, które użytkownik może skonfigurować jako monofoniczne lub stereofoniczne. W maksymalnej konfiguracji można je wykorzystać do obsługi 12 miksów stereo - jest to więc równoważne użyciu 24 szyn.
Oprócz pokaźnego zasobu dostępnych szyn, SD11 wyposażono dodatkowo w szynę główną konfigurowaną jako stereo lub LCR (LCR, LCRS bądź 5.1 w przypadku SD11B) oraz matrycę wyjściową 8x8, tym samym zachowując elastyczność komutacji, z jakiej słyną konsolety serii SD. Osiem grup sterowania (VCA), konfigurowanych przez użytkownika i zapamiętywanych w snapshotach, daje szybszy dostęp do wielu kanałów i szyn jednocześnie, zapewniając możliwość wszechstronnego sterowania nagłośnieniem widowiska. Dostępna jest także podwójna szyna solo, która sprawia, że SD11 można wykorzystać do pracy zarówno w roli konsolety przodowej, jak i monitorowej.
Konsoleta pozwala na zapis i przywoływanie nieograniczonej liczby migawek, z możliwością ustalenia zakresu przywołania w skali globalnej, pojedynczej migawki lub funkcji. Dodatkowe narzędzia dają użytkownikowi możliwość definiowania przenikania parametrów, sekwencji uruchamiania migawek, sterowania poprzez MIDI, a także wprowadzania notatek na panelu Snapshot notes.
Oprócz podstawowych funkcji przetwarzania sygnału SD 11 pozwala na komutację, sterowanie, a nawet przywoływanie poprzez migawki insertowanych stereofonicznych efektów Stealth i 12 korektorów graficznych, co daje możliwość projektowania bardzo rozbudowanych widowisk. Cztery stereofoniczne procesory Stealth FX (po sześć w przypadku SD11i oraz SD11B) można konfigurować w dowolnej chwili, korzystając z palety trzydziestu trzech różnych efektów.
Wszystkie konsolety z serii SD współpracują z wtyczkami Waves. W odróżnieniu od innych platform Sound Grid DiGiCo zapewnia pełną kontrolę nad parametrami wtyczek, a także możliwość ich przywoływania w migawkach oraz wczytywania i zapisywania, wprost z poziomu obszru roboczego konsolety. Jednocześnie zainsertować można szesnaście stereofonicznych raków Sound Grid, maksymalnie po osiem wtyczek w każdym z nich.
Podobnie, jak wszystkie pozostałe konsolety DiGiCo, oprogramowanie dla SD11 można uruchomić na standardowym komputerze PC lub Macintosh z procesorem Intel. Umożliwia ono przygotowanie konsolety w trybie offline, a także zdalne sterowanie nią. Konsoletę SD11 można też połączyć z inną, używając do tego celu standardowego przewodu krosującego CAT5, w rezultacie czego użytkownik ma do dyspozycji 24 tłumiki. W takiej konfiguracji silnik audio pierwszej konsolety SD11 działa jako redundancyjny dla silnika drugiej.
Ostatnią ważną cechą są zaawansowane opcje bezpieczeństwa, które można skonfigurować do ochrony przed przypadkowymi lub niepożądanymi zmianami ustawień. Opcje te mogą być chronione hasłem, co pozwala na zdefiniowanie różnych poziomów uprawnień do sterowania parametrami konsolety.
Współpraca z SoundGrid

Po wyposażeniu SD11 w nowy moduł DiGiCo SoundGrid i połączeniu go z zewnętrznym serwerem PC uzyskuje się dostęp do maksymalnie 16 niskolatencyjnych raków ze stereofonicznymi procesorami Waves, w pełni zintegrowanych z konsoletą, doskonałych do pracy zarówno na froncie, jak i monitorach. Ponadto, po zarejestrowaniu, można korzystać także z kolekcji pluginów TDM!
Kliknij, by dowiedzieć się więcej.
Wejścia/wyjścia
Konsoleta ma 16 przedwzmacniaczy mikrofonowych, osiem wyjść liniowych oraz dwa monofoniczne wejścia/wyjścia AES, a oprócz tego port CAT5E, do którego można podłączyć moduł DiGiCo D-Rack. Pełni on rolę zdalnego modułu I/O, oferującego dodatkowe 32 wejścia mikrofonowe i maksymalnie 16 wyjść. Do dyspozycji użytkownika są także porty MADI, GPI/O, MIDI, wyjście wideo dla ekranu Overview, we/wy Word Clock, port ethernetowy, pozwalający na zdalne sterowanie konsoletą oraz jej pracę w sieci, a także port USB do wymiany plików i archiwizowania sesji.