• Optimod-FM 8600

    Nowy flagowy procesor FM Orban, zaprezentowany na NAB 2010

    Opis

    8 luty 2010 – Orban, światowy lider w przetwarzaniu dźwięku emisyjnego dla TV, radia i i Internetu, zaprezentował na NAB 2010 swój nowy flagowy procesor FM, Optimod-FM 8600.

    8600, będący wynikiem dwóch lat badań dokonanych przez Boba Orbana i zespół inżynierów Orban, zawiera znacząco ulepszoną technologię ograniczania szczytów, zmniejszającą zniekształcenia przy jednoczesnym zwiększeniu energii transjentów i mocy przenoszonego zakresu wysokich częstotliwości. W porównaniu z limiterem kanału FM w procesorze Optimod-FM 8500, nowy limiter szczytowy dostarcza na ogół o 2.5 do 3 dB więcej mocy na wysokich częstotliwościach, co pozwala na zminimalizowanie słyszalnego ubytku wysokich częstotliwości spowodowanego ograniczaniem preemfazy. Perkusja i instrumenty perkusyjne lepiej się teraz wybijają z materiału. Wokale są bardziej wyeksponowane, a mowa bardziej zrozumiała. Zakres wysokich częstotliwości stał się teraz bardziej jedwabisty i przestrzenny. Problematyczne materiały emisyjne, powodujące do tej pory słyszalne zniekształcenia, są obecnie przekazywane w czystej postaci.

    Chociaż nowa konstrukcja daje taką samą głośność co przetwarzanie w modelu 8500, to jednak docelowym zamierzeniem było zapewnienie emisji FM bardziej konkurencyjną pod względem klarowności, energetyczności i otwartego zakresu wysokich częstotliwości, charakteryzujących media cyfrowe, z jakimi teraz musi zmierzyć analogowa emisja FM. Walka na głośność odbywała się w XX wieku, natomiast w XXI wieku głównym konkurentem są media cyfrowe. Dzięki swojemu świeżemu, jasnemu brzmieniu, model 8600 pomaga wyrównać poziom jakościowy pomiędzy analogową emisją FM, a coraz bardziej ekspansywnymi mediami cyfrowymi.

    Oprócz swojego nowego obcinacza, 8600 oferuje ten sam poszerzony zestaw funkcji, co 8500. Podobnie do 8500 oferuje równoległe przetwarzanie dla kanałów cyfrowych, w rodzaju radia HD, nadających symultanicznie ten sam materiał, co analogowe FM. Za wyjątkiem AGC, kanały radia analogowego i cyfrowego są niezależne i oddzielnie regulowane. Kanały radia cyfrowego posiadają nowy ogranicznik szczytów, wykorzystujący częściowo tę samą technologię, co ogranicznik w kanale analogowego FM.
    8600 posiada również przetwarzanie w stylu 8500. Dzięki temu nadawcy mogą używać ulubionych programów z 8500, jeśli tylko będą mieli na to ochotę. A ponieważ opóźnienie pomiędzy wejściem a wyjściem nowego ogranicznika szczytów jest za duże dla zapewnienia prezenterom odsłuchu po antenie, to przetwarzanie w stylu 8500 będzie użyteczne dla tych nadawców, którzy pracują w terenie i nie mogą korzystać z wyjścia kontrolnego o małym opóźnieniu w 8600.
    Niektórzy klienci w krajach stosujących ograniczenia mocy ITU-R 412 MPX mogą mieć potrzebę zastosowania redukcji mocy MPX po obcinaczach, tak, żeby materiał po przetwarzaniu mógł zawierać bardziej „nasycone” brzmienie. 8600 zawiera taką opcję.
    I tak jak w przypadku 8500, dostępny jest tańszy model 8600FM bez przetwarzania dla radia cyfrowego.

