• Optimod-PC 1101

    Z założenia Optimod-PC 1101 został opracowany dla profesjonalistów.

    Opis

    • Windows Audio dla profesjonalnych nadawców, zwykłych i Netcastu.
    • Najbardziej uniwersalna profesjonalna karta audio z właściwościami, jakich daremnie można szukać gdzie indziej.
    • Przekazuje słuchaczom możliwie najwięcej doznań.
    • Chroni przed skargami słuchaczy na zmiany głośności i niespójność programu.
    • Teraz są to dwie karty dźwiękowe w jednej, plus jeszcze więcej...

    Posiada wbudowane przetwarzanie sygnału o jakości nadawczej, które jest odpowiednie zarówno dla transmisji na żywo, jak i dla programowania na życzenie. Trzy wbudowane w tę kartę układy scalone DSP Freescale DSP56367 zapewniają słuchaczowi głośne, spójne brzmienie wykonując poszerzanie stereo, automatyczną regulację wzmocnienia (AGC), korekcję, wielopasmową regulację wzmocnienia, kontrolę poziomu szczytowego, oraz kontrolę subiektywnej głośności. A co więcej, karta Optimod-PC jest wyposażona w symetryczne wejścia oraz wyjścia analogowe, które mogą pracować z profesjonalnym poziomem odniesienia +4dBu eliminując przydźwięki i zakłócenia.

    Optimod-PC jest dostępny w dwóch wersjach, 1101 dla szyny PCI, jak również 1101e dla szyny PCIe (PCI Express). Sterownik audio Optimod-PC's pozwala na jego obecność w systemie operacyjnym komputera jako dwóch standardowych urządzeń audio. Pozwala to tym nadawcom netcastu, którzy chcą zmienić wybraną zawartość (jak choćby reklamy w programach utworzonych pierwotnie dla zwykłych nadawców radiowych), na wykonanie tego za pomocą jednej tylko karty dźwiękowej.

    Przetwarzanie audio Optimod-PC jest odpowiednie dla wszystkich cyfrowych kanałów i mediów transmisyjnych. Kształtując odpowiednio sygnał audio, zwiększa konkurencyjność w nadawaniu netcastu, HD Radio® (zarówno w cyfrowym kanale pierwotnym, jak i multicastu), DAB, DRM i innych dedykowanych serwisów cyfrowego radia, FMExtra™ oraz innych cyfrowych podnośnych, pomaga przy masteringu, produkcji audio i przy innych zastosowaniach. A dodatkowo programy zorientowane na wideo wykorzystują wbudowany CBS Loudness Controller™, powodując, że Optimod-PC jest propozycją nie do przebicia dla dźwięku towarzyszącego mono lub stereo, włącznie z HDTV, telewizją cyfrową DVB-x oraz netcastingu audio/wideo.

    Choć pierwotnym zastosowaniem są media o płaskiej charakterystyce, to Optimod-PC zapewnia również ograniczanie preemfazy dla dwóch charakterystyk preemfazy, 50 µs i 75 µs. Pozwala to na zabezpieczanie łączy satelitarnych z preemfazą i podobnych kanałów, tam, gdzie jest potrzebne zabezpieczenie, czy niewielkie przetwarzanie sygnału; jest to również idealne dla użycia do sterowanie ze studia przy pomocy AGC procesora Optimod umieszczonego przy nadajniku.

    Bez przetwarzania Optimod-PC, audio może zabrzmieć głucho, cienko i niespójnie w dowolnej tego kombinacji. Wielopasmowe przetwarzanie w Optimod-PC's automatycznie ustawia poziom i koryguje sygnał wejściowy zgodnie ze standardami rynkowymi, jakich oczekują masowi odbiorcy. Pomaga ono również przezwyciężyć zakłócenia tła akustycznego przy słuchaniu w pojazdach.