    Oto komentarz szefa inżynierów firmy Orban, Boba Orbana:

    „Nowy algorytm ograniczania szczytów w 8600 rozwiązuje istniejący od dawna problem: jak uzyskać mało słyszalne zniekształcenia bez redukcji energii transjentów. Do tej pory musieliśmy uzyskiwać to kompromisowo. I chociaż rozwiązanie jest złożone i mocno wykorzystujące DSP, to rezultat był tego wart: 8600 ma ulepszony każdy z aspektów potężnego, konsekwentnego brzmienia Optimod-FM”.

  • Optimod-FM 8500 HD

    Optimod FM-8500HD. Teraz z niezależnym przetwarzaniem dla FM i cyfrowego radia.

    Opis

    Zapewniający przetwarzanie sygnału nieporównywalnie wyważone pod kątem konsekwencji poziomów, głośności i czystego głosu, całkowicie cyfrowy Optimod-FM 8400 był sekretem, jaki krył się za dominującym brzmieniem większości najpopularniejszych stacji FM na światowych rynkach. Jego łatwe w obsłudze programy, trójpoziomowo dopasowywane do własnych potrzeb, stały się preferowanymi przez dyrektorów programowych i inżynierów emisyjnych. Innowacyjny, wiodący w przemyśle model 8400 posiadał opatentowany, interpolowany kosinusowo limiter kompozytowy, pierwsze w przemyśle zintegrowane przetwarzanie sygnału dla radia cyfrowego, jak również pierwszy w przemyśle kontroler mocy multipleksu ITU BS-412 – a wszystko to zintegrowane w wielopasmowym procesorze. Cóż można było zrobić więcej, mając tak wspaniałe pod względem technologicznym i brzmieniowym urządzenie?

    8500 został oparty na wypróbowanym, konkurencyjnym brzmieniu 8400 w wersji 3, z dodanymi właściwościami, które uczyniły go idealną propozycją dla stacji FM, nadających symultanicznie iBiquity's HD Radio®, Eureka 147 (DAB), czy netcast (współdziałając tam szczególnie dobrze z urządzeniem Orban aacPlus® Opticodec-PC® LE). Przebudowaliśmy kryjące się „pod maską” wszystkie układy elektroniczne, stosując najnowsze elementy. Podwoiliśmy również zasoby przetwarzania DSP, dzięki czemu DSP nie tylko obecnie obsługuje nowe funkcje, ale zapewnia również wygodny zapas dla przeszłych usprawnień DSP. Oprogramowanie V2 w 8500 spełniło wreszcie ważną potrzebę: tory przetwarzania sygnałów analogowego FM i cyfrowego radia są obecnie niezależne, za wyjątkiem enhancera stereo i AGC, pozwalając projektantom brzmienia antenowego na znacznie większą swobodę.

    Wykorzystujący wszechstronne pięciopasmowe i dwupasmowe przetwarzanie dla transmisji, zarówno analogowej FM jak i cyfrowego radia, 8500 zapewnia możliwie najbardziej konsekwentne, przemysłowe brzmienie, od ścieżki do ścieżki i od źródła do źródła. Ta konsekwencja pozwala na utworzenie własnej sygnatury brzmieniowej stacji radiowej, niezmiennej w czasie i pozwalającej na zidentyfikowanie jej brzmienia.
    8500 udostępnia wzbogacanie stereofonii, korekcję, AGC, kompresję wielopasmową, ograniczanie szczytów o małej intermodulacji, kodowanie stereo i ograniczanie kompozytowe – czyli wszystko, co muszą mieć do dyspozycji nawet najbardziej konkurencyjne stacje na rynku nadawczym.