    Od dziesięcioleci nadawcy wiedzą, że takie wygładzone, starannie wyprodukowane brzmienie przyciąga uwagę słuchaczy, a Orban od dawna jest przecież dostawcą numer jeden samodzielnych emisyjnych urządzeń przetwarzających dla profesjonalnych nadawców na całym świecie. Dla komercyjnych nadawców wydanie ponad 10000 USD na wykreowanie ich brzmienia za pomocą procesora Optimod nie jest problemem! Przetwarzanie audio pozwala przecież na stworzenie środowiska, bądź nastroju audio. A renoma nadawcy zależy przecież od liczebności rzeszy słuchaczy; nadawcy wiedzą dobrze, że kompromisowe przetwarzanie audio jest błędem.

    Profesjonalni nadawcy radiowi nigdy nawet nie próbują wchodzić na antenę bez przetwarzania audio. Wiedzą, że jest to bardzo ważny aspekt swojego programu. A starannie obrobiona zawartość jest tym, co przyciąga słuchaczy i nie pozwala im odejść gdzie indziej. Od roku 1975 algorytmy Optimod zdominowały światowy rynek profesjonalnego przetwarzania dźwięku dla radia i telewizji i oczywiście są stale od tego momentu udoskonalane. OPTIMOD-PC pozwala na włożenie tej technologii do komputera.

    Istnieje wiele urządzeń regulujących wzmocnienie/szczyty sygnału, jak również wiele oprogramowania, wykonującego przetwarzanie dynamiki. Wiele z tych narzędzi zostało opracowanych dla potrzeb studia nagraniowego, jako urządzenia efektowe, czy też do przetwarzania poszczególnych mikrofonów lub ścieżek instrumentalnych. Manipulatory tych narzędzi wymagają starannego ustawiania dla określonego przetwarzanego materiału – nie są to procesory typu „ustaw i zapomnij”. A co więcej, większość z nich nie przetwarza zmiksowanego materiału bez powodowania słyszalnych efektów ubocznych, szczególnie w przypadku materiałów skrajnie zróżnicowanych pod względem poziomu.

    Idealny emisyjny procesor audio powinien być „widoczny, ale niesłyszalny” Algorytmy przetwarzające Optimod jednocześnie pilnują wzmocnienia i szczytów sygnału zarówno pod względami artystycznymi i muzycznymi, jak i pod kątem zachowania naturalności, dając wrażenie, że przetwarzanie nie miało miejsca. A co więcej, algorytmy Optimod w inteligentny sposób adaptują się do wejściowego materiału dźwiękowego. Jeśli już OPTIMOD-PC zostanie dostrojony do faktury dźwiękowej wymaganej dla formatu nadawania radiowego, lub netcastowego (co jest znacząco ułatwione dzięki wielu specyficznych dla formatów programom w OPTIMOD-PC), to będzie dostarczać znakomitej jednorodności, niezależnie od poziomu i faktury pierwotnego materiału emisyjnego. Automatyczna regulacja wzmocnienia i korekcja OPTIMOD-PC dają spójne brzmienie, natomiast precyzyjna regulacja szczytów maksymalizuje głośność. Zbyt buczące basy są łagodzone, z kolei słaby, cienko brzmiący bas jest wzmacniany, a wysokie częstotliwości są zawsze obecne i jednorodne pod względem poziomu.
    Dzięki Optimod-PC nadawca netcastu, który chciałby zmaksymalizować rzeszę swoich odbiorców, nie będzie musiał tego robić za pomocą wtyczek programowych, które zużywają moc obliczeniową CPU, czy nie nadających się do tego celu studyjnych wtyczek nagraniowych. Optimod-PC oferuje w karcie komputerowej pełne przetwarzanie Optimod o jakości nadawczej, jako alternatywę do samodzielnych konwencjonalnych urządzeń. Dzięki ścisłej integracji z komputerem PC, Optimod-PC udostępnia więcej możliwości, niż jakikolwiek samodzielny procesor. Zawiera on również dwa cyfrowe wejścia z możliwością dodawania niesynchronicznych źródeł, dwa wyjścia cyfrowe, jak również emulację karty dźwiękowej, pozwalającą na komunikację Optimod-PC poprzez system operacyjny z aplikacjami pracującymi na komputerze.