    Więcej, niż 20 znakomicie brzmiących, specyficznych pod względem formatu programów fabrycznych stanowi dobry punkt wyjściowy dla własnych ustawień. Można tutaj znaleźć swoje ulubione programy fabryczne z modelu 8400 w wersji 3, plus kilka całkiem nowych, opracowanych przez Boba Orbana i Grega Ogonowskiego, które w zupełności zadowolą każdego nadawcę. I chociaż programy fabryczne są już konkurencyjne po pierwszym uruchomieniu urządzenia, to można je łatwo dopasowywać do własnych potrzeb za pomocą niesłychanie łatwego w użyciu, jednego tylko pokrętła LESS-MORE, bądź też za pomocą więcej, niż 60 zaawansowanych parametrów, których wszechstronność jest w stanie zadowolić nawet najbardziej wyrafinowanych twórców brzmienia antenowego. Jeśli posiadasz już własne programy utworzone dla swojego modelu 8400, to będziesz w stanie idealnie je zaimportować do 8500, zachowując swoje własne, starannie przygotowane brzmienie.

    Skuteczne ograniczenie pasma do 17 kHz na lewym/prawym wyjściu analogowego FM (analogowe bądź AES3) zabezpiecza podnośne RDS/RBDS i pozwala sygnałowi wyjściowemu na przejście przez nieskompresowane łącze STL 44.1 bądź 48 kHz, bez powodowania przerzutów sygnału. Jeśli skorzystasz ze znakomitego kodera stereo w 8500, opartego na przetwarzaniu DSP, jak również limitera kompozytowego, to możesz być pewien, że dostarczysz sygnału dla analogowego FM, zawsze klarownego i perfekcyjnie ograniczonego szczytowo, z pełnym zabezpieczeniem spektralnym podnośnych oraz RDS/RBDS, niezależnie od wielkości ograniczania kompozytowego.

    Przetwarzanie dla radia cyfrowego/netcast (DR) jest obecnie dostarczane standardowo. Zwiększyliśmy podstawową częstotliwość przetwarzania do 64 kHz, tak że wyjście DR może zapewnić pasmo audio do 20 kHz dla tych, którzy je preferują. A co więcej, wbudowane 16-sekundowe opóźnienie różnicowe (diversity) w torze przetwarzania analogowego znacząco polepsza wszechstronność instalacyjną na stanowiskach HD Radio, zwalniając z konieczności używania linii opóźniającej wbudowanej we wzbudnicę HD Radio. Pozwala to na wykorzystanie do sterowania nadajnika FM kodera stereo wbudowanego w 8500 i jego ogranicznika kompozytowego, co zapewnia bezkompromisową głośność kanału analogowego. Przy oprogramowaniu V2 można stosować opóźnienie niezależnie dla dowolnego wyjścia, wysyłającego przetwarzany sygnał FM.

    Przetwarzanie dla cyfrowego radia w 8500 zawiera ograniczanie szczytów ze śledzeniem wstępnym (look-ahead), działające równolegle z ograniczaniem szczytowym w kanale FM. Zoptymalizowaliśmy ograniczenie ze śledzeniem wstępnym tak, żeby można było możliwie najpełniej wykorzystywać kodery o ograniczonej przepustowości bitowej, jakie są zazwyczaj używane w kanale cyfrowym. Przetwarzanie dla cyfrowego radia zabezpiecza koder przed marnowaniem cennych bitów na zniekształcenia, spowodowane ograniczaniem, pozwalając na użycie wszystkich bitów do zakodowania żądanego materiału emisyjnego.

    Ogranicznik ze śledzeniem wstępnym otrzymuje sygnał z łańcucha przetwarzającego, który zawiera drugi korektor, wielopasmowy ogranicznik i mikser pasmowy. Te elementy są niezależne od swoich odpowiedników w łańcuchu przetwarzania FM i mogą być regulowane niezależnie. I co z tego wynika? Otóż uzyskane zostało przetwarzanie optymalizujące brzmienie kanału FM przy jednoczesnym dostarczaniu słuchaczom kanału cyfrowego bardzo klarownego brzmienia, zbliżonego do brzmienia CD.
    Nie zapomnieliśmy też o nadawcach klasycznego analogowego FM. 8500 FM jest tańszą wersją ze wszystkimi właściwościami 8500, lecz bez przetwarzania dla cyfrowego radia. 8500 FM można w każdej chwili poszerzyć u posiadacza o komplet możliwości 8500.
    Jeśli wyłączone zostanie opóźnienie różnicowe, to łatwo można stwierdzić że podstawowe całościowe opóźnienie w 8500 zostało skrócone o prawie 4 milisekundy, w porównaniu z 8400. Oznacza to, że odsłuch po antenie stał się jeszcze bardziej komfortowy dla redaktora prowadzącego. Oczywiście zostawiliśmy opcję wyjścia dla odsłuchu słuchawkowego, jaka była w 8400, która ma teraz pomijalne opóźnienie wynoszące zaledwie 2 ms, niezależnie od struktury przetwarzania przy emisji. Dodaliśmy też strukturę o bardzo niskiej latencji, wprowadzoną po raz pierwszy w Optimod-FM 8300. Posiada ona całkowite opóźnienie około 3 milisekund, kosztem mniejszej głośności.

    Połączenie sieciowe Ethernet jest już standardem, podobnie jak łatwa w użytkowaniu aplikacja do zdalnego sterowania, którą można uruchamiać na komputerach PC pod Windows 2000 i XP, a która pozwala na sterowanie jednocześnie wieloma 8500 w sieci TCP/IP. A oprócz tego wykorzystać można szeregowe sterowanie poprzez RS232 i programowalny port GPI, które dają pełną swobodę włączenia 8500 w infrastrukturę zdalnego sterowania obiektu emisyjnego, niezależnie od tego jaka ona jest.

    Udoskonalenia interfejsu użytkownika widoczne są zaraz po rozpakowaniu. Oparliśmy się na łatwym w użytkowaniu systemie nawigacji za pomocą dżojstyka, pokrętła i przycisków, przejętym z 8400 i dodaliśmy do niego jasny, kolorowy wyświetlacz LCD z aktywną matrycą, ułatwiający znacznie programowanie 8500 z płyty czołowej. Przyciągająca wzrok nowa, metaliczno-niebieska stylizacja procesora jest tak samo znakomita, jak jego brzmienie w eterze.

    W przypadku naszych europejskich klientów, kontroler mocy multipleksu drugiej generacji ITU BS-412 znacząco poprawił dokładność przetwarzania, zgodną ze standardowymi przemysłowymi przyrządami pomiarowymi, zapewniając możliwie największe pokrycie przy jednoczesnej pełnej zgodności ze standardem.

  • Optimod-FM 8500

    Przewidziany do przetwarzania sygnału dla analogowego FM (choć nie tylko), procesor Optimod-FM 8500FM jest identyczny z flagowym modelem Orban 8500 i może zostać łatwo rozszerzony u posiadacza do pełnej funkcjonalności 8500.

    Opis

    Został on oparty na wypróbowanym, konkurencyjnym brzmieniu modelu 8400 w wersji 3, z dodanymi właściwościami, które uczyniły go idealną propozycją dla stacji FM, zwłaszcza tych, które chciałyby w przyszłości rozszerzyć przetwarzanie o HD Radio®, Eureka 147 (DAB), czy netcast. Przebudowaliśmy kryjące się „pod maską” wszystkie układy elektroniczne, stosując najnowsze elementy. Podwoiliśmy również zasoby przetwarzania DSP, dzięki czemu DSP nie tylko obecnie obsługuje nowe funkcje, ale zapewnia również wygodny zapas dla przeszłych usprawnień DSP.

    Wykorzystujący wszechstronne pięciopasmowe i dwupasmowe przetwarzanie dla transmisji analogowej FM, 8500 zapewnia możliwie najbardziej konsekwentne przemysłowe brzmienie, od ścieżki do ścieżki i od źródła do źródła. Ta konsekwencja pozwala na utworzenie własnej sygnatury brzmieniowej stacji radiowej, niezmiennej w czasie i pozwalającej na zidentyfikowanie jej brzmienia.
    8500 udostępnia wzbogacanie stereofonii, korekcję, AGC, kompresję wielopasmową, ograniczanie szczytów o małej intermodulacji, kodowanie stereo i ograniczanie kompozytowe – czyli wszystko to, co muszą mieć do dyspozycji nawet najbardziej konkurencyjne stacje na rynku nadawczym.