    Dla zapewnienia optymalnego brzmienia, głośności i kontroli szczytów, należy przetworzyć cyfrowo internetowy sygnał audio jeszcze przed jego zakodowaniem. Odpowiednie przetwarzanie wstępne ma wiele wspólnego z przetwarzaniem dokonywanym dla DAB, HD Radio™, masteringu CD, czy cyfrowego satelity.

    Netcasting profesjonalnej klasy wymaga przetwarzania audio podobnego do nadawania FM (chociaż istnieje tu kilka ważnych różnic w ograniczaniu szczytów, z powodu różnych charakterystyk w kanale FM z preemfazą i w percepcyjnie kodowanym kanale netcastu). Słuchacze zasługują na otrzymanie najlepszej możliwej jakości i spójności, jakiej można dostarczyć. A dobre przetwarzanie audio to jedna z ważniejszych rzeczy, jakie oddzielają amatorów od zawodowców.

    Konwencjonalne procesory audio dla AM, FM, czy dźwięku telewizyjnego, używające preemfazy/deemfazy oraz obcinających ograniczników szczytowych, nie pracują dobrze z percepcyjnymi koderami audio – jak choćby koder potokowy Orban Opticodec-PC® MPEG-4 AAC/HE-AACv2. Ograniczanie preemfazy/deemfazy w tych procesorach niepotrzebnie ogranicza zapas poziomu dla wysokich częstotliwości. A co więcej, ich obcinające ograniczniki tworzą zniekształcenia składników wysokoczęstotliwościowych, których percepcyjne nie zakodują. Żadne z tych urządzeń nie posiada ponadto tak pełnego zestawu funkcji audio i sterujących, jakie znajdują się w Optimod-PC.

    Obcinanie szczytów brzmi źle zwłaszcza w kanałach cyfrowych bez kompresji, ponieważ te kanały nie używają preemfazy/deemfazy dla zredukowania słyszalnych zniekształceń. Zamiast obcinania szczytów OPTIMOD-PC wykorzystuje ograniczanie ze śledzeniem wstępnym dla zabezpieczenia kanału przed przesterowaniem szczytów.

    Technologia Orban PreCode™ manipuluje kilkoma aspektami audio w celu zminimalizowania efektów spowodowanych kodekami o niskiej przepływności, przez co zapewnia spójną głośność i fakturę dźwięku pomiędzy różnymi źródłami. PreCode zawiera specjalne algorytmy, które śledzą spektralne rozłożenie energii. Pozwala to na poprawę działania niektórych koderów poprzez redukcję przetwarzania powodującego niekorzystne efekty, nawet wówczas, gdy materiał dźwiękowy był już wstępnie przetworzony przez procesy inne niż Optimod. Istnieje kilka programów fabrycznych dopasowanych specjalnie do kodeków o małej przepływności.

    W przeciwieństwie do niektórych procesorów wstępnych, które powodują słyszalne skutki, PreCode nie niszczy i nie pogarsza energetyczności i żywości muzyki. Zamiast tego PreCode zachowuje równowagę artystyczną pomiędzy żywością brzmienia a redukcją skutków ubocznych, w myśl zasady, że kuracja nie może być bardziej szkodliwa od choroby.

    Optimod-PC jest również doskonałym procesorem do masteringu, oferując kompresję wielopasmową o łagodnym kolanie i regulacjami nachylenia i kolana dostępnymi niezależnie dla każdego pasma. Za kompresją następuje ogranicznik o niskich intermodulacjach ze śledzeniem wstępnym, który pozwala na osiągnięcie typowo 12 dB redukcji wzmocnienia bez zauważalnych efektów ubocznych – limiter ten jest nadzwyczaj głośny i klarowny brzmieniowo.

    Cyfrowe miksowanie jest szczególnie ważne dla tych nadawców, którzy muszą kontrolować zawartość komercyjną i wstawki. W przeciwieństwie do większości kart dźwiękowych, Optimod-PC pozwala na miksowanie ze sobą źródła analogowego, dwóch źródeł cyfrowych i dwóch źródeł Wave. I tak na przykład można wykorzystywać system odtwarzający na komputerze i używać trzech wejść sprzętowych dla mikrofonu, wstawek reklamowych i wstawek sieciowych. Można też używać oprogramowania do emitowania reklam na tym samym komputerze, jako głównego systemu odtwarzającego, a drugiego wejścia Wave w Optimod-PC do niezależnego skierowania do karty wyjść drugiego systemu odtwarzającego . W większości przypadków nie będzie potrzebny zewnętrzny mikser, co powoduje, że Optimod-PC jest bardziej ekonomicznym systemem niż tania karta dźwiękowa połączona z dużym zestawem zewnętrznego sprzętu. Jest to również idealne dla produkcji podcastowych.

    Dla zastosowań w rodzaju wstawiania reklam, API zapewnia kompletną zdalną administrację przez TCP/IP i/lub połączenie szeregowe. Aplikacja Optimod-PC Service obsługuje serwer terminala TCP/IP, a interfejs szeregowy pozwala na zewnętrzne sterowanie kart Optimod-PC zarówno z programowego klienta terminala Telnet/SSH, specjalnej aplikacji, bądź też z rozwiązania sprzętowego w rodzaju Broadcast Tools SRC-16. Wszystkie manipulatory miksera i systemu w Optimod-PC są dostępne za pomocą prostych ciągów znakowych. Można więc ustawiać i kontrolować poziomy, ustawiać brzmienie procesora, zapamiętywać i wywoływać programy itp. Obecne jest również zabezpieczanie hasłem.

    Optimod-PC dostarczany jest z więcej, niż 20 wspaniale brzmiącymi programami fabrycznymi, które ułatwiają tworzenie faktury brzmieniowej odpowiedniej dla docelowych słuchaczy. Jeśli trzeba dopasować program do własnych potrzeb, to można skorzystać początkowo z pokrętła LESS-MORE, a jeśli jest to niewystarczające, to posłużyć się można ponad 50 parametrami dla doprowadzenia brzmienia do perfekcji. Dogłębny interfejs Optimod-PC nie blokuje użytkowników w miarę wzrastania doświadczenia, udostępniając wszystkie szczegóły wówczas, gdy potrzebne jest bardzo staranne uzyskanie znakomitego brzmienia.

    W porównaniu z nieprzetworzonym audio można oczekiwać znaczącego zwiększenia głośności po przetwarzaniu w Optimod-PC (za wyjątkiem audio ze współcześnie masterowanych płyt CD, które są często nadmiernie przeprocesowane podczas masteringu). Nadawcy z założenia wierzą w to, że duża głośność w porównaniu z innymi stacjami przyciąga słuchaczy, którzy taką stację odbierają jako bardziej energetyczną, niż konkurencja. Zakładamy również taką samą filozofię przy netcastingu.

    Ważne jest zrozumienie, że normalizacja szczytowa, czy średnia pliku nie jest tym, czego dokonuje przetwarzanie w OPTIMOD-PC. Normalizacja to ustawienie głośności dla całego pliku. Jest to odpowiednik jednorazowego ustawienia pokrętła głośności. W przeciwieństwie do tego przetwarzanie w OPTIMOD-PC stale reguluje równowagę spektralną i głośność dla uzyskania jednorodności brzmieniowej i głośności, jakie charakteryzują Twoje brzmienie. Jest to szczególnie ważne podczas przechodzenia od jednego elementu programu do drugiego i jest jedną z kluczowych technik, jakiej używają najważniejsze stacje radiowe na rynku do uzyskania swojej dopieszczonej faktury dźwiękowej.