    Więcej, niż 20 znakomicie brzmiących, specyficznych pod względem formatu programów fabrycznych stanowi dobry punkt wyjściowy dla własnych ustawień. Można tutaj znaleźć swoje ulubione programy fabryczne z modelu 8400 w wersji 3, plus kilka całkiem nowych, opracowanych przez Boba Orbana i Grega Ogonowskiego, które w zupełności zadowolą każdego nadawcę. I chociaż programy fabryczne są już konkurencyjne po pierwszym uruchomieniu urządzenia, to można je łatwo dopasowywać do potrzeb za pomocą niesłychanie łatwego w użyciu, jednego tylko pokrętła LESS-MORE, bądź też za pomocą więcej, niż 60 zaawansowanych parametrów, których wszechstronność jest w stanie zadowolić nawet najbardziej wyrafinowanych twórców brzmienia antenowego. Jeśli posiadasz już własne programy utworzone dla swojego modelu 8400, to będziesz w stanie idealnie je zaimportować do 8500, zachowując swoje własne starannie przygotowane brzmienie.

    Jeśli skorzystasz ze znakomitego kodera stereo w 8500, opartego na przetwarzaniu DSP, jak również limitera kompozytowego, to możesz być pewien, że dostarczysz sygnału analogowego FM zawsze klarownego i perfekcyjnie ograniczonego szczytowo, z pełnym zabezpieczeniem spektralnym podnośnych oraz RDS/RBDS, niezależnie od wielkości ograniczania kompozytowego.

    Dla tych nadawców HD Radio, którzy preferują użycie oddzielnego procesora dla kanału HD, wbudowane w 8500FM opóźnienie różnicowe (diversity) w torze przetwarzania analogowego znacząco polepsza wszechstronność instalacyjną na stanowiskach HD Radio, zwalniając z konieczności używania linii opóźniającej wbudowanej we wzbudnicę HD Radio. Pozwala to na wykorzystanie do sterowania nadajnika FM wbudowanego w 8500 kodera stereo i ogranicznika kompozytowego, co zapewnia bezkompromisową głośność kanału analogowego. Jeśli wyłączone zostanie opóźnienie różnicowe, to łatwo można stwierdzić że podstawowe całościowe opóźnienie w 8500 zostało skrócone o prawie 4 milisekundy, w porównaniu z 8400. Oznacza to, że odsłuch po antenie stał się jeszcze bardziej komfortowy dla redaktora prowadzącego. Oczywiście zostawiliśmy opcję wyjścia dla odsłuchu słuchawkowego, jaka była w 8400, która ma teraz pomijalne opóźnienie wynoszące zaledwie 2 ms, niezależnie od struktury przetwarzania przy emisji. Dodaliśmy też strukturę o bardzo niskiej latencji, wprowadzoną po raz pierwszy w Optimod-FM 8300. Posiada ona całkowite opóźnienie około 3 milisekund, kosztem mniejszej głośności.

    Połączenie Ethernet jest już standardem, podobnie jak łatwa w użytkowaniu aplikacja do zdalnego sterowania, którą można uruchamiać na komputerach PC pod Windows 2000 i XP, a która pozwala na sterowanie wieloma na raz 8500 w sieci TCP/IP. A oprócz tego wykorzystać można szeregowe sterowanie poprzez RS232 i programowalny port GPI, które dają pełną swobodę włączenia 8500 w infrastrukturę zdalnego sterowania obiektu emisyjnego, niezależnie od tego jaka ona jest.
    Udoskonalenia interfejsu użytkownika widoczne są zaraz po rozpakowaniu. Oparliśmy się na łatwym w użytkowaniu systemie nawigacji za pomocą dżojstyka, pokrętła i przycisków przejętym z 8400 i dodaliśmy do niego jasny, kolorowy wyświetlacz LCD z aktywną matrycą, ułatwiający znacznie programowanie 8500 z płyty czołowej. Przyciągająca wzrok nowa, metaliczno-niebieska stylizacja procesora jest tak samo znakomita, jak jego brzmienie w eterze.
    W przypadku naszych europejskich klientów, kontroler mocy multipleksu drugiej generacji ITU BS-412 znacząco poprawił dokładność przetwarzania, zgodnie ze standardowymi przemysłowymi przyrządami pomiarowymi, zapewniając możliwie największe pokrycie przy jednoczesnej pełnej zgodności ze standardem.