    Rysunek 1-1: Nieprzetworzone audio

     

     


    Rysunek 1-2: To samo audio przetworzone przez OPTIMOD-PC

     

    Rysunek 1-1 pokazuje 15-minutowy odcinek materiału audio wysyłanego z miksera emisyjnego jednej z większych radiowych stacji nadawczych w Los Angeles. Materiał źródłowy zawiera muzykę, mowę i reklamy. Zwraca uwagę duża niespójność poziomu szczytowego i średniego pomiędzy różnymi źródłami programu. Na rysunku 1-2 widać ten sam materiał po przetworzeniu OPTIMOD-PC za pomocą programu Gregg. Tutaj widać, że poziom materiału jest spójny pomiędzy różnymi źródłami.

    Materiał audio może być więc dzisiaj przetwarzany i ujednolicany za pomocą tego „turbo-doładowywanego”, ekonomicznego rozwiązania.

     

  • Opticodec PC 1010

    „Genuine Radio” ™ AAC / HE-AACv1/ v2 / aacPlus Streaming z firmy Orban – światowego lidera w przetwarzaniu dźwięku emisyjnego dla radia, TV, i emisji DBS
    Koder najwyższej jakości AAC/HE-AACv1/HE-AACv2

    Opis


    OBSŁUGUJE TERAZ:

    • Serwer RTMP Flash Media
    • Serwer RTMP Wowza Media
    • Serwery RTSP/RTP QTSS/DSS
    • Serwery mobilne RTP Real/Helix ™
    • Serwery TP/ICY SHOUTcast ™ / Icecast2

    PE-Professional Edition

    • Ulepszony interfejs użytkownika
    • Obsługuje więcej odtwarzaczy i urządzeń, niż każdy inny koder.
    • Obsługuje bezpośrednie kodowanie potokowe MPEG-4 Adobe Flash.
    • Obsługuje transmisję potokową do WSZYSTKICH multimedialnych telefonów komórkowych.
    • Obsługuje transmisję potokową do Apple iPhone / iPod Touch.
    • Wykorzystuje oparte na standardach kodeki i protokoły AAC/HE-AACv1/HE-AACv2.
    • Zapewnia najlepszą jakość dźwięku przy użyciu technologii Dolby / Coding Technologies AAC/HE-AAC.
    • Zapewnia najbardziej ekonomiczną transmisję potokową.
    • Zapewnia najbardziej niezawodną transmisję potokową.
    • Obsługuje oparty o standardy udział metadanych PAD.
    • Obsługuje Microsoft Windows® XP / Vista / 7 / Server 2003 / Server 2008 32/64-bity.
    • Bezpieczna transmisja potokowa DMCA, zgodnie z DMCA § Subparagraph (C)(vi).
    • Pliki NIE są zapisywane na komputerach/urządzeniach klienta.
    • Nie jest wymagana licencja transmisji potokowej w przeciwieństwie do MP3.

    Opticodec-PC to pierwsze oprogramowanie kodujące MPEG-4 AAC/HE-AACv1/HE-AACv2 aka aacPlus™ dla wysokiej jakości transmisji potokowej audio. Opticodec-PC oferuje najważniejszą właściwość, jakiej oczekuje od produktu kodującego podstawowy nadawca – jakość dźwięku dla potrzeb rozrywki przy ekonomicznych przepływnościach bitowych.
    AAC/HE-AACv1/HE-AACv2 aka aacPlus™ zmienił sposób postrzegania transmisji potokowej i netcastu audio. Przy określonej przepływności bitowej brzmieniowo bije bowiem na głowę wszystkie dostępne do tej pory kodery. Jest to doskonała cecha w przypadku dużego natłoku struktur internetowych i mobilnych przekazów.

    To oprogramowanie pozwala nadawcom dostarczać zawartości zakodowanej za pomocą koderów Coding Technologies® AAC / HE-AACv1 / HE-AAC v2 / aacPlus, szeroko uznanych za dostarczające najwyższej jakości audio przy najniższych możliwych przepływnościach bitowych. Strumienie zakodowane za pomocą Opticodec-PC mogą być odbierane przez wiele odtwarzaczy, wliczając w to Adobe Flash, RealPlayer®, Winamp, Apple QuickTime oraz iTunes, jak również wiele odtwarzaczy iPhone, jak choćby Tuner2 HiFi. Strumienie mogą być słuchane na Tuner2, serwisie Directory dla strumieni AAC / HE-AACv1 / HE-AAC v2. Pozwala to koderowi potokowemu Opticodec-PC na dostarczanie słuchaczom dźwięku o najwyższej dostępnej jakości.
    Przez ostatnich 30 lat opatentowana technologia Orban Optimod pomagała większości nadawców radiowych i telewizyjnych kształtować swoje brzmienie, a co za tym idzie przyciągać i utrzymywać przy sobie odbiorców. Profesjonalna karta dźwiękowa PCI Orban Optimod-PC 1101, opracowana dla mediów transmisji potokowej, udostępnia przetwarzanie dźwięku „genuine radio”™ dla nadawców Internetowych, zapewniając profesjonalne, o płynnie kontrolowanej jednorodnej głośności. Mając trzy wbudowane układy DSP, które zapewniają korekcję, AGC, wielopasmową kompresję i ograniczanie ze śledzeniem wstępnym, Optimod-PC 1101, zwłaszcza w połączeniu z technologią kodowania HE-AAC/aacPlus, dostarcza wygładzonego i przetworzonego strumienia audio o stałej głośności o dużej jednorodności i sile przebicia, takiej samej, jak w przypadku profesjonalnego radia FM.

    Opticodec-PC jest dostępny dla Microsoft Windows® XP / Vista / 7 i Server 2003/2008 32/64-bitów. Dostarcza strumieni kompatybilnych z otwartym standardem RTSP/RTP free Darwin Streaming Server, dostępnym dla wielu platform jak Linux®, FreeBSD®, Sun Solaris®, Microsoft Windows® i Apple Macintosh®, popularnych serwerów HTTP/ICY free Nullsoft SHOUTcast™ i Icecast2, dostępnych dla Microsoft Windows®, Linux®, FreeBSD® i Sun Solaris®, jak również serwerów Adobe Flash, Adobe Flash Media Server i Wowza Media Server Pro.

    Opticodec-PC obsługuje również udziały PAD czasu rzeczywistego (Program Associated Data) i PAG (Program Associated Graphics). Mogą one zawierać takie informacje, jak nazwa programu, opis, wykonawcę utworu i jego tytuł, jak również logo i okładkę, przekazywane za pomocą kilku standardowych protokołów. Odbiorcy mają zatem zapewnione znakomite brzmienie, z użytecznymi informacjami o programie przekazywanymi na żywo.
    Oprócz funkcjonalności karty dźwiękowej i przetwarzania dźwięku, Optimod-PC 1101 stanowi dwa niezależne urządzenia dźwiękowe, mając jedno wejście analogowe stereo, dwa wejścia cyfrowe AES3 / SPDIF, jak również dwa wejścia Wave, posiadając przy tym również wygodny mikser. Wszystkie wejścia mogą być przy tym przełączane i miksowane ze sobą. Dzięki wbudowanym konwerterom częstotliwości próbkowania, dwa wejścia cyfrowe mogą przyjmować i miksować ze sobą źródła asynchroniczne. W praktyce pięć wejść może być używanych na przykład do informacji lokalnych, informacji sieciowych, kanału głosowego i dwóch odtwarzaczy wave, co czyni z Optimod-PC serce „stołowego studia netcastu”. Dzięki oddzielnemu mikserowi dźwięku przetworzonego i dwom mikserom dźwięku nie przetworzonego, wejścia w dowolnej kombinacji mogą być przetwarzane, bądź też przekazywane do wejścia Opticodec-PC bez przetworzenia – użytkownik zawsze może wybrać jak intensywne przetwarzanie ma być zastosowane dla dźwięku (jeśli w ogóle ma być zastosowane). Ponieważ 1101 stanowi sobą dwa niezależne urządzenia dźwiękowe, to systemy wstawiające np. reklamy nie wymagają użycia dwóch oddzielnych kart dźwiękowych. Wszystkiego można zatem dokonać za pomocą Optimod-PC 1101.