  • Optimod-FM 8300

    Optimod-FM 8300 to umiarkowany cenowo procesor z wieloma właściwościami przetwarzania dźwięku, które do tej pory były dostępne tylko dla posiadaczy modelu 8500.

    Opis

    8500 uzyskał opinię procesora FM zapewniającego najlepszą spójność emisji i najklarowniejsze brzmienie mowy. 8300 odziedziczył te właściwości. Wysoka jakość dźwięku to najważniejsza cecha modelu 8300 – brzmienie które przyciąga słuchaczy dzięki dopieszczonej, nadzwyczaj profesjonalnej prezentacji, niezależnie od formatu i materiału źródłowego. Nadzwyczajna wszechstronność pozwala na ustawienie faktury brzmienia procesora zgodnie z własnymi potrzebami, przy czym wynikowa charakterystyka brzmieniowa będzie zawsze spójna i konsekwentna, niezależnie od audycji, czy źródła sygnału. Znaki towarowe są nieodłącznym elementem rozwoju biznesu, a żadne inne procesory nie mają takiej spójności i konsekwencji, charakteryzującej Twoje brzmienie, jak urządzenia Optimod.

    W przypadku 8300 twoje charakterystyczne brzmienie to właściwie program w tym procesorze. Za pomocą regulacji jednym tylko pokrętłem Less/More można dopasować do swoich potrzeb dowolny program fabryczny, uzyskując czytelność bez niepożądanych skutków przetwarzania stosownie do wymogów konkurencyjnego rynku. Tryb pełnej edycji Full Control daje dużą elastyczność dalszego kształtowania brzmienia. I wreszcie, jeśli jesteś nieustraszonym ekspertem od przetwarzania brzmienia antenowego, to możesz skorzystać z trybu Advanced Control do przekształcania programów na tym samym poziomie, co programiści z firmy Orban.

    Ta wszechstronność czyni z 8300 nadzwyczajną propozycję dla dowolnego formatu. Jego pięciopasmowe przetwarzanie jest idealne dla dowolnego formatu muzyki pop (nawet dla najbardziej konkurencyjnego i agresywnego CHR), natomiast liniowe fazowo przetwarzanie dwupasmowe daje nadzwyczaj transparentne brzmienie dla muzyki klasycznej, jazzu klasycznego i dla nadawców preferujących naturalne brzmienie. Niezależnie od potrzeb, optymalizowana technologia procesora 8300 zapewnia niezwykle wysoką modulację średnią i pokrycie dla określonego poziomu subiektywnej jakości.

    Wszechstronność nie ogranicza się tylko do brzmienia. Wbudowany w 8300 dekoder stereo, cyfrowe wejścia i wyjścia AES/EBU, jak również analogowe wejścia i wyjścia umożliwiają niekłopotliwe zainstalowanie urządzenia na dowolnym stanowisku emisyjnym, niezależnie od tego, czy 8300 jest ulokowany w studiu, czy też przy nadajniku. Ostre ograniczenie pasma do 15 kHz oznacza, że można korzystać z nieskompresowanego cyfrowego łącza STL dla przesłania sygnału przetworzonego w 8300 ze studia do nadajnika bez strat głośności na antenie – nie ma potrzeby używania łącza STL o częstotliwości próbkowania 44.1 lub 48 kHz.

    Jeśli chciałbyś ulokować 8300 z dala od studia, to bardzo przydatne okażą się jego trzy oddzielne porty zdalnego sterowania – GPI, szeregowy RS232 i wbudowany port Ethernet dla sieci TCP/IP. Port szeregowy i Ethernet są obsługiwane przez dostarczoną razem aplikację 8300 PC Remote Control. Ta wysoce graficzna aplikacja pod Windows pozwala na znacznie więcej, niż operacje wykonywane z płyty czołowej 8300, czyniąc zdalne sterowanie bardzo przyjemnym.
    Wbudowana automatyka oparta na zegarze czasu rzeczywistego umożliwia zaprogramowanie dziennej sekwencji automatycznego przetwarzania sygnału. Można również sterować znacznie większą liczbą parametrów roboczych w 8300; ten zestaw funkcji 8300 w pełni wykorzystuje komputerową architekturę sterującą przetwarzaniem DSP.

    Jeśli zastanawiałeś się nad latencją w związku z koniecznością wysterowania sygnałem antenowym słuchawek redaktora prowadzącego w terenie, to zauważysz, że niskolatencyjne przetwarzanie w 8300 (5 ms opóźnienia) w pełni uszczęśliwi prowadzącego. Możesz też używać latencji optymalnej (15 ms opóźnienia) dla uzyskania najbardziej konkurencyjnego brzmienia, które to opóźnienie będzie wystarczająco niewielkie dla większości redaktorów.

  • Optimod-FM 5500

    Nowy, korzystny cenowo procesor Orban Optimod-FM 5500, pokazany na wystawie NAB 2010

     

    Opis

    11 luty 2010 – Orban, światowy lider w przetwarzaniu audio dla TV, radia i nadawania internetowego, zaanonsował prezentację nowego korzystnego cenowo procesora FM audio, Optimod-FM 5500, na targach NAB 2010.
    5500 łączy w sobie funkcjonalność procesorów Orban Optimod-FM 5300 i 2300 w zwartej obudowie rack 1U. Zawiera on przetwarzanie pięcio- i dwupasmowe (włącznie z generatorem stereo), plus tryb samodzielnego generatora stereo oferującego jakość odpowiadającą generatorowi stereo w procesorach Orban Optimod-FM 8500 i nowszym 8600.

    Nowością w 5500 jest odniesienie 10 MHz, pozwalające na zsynchronizowanie tonu pilotującego 19 kHz do GPS, lub innego standardu częstotliwości o wysokiej dokładności. Poprawia to jakość działania sieci na pojedynczej częstotliwości w obszarach, w których nakładają się pokrycia nadajników. Oprócz tego nie nagrzewający się impulsowy zasilacz pozwala na zredukowanie poboru mocy i obniżenie temperatury wewnątrz obudowy. Zastosowanie najnowszej technologii dwurdzeniowego układu scalonego DSP produkcji Freescale Semiconductor pozwoliło ponadto na zredukowanie kosztu produkcji w porównaniu z modelami 5300 i 2300.

    5500 udostępnia możliwości, jakich użytkownicy oczekują od cyfrowych procesorów Orban, jak wejścia/wyjścia analogowe i cyfrowe AES3, opatentowany interpolowany kosinusoidalnie ogranicznik kompozytowy, poszerzone możliwości zdalnego sterowania, połączenia Ethernet i RS-232, jak również automatykę sterowaną wewnętrznym zegarem, który może być synchronizowany do internetowego serwera czasu. A co najważniejsze, model 5500 oferuje potężne, agresywne „brzmienie Optimod” za najbardziej, jak do tej pory przystępną cenę.

     

     

jesteśmy przedstawicielem

Shure - mikrofony i słuchawki
Meyer Sound - nagłośnienie
DiGiCo - konsolety cyfrowe
Systemy interkomowe
Tascam - sprzęt studyjny
Symetrix - procesory dźwięku
Tannoy - nagłośnienie
LabGruppen - wzmacniacze
Lake - wzmacniacze
Orban - procesory emisyjne
DiGiGrid - akcesoria
TiMax
AtteroTech
Stewart Audio