    W porównaniu do MP3, koder Opticodec-PC's aacPlus zapewnia więcej, niż 60% poprawy jakości audio w stosunku do przepływności bitowej, redukując w ten sposób pasmo przepływności sieciowej i odpowiednio do tego koszty. Przy przepływności 32 kbps, strumienie Opticodec-PC są bliskie jakości FM, bez „podwodnego” charakteru brzmienia popularnych koderów pracujących z tą przepływnością bitową. Wielu słuchaczy preferuje jakość audio strumieni 48 kbps HE-AACv2 w porównaniu z emisją FM i innymi koderami.
    Rynek od dawna domagał się radiowej jakości dźwięku przy niskich przepływnościach transmisji w Internecie i przy odtwarzaniu plików audio. Pierwszy raz w tym młodym przemyśle połączenie przetwarzania audio Optimod i Opticodec-PC zapewniło transmisji internetowej taką samą fakturę brzmieniową, jak przy klasycznej emisji FM. Można zaryzykować przenośnię, że transmisja potokowa to napęd, a Opticodec-PC to paliwo, które wypchnie nadawcę na czoło wyścigu.
    „Transmisja potokowa stała się właśnie dochodowa” powiedział Rusty Hodge z ośrodka netcastu SomaFM po pierwszym przesłuchaniu kodera aacPlus przy przepływności 32 kbps. Netcaster i ceniony inżynier emisyjny Gary Blau opisał to z kolei jako „przełom w jakości, na jaki czekaliśmy”.

  • Opticodec-PC 1020

    Kodowanie plików AAC/HE-AAC/aacPlus™ z firmy Orban – światowego lidera w przetwarzaniu dźwięku emisyjnego dla radia, telewizji i emisji DBS

    Opis

    OBSŁUGUJE TERAZ:

    • MPEG-2 ADTS
    • MPEG-4 ISMA
    • MPEG-4 3GPP

    Opticodec-PC FE to oprogramowanie kodujące audio MPEG-4 AAC/aacPlus™ o bardzo wysokich możliwościach. Opticodec-PC FE udostępnia najważniejsze możliwości, jakich oczekuje netcaster od produktu kodującego pliki – jakość dźwięku na poziomie rozrywki przy ekonomicznych wielkościach plików.

    Oprogramowanie Opticodec-PC FE pozwala na dostarczanie plików zakodowanych za pomocą kodera Coding Technologies® AAC / HE AAC / aacPlus, oferującego najwyższą z możliwych jakość dźwięku przy możliwie najniższej przepływności bitowej. AAC/aacPlus™ zmienił sposób odbierania dźwięku przy niskich przepływnościach. Przy określonej przepływności bitowej przewyższa jakością dźwięku wszystkie pozostałe dostępne bieżąco kodery. W porównaniu z MP3, koder Opticodec-PC's aacPlus zapewnia większą, niż 60% poprawę jakości dźwięku w odniesieniu do przepływności bitowej, zmniejszając wymogi co do pasma potokowej transmisji sieciowej i odpowiednio do tego również koszty. Przy 32 kbps strumień Opticodec-PC ma jakość zbliżoną do FM, bez pływającego, rozmytego charakteru innych koderów pracujących z taką właśnie przepływnością bitową. Wielu słuchaczy preferuje nawet jakość strumieni 48 kbps w porównaniu z FM i innymi koderami.

    Plików zakodowanych za pomocą Opticodec-PC można słuchać przy użyciu odtwarzaczy RealPlayer® 10, QuickTime 6.5, bądź Winamp 5.08, jak również Apple iTunes razem z iPod® i wszystkich innych urządzeń komórkowych 3GPP wyposażonych w AAC/aacPlus. Opticodec-PC FE jest idealny dla podcasterów i może wręcz kodować dzwonki, które są nowym ważnym źródłem dochodów dla wydawnictw i domów produkcyjnych.

    Opticodec-PC FE jest dostępny dla środowiska Microsoft Windows® XP/2003 Server. Bezkompromisowa obsługa MPEG-4 i 3GPP oznacza, że bez względu na docelowe urządzenie, lub serwer, koder plików Opticodec-PC utworzy prawidłowo obsługiwany plik, zawsze odtwarzany prawidłowo, a opcje tagowania pozwolą na sprawdzenie tytułu i wykonawcy na komputerze PC bądź mobilnych urządzeniach komórkowych.

    Procesor audio Orban Optimod-PC obecny w karcie PC jest znakomitym towarzystwem dla Opticodec-PC FE. Przez ostatnich 30 lat, opatentowana technologia Orban Optimod pomagała wszystkim nadawcom radiowym i telewizyjnym kształtować swoje brzmienie tak, żeby przyciągać i utrzymywać przy sobie możliwie najwięcej słuchaczy. Orban Optimod-PC 1100, profesjonalna karta dźwiękowa PCI, opracowana dla mediów transmisji potokowej, zapewnia przetwarzanie audio „genuine radio”™ dla nadawców internetowych. Posiadając trzy wbudowane procesory DSP karta ta pozwala na dokonywanie korekcji, AGC, wielopasmowej kompresji oraz ograniczania ze śledzeniem wstępnym, a dzięki połączeniu z technologią kodowania aacPlus, dostarcza wygładzonego, profesjonalnie brzmiącego strumienia audio o wyrównanej głośności, spójności i sile przebicia, takiej samej, jak w przypadku komercyjnego radia satelitarnego i FM.

    Optimod-PC zazwyczaj przetwarza plik wyjściowy pod kątem spójności i dynamiczności brzmienia, ale również posiada programy, które pozwalają na wykonanie jedynie prostego ograniczania zabezpieczającego. Oprócz funkcjonalności karty dźwiękowej i przetwarzania audio, Optimod-PC posiada również mikser o jednym wejściu analogowym, dwóch wejściach cyfrowych AES3 / SPDIF, jak również jednym wejściu wave, które to wejścia mogą być ze sobą miksowane. Dzięki wbudowanym konwerterom częstotliwości próbkowania, dwa wejścia cyfrowe mogą przyjmować i miksować dwa źródła asynchroniczne. W praktyce można zatem używać czterech wejść dla wiadomości lokalnych, sieciowych, kanału głosowego i odtwarzacza wave, co czyni Optimod-PC sercem „biurkowego studia produkcyjnego”. Dzięki niezależnemu mikserowi sygnału „przetworzonego” i „nieprzetworzonego”, dowolne z sygnałów wejściowych, w dowolnej kombinacji, można przetwarzać, lub przesyłać nieprzetworzone do wejścia Opticodec-PC – użytkownik zawsze może dokonać wyboru, jak intensywne przetwarzanie ma zostać zastosowane (o ile ma być) dla audio.

    Rynek od dawna domagał się radiowej jakości dźwięku przy niskich przepływnościach transmisji w Internecie i przy odtwarzaniu plików audio. Pierwszy raz w tym młodym przemyśle połączenie przetwarzania audio Optimod i Opticodec-PC zapewniło transmisji internetowej taką samą fakturę brzmieniową, jak przy klasycznej emisji FM. Można zaryzykować przenośnię, że transmisja potokowa to napęd, a Opticodec-PC to paliwo, które wypchnie nadawcę na czoło wyścigu.

jesteśmy przedstawicielem

Shure - mikrofony i słuchawki
Meyer Sound - nagłośnienie
DiGiCo - konsolety cyfrowe
Systemy interkomowe
Tascam - sprzęt studyjny
Symetrix - procesory dźwięku
Tannoy - nagłośnienie
LabGruppen - wzmacniacze
Lake - wzmacniacze
Orban - procesory emisyjne
DiGiGrid - akcesoria
TiMax
AtteroTech
Stewart Audio